خوش آمدید

گلایه از شکل برخورد با کادر درمان در پرونده فوت نوزاد ۶ ماهه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

گله های از شکل برخورد با کادر درمان در پرونده فوت نوزاد ۶ ماهه – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، روز چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه دومین اتفاقات آموزشی سازمان نظام پزشکی در سالن همایش‌های رازی، او گفت: هر فوتی به خصوص فوت یک نوزاد برای جامعه پزشکی تأسف برانگیز است و ما زیاد تر از هر فردی غمگین می‌شویم.

وی اصرار کرد: اگر قصور و تأخیری در وجود فردی که باید در مکانی می‌بوده رخ داده باشد هم قابل قبول نیست و همانند هر پرونده پزشکی باید در مراجع تخصصی بازدید بشود. پرونده‌های فوتی در هر بیمارستانی کاملاً تخصصی است و باید با هرکسی که قصور، تأخیر یا کوتاهی داشته است برخورد بشود؛ هیچکس در هیچ مقامی در هیچ مکانی از قصور دفاع نمی‌کند.

رئیس زاده در ادامه گفت: مسئله مهم دیگر این است که در برخورد با این پرونده‌ها باید خردورزی را مراعات کرد. شکل برخورد با همکاران ما در مرحله های اولیه و بازپرسی واقعاً قابل دفاع نیست و جای گله‌مندی دارد. بیمارستان سودمند یکی از بیمارستان‌های اثرگذار و زیاد شلوغی است که خدمات زیاد بسیاری در روز به بالغ بر ۱۰۰۰ نفر اراعه می‌دهد و می‌دانیم کار برای مراجعین کودک و نوزاد زیاد دشوارتر از بالغین است و همکاران ما در این مرکز با مجاهدت و عشق به بچه‌ها کار می‌کنند.

ادامه مطلب
بارش سنگین برف در جواهردشت گیلان_تاشکن

وی اصرار کرد: این که به علت فوت یک نوزاد که همه از آن متاسف هستیم بخواهیم بدترین برخوردهای ممکن را در مرحله بازپرسی اولیه با همکاران پزشک داشته باشیم، علتآزردگی خاطر جامعه پزشکی می‌بشود که یقیناً این نوشته هم اصلاً روال معمول دستگاه قضائی نیست و ارتباطات خوبی با دستگاه قضا به اختصاصی در دوره تازه داشته‌ایم؛ اما این مورد و کج سلیقگی که اعمال شده است علت جریحه دار شدن همکاران ما در این شرایط سختی شد که ما بیشتر از هرچه نیاز به تزریق روحیه امید و نشاط به جامعه پزشکی داریم.

رئیس زاده افزود: از همکاران قوه قضائیه می‌خواهیم از اینگونه برخوردها جلوگیری کنند یقیناً این اصلاً به این معنی نیست که نباید با قصور یا تخلف برخورد کرد. حتماً باید در هیأت‌های تخصصی نظام پزشکی و پزشکی قانونی این نوشته بازدید شده و در صورت وجود قصور برخورد بشود. پرونده‌ها به دقت بازدید می‌بشود و عمدتاً هم تمایل به سود بیمار است.

ادامه مطلب
محور نهبندان- بیرجند 200 میلیارد تومان اعتبار گرفت
آخرین مطالب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها