خوش آمدید

وزیر ارشاد به دانشگاه صدا و سیما رفت

وزیر ارشاد به دانشگاه صدا و سیما رفت


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، به مناسبت روز دانشجو و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو این دانشگاه حاضر شد.

اسماعیلی در ابتدا به با وجود در نمایشگاه عکس شهدای خبرنگار غزه به مقام این شهدا ادای احترام کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دیدار صمیمانه خود با دانشگاه صدا و سیما او گفت: از برنامه ها سخن بگویید نمی کنم بلکه از کارنامه سخن بگویید می کنم. چه وضعیتی را تحویل گرفتیم و امروز در چه وضعیتی قرار داریم و برای دورنمای خود چه تصویری را ترسیم کردیم؟ در حوزۀ فرهنگ از ابتدای انقلاب تا امروز دو نگاه را در مدیریت اجرایی توانایی کردیم. یک نگاه، نگاهی است که دولت باید متصدی همه کنش‌ها باشد.

ادامه مطلب
ایسوس از نسخه‌های تازه سه لپ‌تاپ گیمینگ سری TUF پرده برداشت

او گفت: دولت باید در حوزۀ فرهنگ همه کاره باشد و مردم در این نگاه زیاد تر منفعت گیری کنندگان، تماشاچیان یا نهایتاً یک تعامل اندکی داشته باشند. یک نگاه حاکم این است که معتقد است در حوزۀ فرهنگ، دولت مسئولیتی ندارد. دولت حداقلی با یک قرائت لیبرالیستی ـ حوزۀ امنیت و سیاست و فراهم معیشت را بر مسئولیت دارد. با یک مثال می گویم: سال ۸۴ وزیر زمان وقتی که وزارت را بر مسئولیت گرفت، اقتصاد کتاب ۲۵۰ میلیارد تومان می بود. وزارت فرهنگ ۸۰ میلیارد بودجه اش برای مدیریت کتاب می بود. در سال ۱۴۰۰ که بنده وزارتخانه را تحویل گرفتم، اقتصاد کتاب، هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد می بود و وزارت فرهنگ ۳۰ میلیارد برای مدیریت کتاب در اختیار داشت؛ این یعنی زوال حکمرانی فرهنگی، یعنی جامعه را به سمتی هدایت کنی که حاکمیت اساساً کاری به حوزۀ فرهنگ کاری نداشته باشد.

ادامه مطلب
ری از دیرباز در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگ معنوی تهران مؤثر بوده است
آخرین مطالب

اسماعیلی در ادامه گفت: چندین میلیارد هزینه کردند تا مرجعیت رسانه ای از دستگاه تبلیغاتی نظام دور بشود. ما در وزارت فرهنگ و در دولت مردمی، قائل به راه حل سوم هستیم. نه تصدی گری دولتی و نه رهاشدگی لیبرالیستی. ما معتقد به نظارت، هدایت و تسهیل گری حاکمیت و نقش آفرینی گروه های مردمی و جریان عمومی مردمی هستیم، به همین علت نام دولت مردمی را برای خودمان انتخاب کردیم. این یک شعار نیست بلکه یک برنامه است.

او گفت: حوزۀ فرهنگ باید تحکیم بشود. شعارم را گذاشتم برگشت مرجعیت. حوزۀ فرهنگ در حاکمیت نباید در سایه اقتصاد و سیاست قرار گیرد. حوزۀ فرهنگ، حوزۀ ضعیفی است. سالی که وزارتخانه را تحویل گرفتیم، بودجه ما یک هزار و دویست میلیارد می بود. ما بایستی اقتضائات اقتصاد فرهنگ و مدیریت فرهنگی را فراهم می کردیم. در این دو سال اتفاقات مهمی افتاده است. سهم فرهنگ از یک و دو دهم به دو نه دهم در بودجه عمومی رشد کرده و از دیگر سو در برنامۀ هفتم پنج ساله این عدد به ۶ و یک دهم می رسد.

ادامه مطلب
مقدار پایین تستوسترون خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد - تاشکن

اسماعیلی در ادامه گفت: ما یک بندی را در تبصره نه در لایحه گذاشتیم؛ یک درصد از هزینه بانکها و شرکتهای دولتی بایستی در حوزه فرهنگ به کار گرفته بشود. ۵۰ درصد آن را به صندوق هنر می ریزند و مجموعه ای از دستگاه های فرهنگی و جبهه های فرهنگی برای هزینه کرد آن تصمیم می گیرند.

 

.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

شهاب الدین اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشجویان و تبریک روز دانشجو افزود: روز دانشجو روز ۳ شهیدی است که توسط آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند و ما امروز هم چنان ناظر فعالیت‌های جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار جهانی هستیم و این جنبش هم چنان پابرجا است.

ادامه مطلب
فروش حواله ماشین در بازار اوج گرفت، عکس العمل سریع مشتریان به افزایش قیمت

رئیس دانشگاه صدا و سیما در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای غزه او گفت: امیدوارم شما دانشجویان راه شهدا را ادامه دهید و در برابر همه دشمنان ایستادگی کنید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها