خوش آمدید

بسته صداوسیما

بسته صداوسیما| یک مستند درمورد دانشجویان در راه تلویزیون/ یک سریال اقتباسی از شبکه چهار پخش می بشود


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، پخش یک سریال مستندگونه از شبکه مستند سیما، معارفه ۳ داور جشنواره تلویزیونی مستند به میزبانی کاشان و پخش یک سریال اقتباسی از شبکه چهار سیما به همراه جزئیات در ادامه آمده است:

روایتی از تاریخچه تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی در «ستاره‌دار»

مجموعه مستند ۹ قسمتی «ستاره‌دار» به کارگردانی مهدی محمودی، تشکیل شبکه مستند سیما است که از  یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۲۰ روانه آنتن می‌بشود. 

این مجموعه مستند، روایتی از تاریخچه تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی در ایران است و این نوشته را از سال ۱۳۱۳، همزمان با تاسیس دانشگاه تهران تا سال ۱۳۷۸، مصادف با رخدادهای کوی دانشگاه بازدید کرده است. 

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بزرگ‌ترین تأسیسات جذب مستقیم کربن‌دی‌اکسید از هوا راه‌اندازی شد_تاشکن

مرور اتفاقات و رخدادهای سیاسی حوالی دانشجویان، قسمت مهم این مستند است و نحوه شکل‌گیری تشکل‌های فعال دانشجویی به اختصاصی انجمن‌های اسلامی، قبل و سپس از انقلاب، مورد بازدید قرار گرفته است.

راویان مهم مجموعه مستند «ستاره‌دار»  فعالان دانشجویی در دهه‌های گوناگون می باشند و از جمله چهره‌های مشهور که در این مستند سخن بگویید کردند می‌توان به محمد توسلی دبیر نهضت آزادی، سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد عطریانفر، ابراهیم اصغرزاده طراح تسخیر لانه جاسوسی، مهدی فضائلی، وحید جلیلی، سیدنظام‌الدین موسوی و … اشاره کرد. 

عوامل تشکیل این مجموعه مستند عبارت هستند از:تهیه‌کننده، کارگردان و تدوین: مهدی محمودی، نویسنده: مهدی گودرزی، پژوهشگر: امیرحسین ثابتی، تصویربردار: محسن محمودی و مصطفی سیدالحسینی، طراحی و ترکیب صدا: محمدمهدی گودرزی و گرافیک: فرید خلیلی. 

مجموعه مستند «ستاره دار» از یکشنبه  تا پنجشنبه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌بشود و بازپخش آن روز سپس ساعت ۱۰ خواهد می بود.

ادامه مطلب
می‌توانستیم برنده بازی باشیم/قضاوت مشکلی نداشت

۳ داور جشنواره تلویزیونی مستند معارفه شدند/ کاشان میزبان جشنواره

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

داوران قسمت «مجموعه مستند» هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند و آثار راه‌یافته به قسمت مسابقه این جشنواره اظهار شدند.

سعید رشتیان، جواد قارایی و مهدی بخشی‌مقدم، داوران قسمت «مجموعه مستند» هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند می باشند که آثار راه یافته به مسابقه را قضاوت خواهند کرد.

بر این مبنا، از بین ۵۰ مجموعه مستند ارسال شده به دبیرخانه، ۱۵ مجموعه مستند به قسمت مسابقه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند راه یافتند که اسامی آنها بدین شرح است:

«عملیات پلنگ» به تهیه‌کنندگی فتح اله امیری

«موزه‌های یزد (فصل دوم)» به تهیه‌کنندگی محسن عباسی سرچشمه

«قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری

ادامه مطلب
شطرنج مسترز شارجه برای مقصودلو پیروزی داشت برای طباطبایی توقف_تاشکن

«این یک اعتراض است» به تهیه‌کنندگی مهدی محمودی

«اینجا سفارت نیست» به تهیه‌کنندگی محمد حشمتی‌منش

«بر سینمای ایران چه گذشت» به تهیه‌کنندگی شهرام میراب عمل

«به زمان باران» به تهیه‌کنندگی سالار شفق و امیر محمد خوارزمی

«پشت صحنه» به تهیه‌کنندگی حسین الهام

«تارکد» به تهیه‌کنندگی محمد صالح نیکنام

«جاسوسان صنعتی» به تهیه‌کنندگی مجتبی میناوند

«حیات وحش شمال شرق ایران» به تهیه‌کنندگی امیررضا چهارراهی

«خانه‌های نورانی» به تهیه‌کنندگی محمد امین نوروزی

«داستان تحریم» به تهیه‌کنندگی احمد کشاورز

«دست‌ها و نشان‌ها» به تهیه‌کنندگی ایرج کیانیان و علی صیدی

«سرزمین آب‌ها» به تهیه‌کنندگی مرتضی نصرالهی

بر پایه این گزارش، برگزیده نهایی این قسمت در اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند معارفه شده و از آن‌ها سپاس می‌بشود.

هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند در قسمت‌های «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «عکس مستند» و «مستندنگاری»، به‌دبیری یاسر فریادرس، برگزار می‌بشود. زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره به زودی اظهار خواهد شد.

ادامه مطلب
یکی از سیاست‌های دولت گسترش زیرساخت‌های ورزشی در مناطق محروم است

برگزاری جشنواره در کاشان

هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند در کاشان برگزار می‌بشود.

هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند به همت شبکه مستند سیما و با شراکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، ۱۷ آذر در شهر کاشان برگزار خواهد شد.

از ۶۰۰ تاثییر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، ۶۹ تاثییر به قسمت مسابقه راه اشکار کردند که از این تعداد ۱۹ مستند بلند، ۲۳ مستند نیمه‌بلند و ۲۷ مستند مختصر می باشند. این مستندها در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، ورزشی، حیات وحش، مقاومت، مذهبی و زندگینامه‌ای تشکیل شده‌اند. وجود مستندسازان جوان از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است.

پخش سریالی اقتباسی از رمان چارلز دیکنز

سریال «دوریت کوچولو» که محصول سرزمین انگلیس است و در سال ۲۰۰۸ بر پایه رمانی از چارلز دیکنز ساخته شده از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

این مجموعه تلویزیونی توسط سه کارگردان ساخته شده و متن فیلمنامه اقتباسی آن را اندرو دیویس به رشته نگارش درآورده است. این سریال برنده هفت جایزه امی، دریافت پنج جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب بابت «بهترین مینی‌سریال تلویزیونی» شده است.

ادامه مطلب
هزینه کرد ۱۰۰۰ میلیاردی بیمه سلامت برای مددجویان بهزیستی - تاشکن

فیلمنامه «دوریت کوچولو» بیانگر داستان زندگی امی دوریت (با بازی کلیر فوی) است. دختری ۲۱ ساله که پدرش به‌ علت بدهی زیاد در زندان مارشال‌سی به سر می‌برد. امی با خیاطی و کار کردن برای خانم کلنام(با بازی جودی پارفیت) مخارج خانه را فراهم و به پدرش پشتیبانی می‌کند. برگشت پسر صاحب‌کار امی، آرتور کلنام (با بازی متیو مک فیدن)، سرنوشت را به‌گونه فرد دیگر برای امی و خانواده‌اش رقم می‌زند.

مجموعه هشت قسمتی «دوریت کوچولو» از ساعت صفر بامداد دوشنبه، ۱۳ آذر از شبکه چهار سیما پخش خود را اغاز و در ساعت‌های ۱۱ و ۱۸ همان روز بازپخش می‌بشود.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها