خوش آمدید

3 خبر مهم وزیر فرهنگ/ محل احداث "خانه جشنواره" در تهران، تعیین تکلیف مالیات ناشران و هنرمندان

۳ خبر مهم وزیر فرهنگ/ محل احداث “خانه جشنواره” در تهران، تعیین تکلیف مالیات ناشران و هنرمندان


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز (جمعه، دهم آذر ۱۴۰۲) برای افتتاح قدم دوم کارخانه کاغذ و چوب مازندران به این استان سفرکرده است، در جمع خبرنگاران حاضر شد.

او درمورد تشکیل شهرک صنایع خلاق، کانون‌های فرهنگی در نقاط گوناگون سرزمین، قضیه کاغذ ایرانی، مالیات هنرمندان، محلی برای جشنواره‌ها فرهنگی و هنری و نمایشگاه کتاب سخن او گفت.

اسماعیلی درمورد تشکیل «شهرک صنایع خلاق فرهنگی» اظهار کرد: دوستان ما به جستوجو راه‌اندازی «شهرک صنایع خلاق فرهنگی» بودند؛ یک‌فصل از سندهای تحول دولت به اقتصاد فرهنگ تعلق‌یافته است. هفته قبل مطرح «دهکده [شهرک] صنایع خلاق فرهنگی» را در شورای هنر تصویب کردیم. دو زمین نامزد تشکیل این دهکده می باشند؛ یک زمین ۱۵ هکتاری در قشم که در کنار دریا واقع شده و جای خوبی است و زمین دیگر در تهران است. ان‌شاءالله در چند روز آینده یکی از این دو زمین را انتخاب می کنیم.

ادامه مطلب
دهه فجر پای تلویزیون؛ از فیلم های شبکه نمایش تا جُنگ های شبانه

او در ادامه سخنان خود با گفتن این‌که تمایل دارد این شهرک در قشم راه‌اندازی بشود، او گفت: به چند علت مایلم این اتفاق در قشم بیفتد، یکی این‌که می‌تواند نقطه کانونی [هاب] منطقه خلیج‌فارس بشود، علت دیگر نیز دقت به جایگاه قشم است؛ ما باید از حالت انفعال درآمده و در حالت تعامل قرار بگیریم.

وزیر ارشاد سپس با اشاره به این‌که به جستوجو راه‌اندازی چند نقطه کانونی در سرزمین می باشند، گفت: در دوساله تازه جستوجو تشکیل چند نقطه کانونی در نقاط گوناگون سرزمین برای موضوعات گوناگون فرهنگی هستیم؛ برای مثالً در «قشم» به جستوجو تشکیل شهرک صنایع خلاق فرهنگی هستیم، با شهرداری «مشهد» کاری را درمورد تشکیل مجموعه رسانه‌ای برای کشورهای منطقه آسیای میانه، آسیای مرکزی و افغانستان اغاز کردیم که به‌زودی خبرهایش را اظهار می کنیم. در «تبریز» با همکاری بنیاد آذربایجان، برنامه‌هایی را برای کشورهای قفقاز جنوبی، قفقاز شمالی برای مثالً جمهوری‌های داغستان، چچن، روسیه و شهر دربند داریم. در خوزستان نیز به این هم نحو است.

ادامه مطلب
نیویورک از اینستاگرام با تهمت صدمه‌رساندن به روان جوانان شکایت کرد

او همین طور گفت: به این علت چند نقطه مهم را در نظر داریم؛ برای مثالً در همین مازندران و در شهر «رامسر»، جشنواره منطقه‌ای سینمای کشورهای حوزه دریای خزر خواهیم داشت که به‌زودی برگزار خواهیم کردیم. آقای خزاعی به همه این کشورها سفر کرده و کارهایش انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: مجموعه تحولاتی که رخ‌داده در حوزه دیپلماسی فرهنگ و هنر تعریف می‌بشود که این نوشته قضیه مهم ماست و این مطرح‌ها، در این حوزه پیش‌برنده می باشند. موضوعات نقل شده، پروژه‌های مهم ما می باشند که تا بحال آن‌ها را رسانه‌ای نکردیم. این دست فعالیت‌ها، کارهای بزرگ و بلند فکرکردن اولیه ما می باشند که یکی‌یکی در حال اجرا شدن می باشند.

محل “خانه جشنواره” کجاست؟

وزیر ارشاد در ادامه سخنان خود، تشکیل «خانه جشنواره» را از دیگر مطرح‌هایی خبرداد که قرار است در منطقه ۶ تهران راه‌اندازی بشود.

ادامه مطلب
شمسایی از ژاپن انتقام گرفت

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

به حرف های او نزدیک به یک سال و نیم است که به جستوجو تملک زمینی می باشند و تملک آن در مرحله های آخر قرار دارد. قرار است این ساختمان ۲۰ طبقه و بر پایه معماری ایرانی و اسلامی باشد.

وزیر ارشاد درمورد این‌که این مکان فقطً محلی برای جشنواره‌ها خواهد می بود و یا نمایشگاه کتاب هم شاملش می‌بشود، او گفت: فقطً جشنواره‌ها؛ نمایشگاه کتاب در مصلی و در مساحتی نزدیک به ۲ میلیون متر مربع برگزار می‌بشود که مساحت بی‌نظیری است و این مساحت را در هیچ جا نمی‌توانیم فراهم کنیم. یقیناً این‌که نمایشگاه در مصلی برگزار بشود یا نه، او گفت و گو فرد دیگر است.

ادامه مطلب
آزمایشگاه های بالینی پایگاه مهم نظام سلامت می باشند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

ملغی شدن لایحه مجلس  درمورد مالیات ناشران

اسماعیلی این چنین در جواب به سوال تسنیم درمورد افت معافیت مالیاتی ناشران از ۱۰۰ درصد  به ۲۵ درصد در لایحه بودجه او گفت: وقتی که در هیئت دولت، لایحه نقل شد، نظر اصلاح دادم که نظر اصلاح من تصویب شد و نسخه لایحه برای اصلاح رفته است.

سرنوشت مالیات هنرمندان

او درمورد اصلاحیه لایحه نیز با گفتن این‌که معافیت مالیاتی تقریباً به‌صورت قبل است، او گفت: اتفاق مهم فرد دیگر افتاده است؛ این که عواید قسمت فرهنگ و هنر و مالیات‌هایی که در این حوزه اخذ می‌بشود، به صندوق هنر واریز می‌بشود. من‌سپس با تصویب لایحه هرچه مالیات از اصحاب فرهنگ و هنر گرفته می‌بشود، پولش از خزانه به‌صورت مستقیم به صندوق هنر می‌رود که این نوشته اتفاق مهمی برای هنرمندان است.

ادامه مطلب
گوگل یک رویکرد یادگیری تازه را برای مدل‌های هوش مصنوعی معارفه کرد

او با گفتن این‌که هنر در «صندوق هنر» یک نام اختصاری است و به معنی عام هنر نیست، او گفت: «هـ» می‌بشود هنرمند، «نون» می‌بشود نویسندگان و «ر» می‌بشود روزنامه‌نگاران. این هنر به معنی به معنی عام نیست؛ بلکه کلمه اختصاری است. یقیناً ما اصحاب قرآن و عترت را هم در مجلس اضافه کردیم. با اجرایی‌شدن بند ح، ۵۰ درصد منبع های مستقیم به صندوق هنر می‌آید که این اتفاق مهم‌ترش است. این صندوق می‌تواند همه نوع تسهیلات ارزان‌قیمت را اراعه دهد چنانچه ساخت مسکن را اغاز کرده‌ایم.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها