خوش آمدید

مدیریت بیماران تروما نیازمند تحقیقات وسیع و کاربردی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مدیریت بیماران تروما نیازمند تحقیقات گسترده و کاربردی است – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، آئین پایانی دومین جشنواره ملی ترجمان دانش با محوریت ایمنی، حوادث و بلایا، در رسانه ملی برگزار شد.

نهضت باهنر مدیر شبکه رادیویی سلامت، حوادث ترافیکی را یکی از با اهمیت ترین مسائل اجتماعی دانست و افزود: حوادث ترافیکی، میلیاردها تومان زیان اقتصادی به سرزمین داخل می‌کند و از عوامل مهم مرگ و میر و معلولیت‌ها است.

وی با گفتن این که جشنواره ترجمان دانش زمان ارزشمندی برای اشتراک گذاری پژوهش‌های دانشگاهی و تحقیقات علمی است، اظهار داشت: تلاش شده است که در این جشنواره، راهکارهای عملیاتی برای افت حوادث و سوانح ترافیکی اراعه بشود. امیدوارم این یافته‌های تحقیقاتی، تبدیل راهکارهایی برای افت این گونه از حوادث باشد.

حوزه ترافیک با روش سنتی قابل مدیریت نیست

در ادامه سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سرزمین او گفت: ترافیک یک حوزه زیاد اختصاصی است از این بابت که چند نوشته منحصر به فرد را با خود دارد مخاطب ترافیک همه افرادی می باشند که در یک جغرافیای خاص زندگی می‌کنند و همه کاربر این سیستم می باشند.

ادامه مطلب
کوالکام انگارً روی دو نسخه تراشه «اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی» کار می‌کند
آخرین مطالب

وی با اصرار بر این که ویژگی بعدی این سیستم آن است که از دو قسمت کاملاً جدا گانه راه اندازی شده است، در ادامه گفت: زیر ساخت این سیستم مبحث کاملاً فنی و مهندسی است و کاربران آن عامل انسانی است و به حوزه علوم انسانی از سپس روانشناسی و روانشناختی و مسائل انسانی باز می‌گرد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سرزمین در ادامه فرمود: سیستمی با این ویژگی با روش سنتی قابل مدیریت نیست و باید از آخرین دستاوردهای علمی و دانش وابسته منفعت مند باشد که این سیستم را مدیریت کنند.

ادامه مطلب
کمیته انضباطی به بداخلاقی کنعانی زادگان عکس العمل نشان داد

سردار حسینی اصرار کرد: کشورهایی که توانستند در حوزه ترافیک به پیروزی خوبی دست اشکار کنند و جز کشورهای شناخته شده با حداقل تلفات انسانی و خسارات مالی باشند، کار محرمانه‌ای را انجام ندادند و عمل های شأن اشکار است به این علت هم باید این کار را انجام دهیم اما باید اراده‌ای برای پرداخت هزینه‌های مادی و معنوی این عمل های را برای ساماندهی و رسیدن به حد استاندارد را بپذیریم.

این جشنواره جایگزینی انگاره‌های خوب است

در ادامه این مراسم، حسن واعظی رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت، او گفت: این جشنواره جایگزینی انگاره‌های خوب است و در واقع اینجا یکی از عرصه‌هایی است که مشخص می کند پیشگیری بهتر از درمان است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
لابی صهیونیستی و حمله ای معنادار به شبکه پرس تی وی

وی با گفتن این که حوادث ترافیکی خارج از محیط بیمارستانی اتفاق می‌افتد و ما در بیمارستان به آنها خدمات می‌دهیم، در ادامه گفت: احتمالا یکی از عرصه‌های برسی یک ملت، فرهنگ ترافیکی است.

واعظی اظهار داشت: در جشنواره ترجمان دانش، نکات مختلفی در عرصه‌های فرهنگ و برای بهداشت و درمان وجود داشت. برگزاری جشنواره‌هایی از این دست می‌تواند در عرصه محیط فراتر از یک آخر نامه، مورد قیمت باشد و ایده را به اجرا نزدیک می‌کند.

در ادامه نرگس رستمی گوران رئیس اداره همکاری‌های بین بخشی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت او گفت: تصمیم گیران و سیاستگذاران باید تصمیماتی را اخذ کنند که بر پایه شواهد علمی معتبر باشد. ما در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌بشود، سیاست‌های فرابخشی سلامت زیاد مهم است و تلاش ما در دبیرخانه شورای عالی سلامت این است بتوانیم مصوباتی که آماده می‌بشود مبتنی بر شواهد باشد.

ادامه مطلب
سنگ اندازی بیمه‌ها در مسیر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها - تاشکن

۲۲ درصد مأموریت‌های اورژانس مربوط به حوادث است

حسن نوری معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس سرزمین با اصرار بر این که ۲۲ درصد مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی را حوادث راه اندازی خواهند داد که عمده آنها حوادث ترافیکی است، او گفت: یقیناً حوادث غیرترافیکی تروماهای به عمد و غیرعمدی نیز قسمت قابل توجهی از مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی را راه اندازی خواهند داد.

او همین طور گفت: برای مدیریت بیماران ترومای نیازمند تحقیقات گسترده و کاربردی هستیم چراکه علم اورژانس پیش بیمارستانی به چند دهه قبل باز می‌گردد و تشکیل علم نداشته و در حال‌حاضر یکی از شاخه‌های در حال رشد در دنیا شاخه اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی در حوادث و بلایا است.

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس سرزمین با گفتن این که در حوزه اورژانس تحقیقات بسیاری انجام شده است، او گفت: به نظر می‌رسد که کاربردی سازی این تحقیقات به مقدار کافی رخ نداده است. ما اگر یک تحقیقات مؤثر در حوزه هوشمندسازی خدمات برای رسیدگی به بیماران ترومایی انجام دهیم می‌توانیم ناظر تغییرات شگرف هم در افت وقوع حوادث و این چنین در مدیریت و درمان باشیم.

ادامه مطلب
امروز در فضا: شکافته شدن هلال ماه!_تاشکن

وی با اشاره به تعدد سازمان‌های خدمات رسان در این قسمت فرمود: به نظرم سازمان‌های بسیاری در حوزه تروما، بحران و مدیریت حوادث مشغول فعالیت می باشند، متأسفانه سازمان‌ها هر یک به طریقی در مسیر خود حرکت می‌کنند و هم افزایی در این عرصه اندک است. انشالله در بستر این چنین جشنواره‌هایی ناظر رشد تحقیقات و نوآوری در عرصه همراه‌سازی و هم راستا سازی سازمان‌های دچار در اراعه خدمات بلایا و مشکلاتها باشیم.

نوری در آخر اظهار داشت: این چنین بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را اراعه دهیم. یقیناً جای تحقیقات بیش‌تری در این عرصه وجود دارد. محققان خدمات بیشتری اراعه دهند و با اراعه این خدمات به سازمان‌ها، ما نیز منفعت گیری از این خدمات بتوانیم قدم بزرگ‌تری برای هموطنان برداریم.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها