خوش آمدید

پروستات و روش های جدید درمان/ افراد مبتلا کمتر چای و قهوه بخورند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

پروستات و روش های تازه درمان/ افراد مبتلا کمتر چای و قهوه بخورند – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، علی طبیبی، در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران در خصوص بیماری‌های مرتبط با پروستات و شیوع آن در بین مردان، افزود: این غده در مردان سپس از مثانه قرار دارد و اصولاً با افزایش سن دچار تغییرات بسیاری می‌بشود که همراه با افزایش اندازه آن است و این تغییرات با افزایش سختی در داخل مجرای ادراری در دفع ادرار اختلال تشکیل می‌کنند و مجموعه این تغییرات بزرگی خوش‌خیم پروستات نام می‌گیرد.

وی با اشاره به این که افزایش سایز پروستات از ۳۰ سالگی اغاز می‌بشود، او گفت: با افزایش سن علائم ادراری بیمار اغاز و کم کم افزایش اشکار می‌کند به طوری که افراد در ۴۰ سالگی در کمتر از ۸ درصد موارد اما در یک فرد ۸۰ ساله با شیوع زیاد زیاد تر علائم شدیدتری را توانایی می‌کنند.

ادامه مطلب
جراحان ایران امروزه با مشکلات بسیاری روبه رو می باشند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

طبیبی در ادامه گفت: علائم این بیماری به طور خفیف تا شدید می‌تواند در بیمار ظاهر بشود. تکرر ادرار در روز و شب، سوزش ادرار، حس سریع برای تخلیه ادرار و درنهایت اشکال در تخلیه و قطع و وصل شدن ادرار از با اهمیت ترین علائم این بیماری به شمار می‌روال.

وی با پافشاری بر این که بیماران باید محدودیت مصرف چای و قهوه را لحاظ کنند، در ادامه گفت: غالب این پیشنهاد‌ها برای افت علائم و ناراحتی بیمار است و در کنار این پیشنهاد‌ها منفعت گیری از داروهای مناسب نیز به افت اندازه پروستات و علائم بیمار پشتیبانی می‌کند.

این فوق تخصص اندویورولوژی، در جواب به این سوال که راهکار در موارد عدم جواب بیمار به مصرف این داروها چیست، او گفت: در این موارد ناچار می‌شویم که از راه حلهای جراحی برای افت علائم بیمار پشتیبانی بگیریم که جراحی باز و یقیناً جراحی‌های اندوسکوپیک را می‌توانیم در نظر بگیریم. هرچند که برخی از این راه حلها هم بدون عوارض نیستند که از این جمله می‌توان به بستری طویل، نیاز به تزریق خون، تداوم سوزش ادرار و اجبار به منفعت گیری از سوند برای مدتی طویل اشاره کرد.

ادامه مطلب
مناظره تلویزیونی فردا شب نامزدها بر سر سیاست خارجی است_تاشکن
آخرین مطالب

وی به راه حلهایی که طی آن از لیزر منفعت گیری می‌بشود اشاره‌کرده و گفت: در این راه حلها با پشتیبانی لیزر، بافت پروستات تبخیر می‌بشود و در یک روش دیگر نیز قسمتی از پروستات برداشته شده و با تشکیل یک حفره، مسیر عبور برای ادرار تشکیل می‌بشود.

طبیبی به این نوشته نیز اشاره کرد که این عمل‌ها هزینه بالایی دارند و هم زمان بسیاری برای یادگیری آنها برای پزشک نیاز است به همین علت تعداد بسیاری از پزشکان به جستوجو راه‌های ساده‌تری برای انجام این عمل‌ها می باشند تا نتایج بهتری برای بیمار به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب
انتخاب بهترین روستاهای سرزمین برای شرکت در رقابت جهانی ۲۰۲۵_تاشکن

وی پافشاری کرد: اکنون راه حلهای زیاد جدیدی نیز برای درمان این بیماری وجود دارد که با سختی آب انجام می‌بشود. این دسته از عمل‌ها که سرپایی و بدون نیاز به بستری انجام خواهد شد، با پشتیبانی سختی آب به پشتیبانی ربات انجام می‌بشود و به این ترتیب بافت پروستات را تخریب می‌کنند. در نوع فرد دیگر از این جراحی‌ها این اتفاق با سختی حاصل از بخار آب انجام می‌بشود که نتیجه زیاد خوبی هم به جستوجو دارند.

طبیبی با اشاره به چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران، افزود: در این کنگره تعداد قابل توجهی از ارولوژیست‌ها و همه اندویورولوژیست‌های سرزمین که نزدیک به ۳۵۰ نفر می باشند، شرکت دارند، هر چند که در کنار آن مهمانانی از پاکستان، ترکیه و تاجیکستان نیز خواهیم داشت که سخنرانی نیز خواهند داشت.

ادامه مطلب
آخر هفته تلویزیون با «فرشتگان قصاب» و «بیست و سه نفر»

وی با اصرار بر این که برخی از میهمانان نیز به طور آنلاین شرکت خواهند کرد، او گفت: برخی از میهمانان از کشورهای اروپایی و آمریکا به طور آنلاین به عیب سخنرانی خواهند پرداخت.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

طبیبی افزود: یکی از محورهای مورد بازدید در این کنگره در رابطه با راهکارهای تازه درمان پروستات با راه حلهای کم‌تهاجمی‌تر خواهد می بود.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها