خوش آمدید

فناوری جدید سامسونگ و گوگل؛ رقیبی برای دالبی اتموس در راه است

فناوری تازه سامسونگ و گوگل؛ رقیبی برای دالبی اتموس در راه است


سامسونگ و گوگل درحال کار بر روی یک فناوری صوتی سه‌بعدی تازه می باشند که رقیب دالبی اتموس خواهد می بود. این دو شرکت برای گسترش این فناوری که IAMF نام دارد با یکدیگر داخل همکاری شده‌اند. این فناوری سه مزیت مهم نسبت به دالبی اتموس دارد و با دقت به نفوذ سامسونگ و گوگل در بازارهای صوتی و تصویری، به نظر می‌آید جایگاه دالبی اتموس در فناوری صوتی، به‌زودی متزلزل خواهد شد.

طی مصاحبه تیم تحقیقاتی سامسونگ اطلاعاتی درمورد استاندارد مدل و فرمت‌های صوتی فراگیر یا IAMF انتشار شد. این تیم با تحلیل مشکلات دالبی اتموس، راه‌حل‌هایی اشکار کردند تا یک استاندارد صوتی جدیدی بسازند. تیم تحقیقاتی سامسونگ می‌گوید که سیستم‌های صوتی خانگی همانند بلندگوهای تلویزیون نمی توانند به‌درستی محتوای صدای سه‌بعدی را تفسیر کنند، در نتیجه جزئیات محتواهای مهم دقیقاً منتقل نمی‌بشود. به نظر می‌آید IAMF سامسونگ و گوگل این مشکل را رفع کرده است.

ادامه مطلب
جیمیل به قابلیت ثبت واکنش روی ایمیل‌ها با ایموجی مجهز شد + ویدیو

مزیت فناوری IMAF سامسونگ و گوگل نسبت به دالبی اتموس

فناوری تازه سامسونگ و گوگل؛ رقیبی برای دالبی اتموس در راه است ۱۴

به حرف های سامسونگ، کلید از بین بردن این مشکل، اشتراک‌گذاری داده‌های صوتی با سیستم‌های صوتی خانگی است. به این ترتیب، این سیستم‌های صوتی می‌توانند داده‌ها را به طوری تفسیر کنند که با تنظیمات صوتی خاص سخت‌افزار آن‌ها مطابقت داشته باشد.

سه ویژگی در فناوری IAMF وجود دارد که سامسونگ معتقد است آن را برتر از دالبی اتموس می‌کند. اولین مورد این است که IAMF می‌تواند صدای عمودی اراعه دهد؛ استانداردهای قبل فقط صدا را در حالت افقی پخش می‌کردند. این ویژگی علتمی‌بشود شنونده زیاد تر در صدا غوطه‌ور بشود. با فناوری IAMF شما می‌توانید صداهایی بشنوید که به نظر می‌رسد نه از اطراف که از بالا یا پایین می‌آیند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد_تاشکن

همانند همه فناوری‌های سال ۲۰۲۳، IAMF نیز از هوش مصنوعی منفعت می‌برد. این فناوری از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل رسانه‌ها و تنظیم سطح صدا منفعت گیری می‌کند. این ویژگی برای فیلم‌ها و محتواهایی که در برخی تکه‌ها صدای بسیار بلند و در برخی دیگر زیاد آرام دارند، عالی است.

مزیت سوم که تا این مدت دقیقاً اشکار نیست چطور کار می‌کند، قابلیت شخصی‌سازی IAMF است. کاربران می‌توانند توانایی صوتی خود را سفارشی کنند.

اکنون نمی‌توان با قطعیت او گفت که IAMF جایگزینی برای دالبی اتموس خواهد می بود، اما با دقت به این که سامسونگ در بازار تلویزیون و ساندبار کارکرد قدرتمندی داشته و گوگل نیز در بازار خانه‌های هوشمند تسلطی اشکار کرده است، احتمالا بتوان او گفت که با همکاری این دو برند، IAMF به‌زودی راه خود را به خانه‌ کاربران اشکار کند.

ادامه مطلب
سری گلکسی S23 به‌زودی آپدیت One UI 6.1 را دریافت می‌کند_تاشکن



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها