خوش آمدید

بسته صداوسیما

بسته صداوسیما| تولد یک برنامه تازه در شبکه نسیم/ رادیو مطلب ۳۰ ساله شد


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، شبکه رادیویی مطلب امروز سالگرد ۳۰ سالگی‌اش را جشن گرفت، «نسیم گرد» به شبکه نسیم آمد، فردا صداوسیما برای مجری قدیمی‌اش یادبودی برگزار می‌کند، دوبله‌ جدیدی که سر از شبکه چهار درمی‌آورد به همراه جزئیات در ادامه آمده است:

رادیو مطلب ۳۰ ساله شد

شبکه رادیویی مطلب سه دهه است که در جمع شبکه‌های معاونت صدا فعالیت می‌کند.

شبکه‌ای که با دو پله صعود در مقدار تماشاگر اکنون رتبه چهارم را دارد.

این شبکه رادیویی که آذر ۱۳۷۲ فعالیت خود را اغاز کرد از اردیبهشت ۱۳۷۵، ۲۴ ساعته شد.

برنامه‌های رادیو مطلب در ۶ قسمت پخش می‌بشود هر قسمت چهار ساعت است قسمت سحرگاهی، صبحگاهی، نیم روزی، عصرگاهی و شبانگاهی.

در برنامه‌های صبحگاهی زیاد تر از ترانه‌ها و موسیقی‌های مختصر منفعت گیری می‌بشود که می‌تواند برای مخاطب دلنشین باشد.

ادامه مطلب
اپل به‌جستوجو شریکی برای اراعه قابلیت‌های هوش مصنوعی در چین است_تاشکن

رادیو مطلب در روزهای غیرتعطیل هر ۱۵ دقیقه و روزهای تعطیل هر ۳۰ دقیقه تازه ترین اخبار را خبر‌رسانی می‌کند.

«نسیم گرد» در قاب نسیم

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

برنامه تولیدی «نسیم گرد» یکشنبه و سه شنبه‌ها ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

برنامه تولیدی «نسیم گرد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم یوسفی به زمان ۲۰ دقیقه پخش می‌بشود.

این برنامه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

این برنامه به معارفه جاذبه‌های گردشگری، بوم گردی، طبیعت گردی، گردشگری کشاورزی، معارفه جاذبه های تاریخی، باستانی و روستاگردی می‌پردازد.

مراسم یادبود مجری و گوینده قدیمی برگزار می‌بشود

مراسم یادبود رضا معینی- گوینده پیشکسوت رادیو و مجری قدیمی تلویزیون روز  سه‌شنبه(۱۴ آذرماه) ساعت ۱۳ الی ۱۴ و ۳۰ دقیقه در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار می‌بشود.

رضا معینی گوینده و مجری پیشکسوت بعد از دو سال بیماری جمعه (دهم آذرماه) درگذشت.

ادامه مطلب
۱۰ گل خاص اروپایی برای طارمی ثبت شد

مراسم تشییع و خاکسپاری رضا معینی ۱۲ آذرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد.

«نام‌ها و نشانه‌ها» از جمله برنامه‌هایی می بود که مربوط به اواسط دهه شصت با اجرای رضا معینی روی آنتن می‌رفت.

معینی در طول سال‌ها فعالیت خود مجری برنامه‌هایی چون «قصه شب» و «در انتهای شب»، برنامه‌های ادبی و این چنین مجری برنامه‌های اختصاصی در مناسبت‌های مذهبی می بود و سال ۱۳۷۹ از رادیو بازنشسته شد. معینی مدتی هم مجری برنامه «گلها» می بود.

«میراث سمی» به آنتن شبکه مستند رسید/ داستانِ حشره‌کشی مرگبارتر از بمب اتم

مستند «میراث سمی»، محصول مرکز‌ مستند سوره به نویسندگی و کارگردانی علیرضا حسنی همزمان با چهلمین سالگرد فاجعه بوپال، امشب ۱۳ آذرماه ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان خود در شبکه مستند سیما می‌بشود.

همزمان با نمایش از رسانه ملی، تیزر این مستند که ساخت آن برعهده مهدی اولادوطن بوده است، رونمایی شد.  

مستند ۶۰ دقیقه‌ای «میراث سمی»، ماجرای ظهور بزرگترین شرکت تشکیل‌کننده آفت‌کش را که تبدیل مرگبارترین فاجعه صنعتی تاریخ شد، روایت می‌کند.

فاجعه بوپال سوم دسامبر سال ۱۹۸۴ میلادی بر تاثییر نشت گاز سمی در کارخانه آمریکایی یونیون کارباید، در شهر بوپال هند رقم خورد.

ادامه مطلب
مواد غذایی با طعم تلخ چه فوایدی دارند؟

عوامل این تاثییر عبارت هستند از؛ نویسنده، کارگردان و تدوینگر: علیرضا حسنی، پژوهش: حامد سهیلی، بازنویسی متن: محسن صدر، سرپرست آرشیو: یونس شاه‌بختی، گروه آرشیویابی: محمدعلی قاینی‌نژاد و پویا فراتی، مترجم: علیرضا مهرجو، گوینده متن: محمد هدایتی، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، مدیر تشکیل: عرفان براتی، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، طراح تیتراژ: سیدصادق فلاحی و محصول مرکز مستند سوره.

مستند «میراث سمی» دوشنبه‌شب ۱۳ آذر ساعت ۲۱ و پنجشنبه‌شب ۱۶ آذر ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و برنامه پخش آن از دیگر شبکه‌های تلویزیونی به زودی خبر‌رسانی خواهد شد.

روایت متفاوت فصل تازه پریزاد از تولدهای ناخواسته

 پریزاد راوی قصه‌هایی واقعی از خانواده‌هایی است که به دلایل گوناگون تصمیم سقط به عمد جنین خود را داشتند، اما در دوران بارداری به دلایل گوناگون از تصمیم خود منصرف خواهد شد و در نهایت از نگه داری فرزند خود زیاد راضی‌اند و برکات وجود او را در زندگی لمس می‌کنند.

در این برنامه، قشنگ بنماران با مادرانی که تصمیم به سقط جنین داشتند، او گفت‌وگویی صمیمانه خواهد داشت و از آنها درمورد علت این تصمیم (سقط جنین)، دلایل انصراف‌شان و در نهایت رضایت از وجود فرزند متولد شده در زندگی‌شان می‌پرسد.

ادامه مطلب
نیویورک از اینستاگرام با تهمت صدمه‌رساندن به روان جوانان شکایت کرد

در قسمت پایانی هر برنامه جشن تولدی برای آن کودک گرفته می‌بشود و مدال افتخار به مادران قهرمانِ قصه‌ها اهدا می‌بشود. او مباحثه با کارشناسان برنامه “دکتر محمدحسن آسایش و دکتر مهرنوش دارینی” با محوریت و مشابه با نوشته مستند همچون اختلافات زناشویی، هراس از قضاوت، دوری از تنش در خانواده و … از دیگر قسمت‌های این برنامه است که از قاب شبکه تهران دیدنی می‌بشود.

“پریزاد” کاری از گروه خانواده و کودک شبکه تهران است در ۲۶ تکه ۲۵ دقیقه‌ای شنبه شب‌ها پخش و تکرار آن نیز سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۱ خواهد می بود.

شبکه چهار سراغ «اسرار داده بزرگ» رفت

مستند «اسرار داده بزرگ» با گویندگی ۱۱ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل فراهم و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

این مستند محصول کانادا در سال ۲۰۲۲ قرار است از شبکه چهار سیما پخش بشود.مدیر دوبله این مستند وحید منوچهری است. آزاده اکبری، دانیال الیاسی، محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، افشین زی نوری، لادن سلطان پناه، ابوالفضل شاه بهرامی، فاطمه صبا، میلاد فتوحی، عباس نباتی و وحید منوچهری صداپیشه‌های این تاثییر بوده‌اند.

ادامه مطلب
لحظه هولناک فوران آتشفشان سانتیاگویتو_تاشکن

این مستند درمورد فناوری تناقض بزرگ قرن بیست و یکم است در حالی که تأثیر فناوری‌های گوناگون بر بهبود جنبه‌های خاصی از حیات بشری آشکار است اما نادیده گرفتن اثرات مخرب فناوری نیز می‌تواند جامعه انسانی را با مشکلات بزرگی روبرو سازد.

این مجموعه به چالش‌ها و خطرات کلان داده‌ها، در عصر حاضر می‌پردازد. خطراتی که از تاثییر پیش‌بینی‌های ماشینی دقیق گرفته تا نظارت و قوت هوش مصنوعی و اتوماسیون ماشین‌ها را شامل می‌بشود.

این مستند به علت تحقیق و پژوهش جامع و استناد به تصاویر مرتبط با آن که با کیفیت زیاد دیدنی و حرفه‌ای انجام گرفته، می تواند برای علاقمندان به علم و تکنولوژی موثر و دیدنی باشد. مجموعه در عین حال جنبه‌ آگاهی بخشی و هشدار دهنده دارد و این سپس آن هم می تواند برای مخاطب سودمند باشد.شبکه‌ی چهار سیما، مسئولیت رصد این تاثییر را برعهده داشته است و بعد از طی مرحله های تایید و روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله این گفتن برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها