خوش آمدید

اولین قانون نوشته‌شده با ChatGPT به‌طور ناخواسته تصویب شد!

اولین قانون نوشته‌شده با ChatGPT به‌طور ناخواسته تصویب شد!


قانونگذاران شهری در برزیل بدون این که خودشان خبر داشته باشند، قانونی را تصویب کرده‌اند که انگارً توسط هوش مصنوعی ChatGPT نوشته شده است!

بر پایه گزارش آسوشیتدپرس، این فرمان آزمایشی ماه اکتبر در شهر جنوبی «پورتو آلگره» به تصویب رسیده است و «رامیرو روزاریو»، عضو شورای این شهر اکنون آشکار کرده که قانون مذکور توسط یک چت‌بات نوشته شده است. این نوشته اعتراض و انتقاداتی در رابطه نقش هوش مصنوعی در سیاست‌گذاری عمومی به وجود اورده است.

نوشتن قانون با هوش مصنوعی ChatGPT

روزاریو به آسوشیتدپرس او گفت که از چت‌بات ChatGPT خواسته است تا راه‌حلی را اراعه کند که به‌واسطه آن بتوان از دریافت هزینه معاوضه کنتور‌های آب سرقت‌شده جلوگیری کرد. او سپس بدون اشاره به ChatGPT و این چنین تشکیل تغییری در رویکرد ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی، آن را به همکاران خود در شورای شهر اراعه کرده است.

ادامه مطلب
اولین کهکشان مارپیچی کشف شد
اولین قانون نوشته‌شده با ChatGPT به‌طور ناخواسته تصویب شد! ۱۴

شورای شهر ۳۶ نفره نیز آن را تصویب کرد و رویکرد پیشنهادی ChatGPT از ۲۳ نوامبر اجرایی شده است. روزاریو می‌گوید:

«اگر از قبل به آن‌ها آشکار کرده بودم، مطمئناً این مطرح حتی به رأی گذاشته نمی‌شد.»

روزاریو برای ساخت این قانون فقط یک خواست ۴۹ کلمه‌ای به ChatGPT اراعه کرده می بود و این فناوری در عرض چندثانیه پیش‌نویس کامل نظر خود را به او داده است. او درمورد هوش مصنوعی او گفت:

«قانع شده‌ام که بشریت یک انقلاب تکنولوژیک تازه را توانایی خواهد کرد. همه ابزارهایی که ما به‌گفتن یک تمدن گسترش داده‌ایم، می‌توانند برای اهداف شر و خیر منفعت گیری شوند. به همین علت باید نشان دهیم که چطور می‌توان از آن به خوبی منفعت گیری کرد.»

ظهور ChatGPT که اخیراً جشن یک سالگی خود را جشن گرفت علتایجاد یک او گفت و گو و رقابت جهانی از سوی صنعت فناوری شده است. در حالی که برخی از آن به‌گفتن ابزاری امیدوارکننده یاد کرده‌اند، اما نگرانی‌هایی نیز در رابطه آن وجود دارد. مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی که چت‌بات‌هایی از جمله ChatGPT را قوت خواهند داد، اکنون مستعد ساخت اطلاعات نادرست می باشند؛ اتفاق‌ای که بعضی اوقات از آن به‌گفتن توهم (hallucination) یاد می‌بشود.

ادامه مطلب
این ربات قبل از لبخندزدن شما، آن را تشخیص می‌دهد + ویدیو_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها