خوش آمدید

هدف نهایی طب ایرانی صرفا درمان دارویی نیست - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مقصد نهایی طب ایرانی فقط درمان دارویی نیست – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، حسین رضایی زاده، در جلسه کشوری برنامه ادغام طب ایرانی در نظام سلامت، اظهار داشت: آموزه‌های طب ایرانی مبتنی بر پیشگیری و ارتقا سطح سلامت افراد با سبک زندگی سالم است و به گفتن یک پزشک باید بر روی نگه داری سلامت و ارتقا آن تمرکز کنیم؛ خصوصاً متخصصان طب ایرانی باید به این مسئله دقت بیشتری داشته باشند چون مقصد غایی ما فقطً درمان‌های دارویی نیست.

معاون گسترش سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به برنامه‌های مختلفی که مرتبط با سبک زندگی در کشورهای دنیا حال اجرا است به دهکده‌ها و مدرسه‌های سلامتی اشاره کرد که توسط سازمان جهانی بهداشت و تعداد بسیاری از نهادها و مراکز تحقیقاتی دنیا در حال گسترش است.

رضایی‌زاده، نوشته سلامت و خصوصاً آشپزی سالم و آشپزی طبی را مورد دقت مراکز بزرگ علمی تحقیقاتی دنیا دانست و همین طور گفت: یکی از با اهمیت ترین مراکز علمی دنیا، مرکز ملی طب مکمل و سلامت تلفیقی آمریکا است که چهار دوره برنامه استراتژیک در خصوص رفتارهای سلامتی و سبک زندگی نوشتند. این چنین آشپزخانه‌های سلامت و آشپزی طبی مورد دقت تعداد بسیاری از کشورها قرار دارد.

ادامه مطلب
نقش ویتامین E در کنترل متابولیسم هورمون ها

او گفت: یکی دیگر از برنامه‌های موفقی که در دنیا وجود دارد برنامه‌های ۱۰ ساله اصلاح سبک زندگی ادغام یافته در نظام سلامت (Healthy People) آمریکا است که با مقصد ارتقا سطح سلامت مردم تدوین و اجرا می‌بشود.

رضایی زاده با اشاره به این که از سه سال پیش دانشگاه هاروارد سندی را تحت گفتن راهنمای سلامتی انتشار می‌کند که مبتنی بر تدبیرها نگه داری الصحه است، او گفت: در این سند تدبیرها ورزش، خواب و غذا مورد دقت بیشتری قرار دارد و هر سه سال هم با همین شعار به روز رسانی می‌بشود. این چنین مفهوم آشپزخانه سالم یا آشپزی سالم که به تدبیر منزل برمی‌گردد مورد دقت بسیاری قرار دارد به طوری که بر روی پرورش سرآشپز سالم کار می‌بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025 معارفه شد، نیرومندترین بنتلی تاریخ_تاشکن

رضایی زاده با گفتن این که تا ۱۰ -۱۵ سال پیش از واژه اصلاح سبک زندگی منفعت گیری می‌شد اما مدتهاست که از واژه پزشکی سبک زندگی منفعت گیری می‌بشود؛ خاطرنشان کرد: اکنون پزشکی مبتنی بر سبک زندگی یک تخصصی است و انجمن‌های ملی و بین المللی بسیاری در کشورهای گوناگون در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت، یادآور شد: کل حوزه درمان دارو و فناوری پزشکی تنها ۲۵ درصد در سلامت جوامع نقش دارد و تکه عمده آن به سبک زندگی مردم بر می‌گردد و این که فرد کجا به دنیا آمده و کجا زندگی کرده و در کجا درس خوانده و این که چه مقدار حس امنیت و اسایش و رفاه دارد؛ اینها عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت می باشند که زیاد اهمیت دارند.

ادامه مطلب
برنامه جدّی سیمافیلم برای ساخت سریال های کمدی/ آیا «پوریای ولی» مسعود جعفری جوزانی راه می افتد؟

معاون گسترش سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل در آخر او گفت: این مفاهیم که امروزه در دنیا مورد دقت قرار گرفته پایه و مبنا مکتب طب ایرانی نیز هست اما متأسفانه در جامعه ما کمرنگ شده؛ منفعت گیری از این آموزه‌ها و آموزش آن‌ها و ورود مجدد آنها به فرهنگ مردم امری زیاد الزامی است. ابتدا باید خودمان کم کم این آموزه‌ها را داخل سبک زندگی کنیم تا دیگران نیز به مرور مراعات کنند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها