خوش آمدید

astra

گسترش داروی سرطان با همکاری شرکت هوش مصنوعی


شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی آسترازنکا قراردادی به قیمت ۲۴۷ میلیون دلار با شرکت بیولوژیکی هوش مصنوعی آمریکایی Absci امضا کرده که مقصد طراحی آنتی بادی برای مبارزه با سرطان را جستوجو می‌کند. تا این مدت اشکار نیست این دو شرکت تصمیم دارند چه نوع سرطانی را مقصد قرار دهند.

شرکت Absci از هوش مصنوعی مولد برای طراحی داروهای بهینه‌سازی‌شده بر پایه نزدیکی به مقصد، ایمنی، قابلیت تشکیل و دیگر ویژگی‌ها منفعت گیری می‌کند.

«شان مک‌کلین»، مدیرعامل Absci می‌گوید: «ما مفتخریم که با آسترازنکا همکاری نزدیک داریم تا از هوش مصنوعی برای اراعه درمان‌های تازه برای بیماران سرطانی منفعت گیری کنیم.»

گسترش داروی سرطان با همکاری شرکت هوش مصنوعی ۱۴

آسترازنکا با شرکت هوش مصنوعی آمریکایی قرارداد ۲۴۷ میلیون دلاری امضا کرد

فایننشال تایمز اولین‌بار گزارش این خرید وفروش را انتشار کرد. در گزارش این رسانه خبری آمده است که این خرید وفروش شامل اندوخته اولیه‌ای برای Absci، اراعه بودجه تحقیق و گسترش و حق امتیاز فروش هر محصول می‌بشود. خبرگزاری‌های فرد دیگر نظیر رویترز نیز این خبر را پوشش داده‌اند ولی آسترازنکا تا این مدت به خواست این رسانه برای اظهارنظر در رابطه این خرید وفروش جواب نداده است.

ادامه مطلب
تأییدیه دستگاهی که با هوش مصنوعی سه نوع شایع سرطان پوست را تشخیص می دهد
آخرین مطالب

آسترازنکا یک شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی چندملیتی است. دفتر مرکزی این شرکت در پردیس پزشکی دانشگاه کمبریج واقع شده است. این شرکت برای شراکت در ساخت واکسن کرونا شناخته می‌بشود.

آسترازنکا از دسامبر ۲۰۲۰ مرحله های کارآزمایی بالینی تشکیل واکسن کووید ۱۹ را اغاز کرد و در تاریخ ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ این واکسن برای منفعت گیری در برنامه واکسیناسیون بریتانیا مورد قبول قرار گرفت. واکسیناسیون کرونا از تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۱ با تزریق به برایان پینکر ۸۲ ساله در بریتانیا اغاز شد.

ادامه مطلب
اعطای بسته امیدآفرینی به سکوهای دارای مجوز از ساترا / 406 قسمت محتوا- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

گفتنی است که یکی از دیگر تولیدکنندگان واکسن کرونا یعنی مدرنا نیز در ماه سپتامبر داخل قراردادی به قیمت تقریبی بالغ بر ۱.۷ میلیارد دلار شد تا با شرکت آلمانی Immatics واکسن و درمان‌های سرطان بسازد. این شرکت آلمانی از فناوری گیرنده سلول‌های T برای مقصد قراردادن پروتئین‌های مرتبط با سرطان منفعت گیری می‌کند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها