خوش آمدید

چک 4 دلاری استیو جابز در یک حراجی بیش از 20,000 دلار قیمت خورد

چک ۴ دلاری استیو جابز در یک حراجی بیشتر از ۲۰,۰۰۰ دلار قیمت خورد


استیو جابز این چک را که گفتن «شرکت کامپیوتری اپل» در بالای آن درج شده، در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۱۹۷۶ (۱ مرداد ۱۳۵۵) یعنی سه ماه بعد از احداث شرکت اپل، امضا کرده است. این چک از موارد نادری محسوب می‌بشود که استیو جابز شخصاً آن را امضا کرده؛ هم‌بنیان‌گذار اپل به این مشهور می بود که جایی را امضا نمی‌کرد. این چک قرار است در یک حراجی با قیمت بیشتر از ۲۰,۰۰۰ دلار به فروش برسد.

بر پایه گزارش اینسایدر، استیو جابز این چک را با مبلغ ۴.۰۱ دلار برای پرداخت به فروشگاه RadioShack امضا کرده است. این چنین امضای استیو جابز در این چک به‌صورت «استیون جابز» نوشته شده است. آدرس روی چک هم به وقتی برمی‌گردد که استیو جابز تا این مدت شرکت اپل را در گاراژ والدینش اداره می‌کرد. شرکت اپل در آوریل ۱۹۷۶ (فروردین ۱۳۵۵) یعنی نزدیک به سه ماه قبل از امضای این چک توسط جابز تأسیس شد.

ادامه مطلب
ماراتن تلویزیونی شرکت های دانش بنیان در مسابقه «شکوفا»

چک استیو جابز به RadioShack

چک ۴ دلاری استیو جابز در یک حراجی بیشتر از ۲۰,۰۰۰ دلار قیمت خورد ۱۴

فروشگاه‌های RadioShack، یکی از تأثیرگذارترین و یقیناً گمنام‌ترین مکان‌ها در پیشبرد فناوری قرن بیستم بودند. «استیو وزنیاک»، از بنیان‌گذاران اپل، که در نوجوانی ساعت‌ها در راهروهای RadioShack پرسه می‌زد، به اندازه‌ای پول بعد‌انداز کرد تا سیستم میکروکامپیوتر TRS-80 را بخرد و از آن برای ساخت «جعبه آبی» خود منفعت گیری کرد. «جعبه آبی» که نوعی تلفن می بود، اولین همکاری تجاری بین وزنیاک و جابز را تثبیت کرد. این دو نفر توانستند تقریباً ۲۰۰ جعبه آبی را به قیمت ۱۵۰ دلار بفروشند. جابز بعداً به زندگی‌نامه‌نویس خود او گفت که اگر جعبه‌های آبی وزنیاک نبوده است، اپل وجود نداشت. به عبارت دیگر اگر RadioShack نبوده است، اپل نیز وجود نداشت.

تا بحال بیشتر از ۲۰ نظر برای خرید این چک اراعه شده که بیشترین نظر ۲۲,۴۴۴ دلار است. این حراجی تا روز پنجشنبه دایر است.

ادامه مطلب
زمان برگزاری مراسم یادبود رضا داودنژاد اظهار شد_تاشکن
آخرین مطالب

پیش‌ از این نیز نامه‌ای با امضای جابز در یک حراجی به قیمت ۴۷۹,۹۳۹ دلار در سال ۲۰۲۱ فروخته شد. چک فرد دیگر به قیمت ۱۷۵ دلار که توسط جابز امضا شده می بود هم توسط همین جراجی با قیمت بیشتر از ۱۰۰,۰۰۰ دلار به فروش رسید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها