خوش آمدید

کپلر

قبول پیش‌بینی کپلر مبنی‌بر گذر زهره


در ۶ دسامبر ۱۶۳۱، گذر زهره همان گونه که برای اولین‌بار توسط کپلر پیش‌بینی شده‌ می بود رقم خورد. او به درستی گمان داد که گذر زهره اتفاق می‌افتد، اما هیچ‌کس آن را مشاهده نکرد. چون بعد از غروب خورشید در زیاد تر اروپا رقم خورد.

«یوهانس کپلر» اولین انسانی می بود که گذر عطارد و زهره را با پیروزی پیش‌بینی کرد. به‌طور قابل‌توجهی، محاسبات او از حرکات سیاره‌ای (که عمدتاً بر پایه مشاهدات تیکو براهه است)، او را قادر ساخت تا گذر عطارد را در ۷ نوامبر ۱۶۳۱ و گذر زهره را فقط یک ماه سپس، در ۶ دسامبر پیش‌بینی کند.

او نه تنها این گذر خاص را پیش بینی کرد، بلکه فهمید شد که گذرهای زهره شامل یک دوره چرخه‌ای تقریباً ۱۲۰ ساله است. اما متأسفانه، کپلر یک سال قبل از این رویدادها درگذشت، به این علت او شخصاً موفق نشد پیش‌بینی‌های خود را قبول کند.

ادامه مطلب
عیادت سرپرست ریاست جمهوری از صدمه دیدگان حریق بیمارستان قائم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

هیچ مدرکی مبنی بر دیدن گذر زهره در سال ۱۶۳۱ در جهان وجود ندارد. با دقت به این حقیقت که نور ظاهری زهره به قدر کافی بزرگ است که مردم بتوانند با چشمان غیرمسلح خود آن را ببینند، این گمان وجود دارد که تعداد مقداری از مردم در سراسر جهان زهره را زمان نگاه‌کردن به خورشید (به‌اختصاصی در حوالی طلوع یا غروب خورشید) دیده باشند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها