خوش آمدید

آیفون «تمام صفحه» با دوربین زیر نمایشگر احتمالاً در 2027 عرضه می‌شود

آیفون «همه صفحه» با دوربین زیر نمایشگر به گمان زیادً در ۲۰۲۷ اراعه می‌بشود


فراهم‌کنندگان کره‌ای اپل گسترش فناوری دوربین زیر نمایشگر تلفنهای هوشمند (UDC) را اغاز کرده‌اند تا در آینده ناظر اولین آیفون «همه صفحه» جهان باشیم. گمان داده می‌بشود که این فناوری به آیفون ۱۹ پرو راه اشکار کند.

بر پایه گزارش نشریه کره‌ای The Elec، شرکت LG Innotek که در عرصه تشکیل قطعات مهم موبایل فعالیت دارد، گسترش اولیه UDC خود را اغاز کرده است که در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد و با وجود آن دیگر ناظر دوربین سلفی در روزنه مخصوص بالای نمایشگر نخواهیم می بود.

آیفون «همه صفحه» با دوربین زیر نمایشگر به گمان زیادً در ۲۰۲۷ اراعه می‌بشود ۱۹

یقیناً UDC با ماژول دوربین سلفی معمولی تفاوت‌هایی دارد، چون نور کمتری را به سنسور عکس می‌رساند. به همین علت، در این فناوری نور پیش از این که به لنز دوربین برسد از نمایشگر عبور می‌کند و این کار تبدیل افت کیفیت و روشنایی تصاویر خواهد شد.

ادامه مطلب
FDA مجوز منفعت گیری از تاریخچه AFib اپل واچ در مطالعات بالینی را صادر کرد_تاشکن

ال‌جی برای رفع‌کردن این مشکل، در حال گسترش‌ یک سیستم لنز چندگانه «قوس‌دار» است که علتکاهش انحرافات نور می‌بشود و در اطراف ماژول سنسور علتافزایش شدت نور می‌بشود تا کیفیت عکس به‌طور کلی بهبود اشکار کند. ال‌جی اینوتک از دسامبر سال قبل پتنت‌هایی را برای این فناوری انتشار کرده و اکنون گسترش آن را اغاز کرده است و انتظار می‌رود در آینده پتنت‌های بیشتری برای آن ثبت بشود.

بهبود دوربین زیر نمایشگر آیفون

1701873593 609 آیفون همه صفحه با دوربین زیر نمایشگر به گمان زیادً
آیفون «همه صفحه» با دوربین زیر نمایشگر به گمان زیادً در ۲۰۲۷ اراعه می‌بشود ۲۰

بر پایه این گزاش، ال جی دیسپلی که زیرمجموعه گروه ال‌جی اینوتک محسوب می‌بشود نیز گسترش UDC را اغاز کرده است. ال‌جی دیسپلی تصمیم دارد تا ضریب عبور نور فناوری UDC خود را تا سال ۲۰۲۳ به ۲۰ درصد و سپس تا سال ۲۰۲۴ به ۴۰ درصد رساند تا استاندارد موردانتظار اپل را برآورده کند. این چنین انگارً اپل تا بحال یک نمونه UDC هم از فروشنده‌ای ناشناسی دریافت کرده، اما کارکرد آن رضایت‌قسمت نبوده است.

ادامه مطلب
رئیس ضد‌انحصار اتحادیه اروپا این هفته با «تیم کوک» دیدار می‌کند

پیش از آن‌که اپل در تلفنهای آیفون از دوربین زیر نمایشگر منفعت گیری کند، انتظار می‌رود که در آیفون ۱۷ پرو و ۱۸ پرو ناظر فناوری Face ID زیر پنل نمایش باشیم. اما در ادامه در مدل‌های آیفون ۱۹ پرو سال ۲۰۲۷ از فناوری دوربین زیر نمایشگر منفعت گیری خواهد شد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها