خوش آمدید

کدام کشورها بیشترین سهم در صادرات جهانی تسلیحات نظامی را دارند؟

کدام کشورها بر تجارت جهانی تسلیحات نظامی تسلط دارند؟ + اینفوگرافیک


در سال ۲۰۲۲، بودجه نظامی جهانی به ۲.۲ تریلیون دلار رسید و برای هشتمین سال متوالی افزایش یافت و بخشی از این بودجه برای تهیه تسلیحات منفعت گیری شد، اما کدام کشورها تامین کنندگان مهم تسلیحات نظامی جهان می باشند و چطور بر تجارت این جهانی تاثییر می گذارند؟ اینفوگرافیک زیر با منفعت گیری از داده های موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI)، ۱۰ سرزمین را که بیشترین سهم را در صادرات تسلیحات جهانی دارند، ترسیم می کند.

کدام سرزمین بیشترین تسلیحات را صادر می کند؟

ایالات متحده بزرگترین صادرکننده تسلیحات است که ۴۰ درصد از کل حجم انتقال تسلیحات بین المللی بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ را به خود تعلق داده است. نزدیک به یک پنجم این صادرات به عربستان سعودی و دیگر مقادیر قابل دقت به ژاپن (۸.۶ درصد) و استرالیا (۸.۴ درصد) بوده است.

ادامه مطلب
هنرمندانی که 1402 با صحنه روزگار خداحافظی کردند + فیلم_تاشکن

در زیر بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات را بر پایه سهم کل حجم مبادلات ۲۰۱۸-۲۰۲۲ و این چنین رشد یا افت آنها نسبت به روندهای ثبت شده در سال های ۲۰۱۳-۲۰۱۷ رتبه بندی می کنیم.

کدام کشورها بیشترین سهم در صادرات جهانی تسلیحات نظامی را دارند؟

روسیه (۱۶٪) و فرانسه (۱۱٪) در رتبه های نزدیک به هم قرار دارند و بعد از آن چین (۵٪) و آلمان (۴٪) در رتبه های بعدی پنج صادرکننده مهم سلاح قرار می گیرند.

با این حال، به لطف فروش بزرگ فرانسه به هند، که شامل ۶۲ هواپیمای جنگی و چهار زیردریایی، حجم صادرات فرانسه نسبت به دوره پنج ساله قبل به طور قابل توجهی (+۴۴٪) افزایش یافته است.

کدام کشورها بیشترین سهم در صادرات جهانی تسلیحات نظامی را دارند؟

از نظر دیگر، صادرات روسیه از نظر حجمی حتی قبل از اغاز تحریم‌ها بعد از دعوا به اوکراین (۳۱-%) افت یافته است. بزرگترین شرکای تجاری آن، هند و چین، گسترش صنایع تسلیحاتی خود را در برتری قرار داده اند.

ادامه مطلب
الهه رزاقی، دختر وزنه‌بردار ایران نایب قهرمان آسیا شد

افزایش صادرات جهانی تسلیحات کره جنوبی

کدام کشورها بیشترین سهم در صادرات جهانی تسلیحات نظامی را دارند؟

یکی دیگر از کشورهایی که فروش تسلیحات آن سر به فلک می کشد، کره جنوبی است که رتبه نهم را در سهم کلی صادرات تسلیحات جهانی دارد، اما در حجم صادرات خود ۷۴ درصد افزایش داشته است. خریداران مهم محصولات این سرزمین، فیلیپین، هند و تایلند می باشند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی متعهد شده است تا سال ۲۰۲۷ کشورش را به چهارمین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان تبدیل کند. دلنشین اینجاست که کره جنوبی یکی از سه کشوری است که هم صادرکننده و هم واردکننده تسلیحات برتر (به همراه چین و ایالات متحده) است، چون خریداران بسیاری برای تجهیزات نظامی تشکیل داخل دارد، در حالی که به طور همزمان متکی به تسلیحات دوربرد، موشک ها و هواپیماهای جنگی پیشرفته تشکیل آمریکا است.

ادامه مطلب
تمرینات تیم پرسپولیس بدون سرمربی و ملی پوشان اغاز شد_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها