خوش آمدید

نگاهی به مراسم ترحیم «پروانه معصومی» در مسجد بلال/ از پخش صدای بازیگران غایب تا دعوت به پرهیز از دو قطبی‌ها

نگاهی به مراسم ترحیم «پروانه معصومی» در مسجد بلال/ از پخش صدای بازیگران غایب تا دعوت به پرهیز از دو قطبی ها


به نقل از ، مراسم یادبود پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون امروز با وجود مسئولان و هنرمندان در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما، محسن برمهانی معاون سیما، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد، محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد، منوچهر هادی، ایرج محمدی، مهران مهام، ابوالقاسم طالبی، محمدمهدی عسگرپور، سلیم غفوری، مهدی نقویان، منوچهر محمدی، مهدی رمضانی، مسعود ده نمکی، احمد میرعلایی، داریوش پشتیبانی، علی بخشی‌زاده، امیر نوری، جواد شمقدری، احسان محمدحسنی، علی دهکردی، مهدی فرجی، حبیب ایل‌بیگی و … از جمله حاضران در مراسم بودند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ  ارشاد اسلامی در سخنانی درمورد پروانه معصومی، او گفت: تسلیت می‌گویم برای بانویی که از بزرگان سینمای سرزمین می بود و حق بسیاری بر گردن جامعه هنری و مخاطبان داشت. معصومی در طول حیات طیب و مبارک خود آثار بی‌نظیری در حوزه هنر خلق کرد. او از سرامدان سینمای سرزمین می بود و در یک دوره منسجم و چند دهه‌ای با هنرنمایی مخصوص به خود نامی ماندگار در فرهنگ و هنر سرزمین ثبت کرد.

ادامه مطلب
گمانه زنی ها درباره مهران مدیری و برنامه جدیدش صحت ندارد

او گفت: برای ما فقدان او مایه غم و تأثر و تأسف است. او علاوه بر نقش‌آفرینی هنری، یک شخصیت اجتماعی ممتاز داشت که برآمده از هویت خانوادگی و شخصیت والای این بانوی گرامی می بود. هیچ ترسی از نوع عکس العمل‌ها نداشت و با اسایش و طمأنینه هم همان صفاتی را که در سنت دینی خود از مردان و زنان شنیده‌ایم در سیره و سلوک این بانو می‌توانستیم، ببینیم. جبران این صدمه برای جامعه هنری ما آسان نیست، امیدواریم با ترویج مشی سلوک او یک اسوه همیشه جاوید را برای اهالی فرهنگ و هنر و برای همه افرادی که در این مسیرند، معارفه کنیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
سفر حسینی به عربستان برای راه اندازی جلسه با مسئولان النصر

محمدمهدی عسگرپور نیز در این مراسم با اشاره به حواشی که هر از بعضی اوقات در حوزه هنر پیش می‌آید با پافشاری بر این که در فضای رسمی باید از دو قطبی‌ها پرهیز بشود، او گفت: هر موضوعی را به یک فضای دو قطبی تبدیل نکنید به هرحال همه هنرمندان سرزمین ما یک جور فکر نمی‌کنند. ما می‌توانیم از نام نیکی که از هنرمندان باقی می‌ماند یاد کنیم. مسئولان فرهنگی سرزمین مواظب باشند ما در حوزه سینما و تلویزیون هنرمندان زیاد بسیاری داریم که شرافتمندانه در طول این سال‌ها کار کردند. با نادیده گرفتن برخی از حواشی که امکان پذیر پیش بیاید و در این ایام هم زیاد تر شده است مراقبت کردن از این خانواده به مسئولیت همه مسئولان فرهنگی سرزمین است.

مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون نیز در این مراسم نکاتی را درمورد پروانه معصومی و ویژگی‌های اخلاقی و کاری او فرمود. او در آخر درمورد خواست خانواده معصومی برای اجتناب از وجود جمعیت در مراسم تشییع وی او گفت: دلیلی که خانواده آوردند دلنشین می بود چون بر این مسئله پافشاری داشتند آنجایی که قرار است خانم معصومی دفن شوند جای کوچکی است و امکان پذیر علتمزاحمت بشود؛ این درنظر گرفتن حق‌الناس است که رویکرد قابل توجهی می بود.

ادامه مطلب
داشتن خواهر و برادرهای زیاد تر با کم شدن سلامت روان در نوجوانان رابطه دارد

در این مراسم مطلب تسلیت ابراهیم رییسی رییس جمهور و محمدباقر قالیباف رییس مجلس نیز قرائت شد و صدای ضبط شده برخی از هنرمندان از جمله محمود پاک نیت، انسیه شاه حسینی و … که نتوانسته بودند در مراسم وجود یابند، پخش شد.

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها