خوش آمدید

واکنش داروسازان به فروش اینترنتی دارو/ رویکرد سازمان نظام پزشکی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

آیین نامه فروش اینترنتی دارو تا آخر سال ابلاغ می‌بشود – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، مینا آژوغ، با اشاره به این که سازمان غذا و دارو برای هیچ سایت و پلتفرمی مجوز فروش دارو صادر نکرده است، اظهار کرد: مردم برای فراهم دارو باید داروخانه‌های دارای مجوز (پروانه تأسیس از سازمان) به گفتن تنها مرجع رسمی اراعه و فروش دارو مراجعه کنند.

او گفت: داروها باید شرایط فراهم، توزیع و اراعه مناسب داشته باشند؛ این شرایط الزام این است که سازمان غذا و دارو به گفتن دستگاه تنظیم‌گر چارچوبی برای فراهم‌کننده، توزیع کننده و اراعه‌کننده در کل فرایند زنجیره فراهم تشکیل کرده باشد. همه تامین‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و اراعه کنندگان مجاز زنجیره فراهم ملزم به مراعات این چارچوب می باشند.

آژوغ ضمن اشاره به این که بستر فروش اینترنتی فعلاً مورد قبول نیست، پافشاری کرد: سازمان غذا و دارو با فروش اینترنتی دارو و اراعه آن درب منزل در راستای چارچوب قوانین بالادستی و حاکمیتی موافق بوده و باید بر پایه آئین نامه اشکار از سوی این سازمان باشد.

ادامه مطلب
دیدار مدیر و سرمربی استقلال در زمین بی‌طرف کشتی!

وی با اشاره به این که آئین نامه فروش اینترنتی دارو توسط سازمان غذا و دارو در حال تدوین است، او گفت: این آئین نامه تا آخر سال ابلاغ می‌بشود و از طریق سایت سازمان و بسترهایی که مورد قبول سازمان غذا و دارو می باشند، به خبر مردم می‌رسد.

رئیس اداره داروخانه‌های سرزمین تصریح کرد: فعالیت پلتفرم‌های آنلاین فعال در حوزه فروش و اراعه داروها، چهارچوب و مجوزهای مورد نیاز را ندارند، به همین جهت موارد تخلفات و گزارش‌ها ارسالی به سازمان غذا و دارو به دستگاه قضائی ارجاع شده است و عمل های قانونی در چهارچوب قانون صورت خواهد گرفت.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مطرح آمایش و برنامه ملی نقشه راه گسترش ورزش است_تاشکن

آژوغ خاطرنشان کرد: با دقت به این که اکنون پروتکل‌های زنجیره فراهم (تشکیل کننده به پخش به داروخانه به مصرف کننده نهایی) در پلتفرم‌ها ها مراعات نمی‌گردد. لذا هیچ کس مسئولیت صدمه‌های ناشی از مشکلات تشکیل شده برای مردم را در پلتفرم وابسته متقبل نبوده و هر گونه گزارشی را مردم باید برای پیگیری مناسب از مراجع قضائی به سازمان غذا و دارو گزارش کنند.

او گفت: هنگامی که دارو از داروخانه تهیه شده باشد، مسئول فنی مسئول سلامت و اصالت دارو می بود و پاسخگو مشکلات و چالش‌های دارویی مردم بوده به این ترتیب در مواردی که دارو از داروخانه‌ها تهیه شده باشد امکان پیگیری و ردیابی مشکلات در راستای از بین بردن و صیانت از حقوق بیمار وجود دارد.

آژوغ در ادامه چند نمونه از موارد پیگیری شده از مجاری اراعه آنلاین را نام برد و او گفت: مواردی که پلتفرم‌های اراعه دارو را از مراجع قضائی پیگیری کرده‌ایم، شامل داروهای تاریخ انقضا قبل، داروهای قاچاق، داروهای سقط جنین و داروهای مخدر است که برخی از پرونده‌‎های پیگیری شده تا این مدت باز می باشند.

ادامه مطلب
هکرهای روسی مایکروسافت انگارً به آژانس‌های فدرال نیز دعوا کرده‌اند_تاشکن



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها