خوش آمدید

فرانسه و ایتالیا با همکاری یکدیگر روی ماه اقامتگاه می‌سازند

فرانسه و ایتالیا با همکاری یکدیگر روی ماه اقامتگاه می‌سازند


فرانسه و ایتالیا در نظر دارند زیستگاهی برای پایگاه‌های آینده در ماه بسازند. بدین منظور شرکت فناوری فرانسوی-ایتالیایی تالس آلنیا اسپیس و آژانس فضایی ایتالیا قراردادی برای گسترش اقامتگاه چند منظوره پروژه آرتمیس ناسا (MPH) امضا می‌کنند.

اخیراً کوششهای بسیاری در محافل هوافضا انجام شده است تا ابزاری برای برگشت فضانوردان به ماه و تشکیل وجود دائمی انسان در آنجا به‌گفتن بخشی از پروژه آرتمیس ناسا فراهم بشود. با این‌حال، هنگامی که مسافران فضایی کاوشگر خود را ترک می‌کنند، به جایی نیاز خواهند داشت تا کلاه فضایی خود را آویزان کنند و پاهایشان را دراز کنند.

تالس آلنیا اسپیس روی زیستگاه‌های مداری بسیاری همانند ESPRIT و I-HAB (ماژول بین المللی سکونت) وHALO Northrop Grumman کار کرده است که از مأموریت‌های سرنشین‌دار ماه و اعماق فضا حمایتمی‌کنند.

به این علت وقتی که آژانس فضایی ایتالیا تصمیم به ساخت یک ماژول زیستگاه قمری گرفت، به‌نظر یک انتخاب منطقی می‌آمد.

ادامه مطلب
آغاز فعالیت «سامانه بازار» برای ساماندهی دستفروشان تبریز
آخرین مطالب

MPH درحال حاضر تقریباً یک ایده روی کاغذ است. در همین حال، این شرکت باید با شرکت‌های گوناگون برای راه‌اندازی زیرساخت‌های پیچیده و زنجیره‌هایی که برای تشکیل زیستگاه واقعی موردنیاز است، هماهنگ کند.

مطرح انتشار شده‌ زیاد ساده به‌نظر می‌رسد؛ استوانه فلزی که روی پایه‌های مفصلی با پانل‌های خورشیدی، یک ظرف ارتباطی و پرچم کوچک و زیبای آژانس فضایی ایتالیا قرار دارد. با این‌حال، این ایده باید زیاد تر از یک کابین براق با قفل هوا باشد.

فرانسه و ایتالیا با همکاری یکدیگر روی ماه اقامتگاه می‌سازند

هنگامی که MPH عملیاتی بشود، باید بتواند ساکنان خود را در برابر تشعشعات شدید و بی‌امان کیهانی و این چنین دمای شدید سطح ماه محافظت کند. این دما از ۲۵۰ درجه فارنهایت (۱۲۰ درجه سانتیگراد) در طول روز تا -۲۰۸ درجه فارنهایت (۱۳۰- درجه سانتیگراد) در شب متغیر است.

ادامه مطلب
نور ماه روی اکوسیستم‌ صخره‌های مرجانی تأثیر عجیبی می‌گذارد_تاشکن

این چنین باید یک سیستم حمایتاز زندگی وجود داشته باشد که بتواند هوا، آب و دمای پایدار و قابل زندگی را برای چند روز فراهم کند. کاری که ماژول قمری آپولو در روزهای مسابقه فضایی انجام می‌داد.

علاوه‌براین، باید به منبع تغذیه‌ای متصل بشود که بتواند زیستگاه را در طول شب قمری نگه داری کند. این چنین دربرابر گرد و غبار چسبنده و مخرب ماه صدمه‌پذیر نباشد و با دیگر سخت‌افزارهای مورد نیاز برای تکمیل پایگاه سازگار باشد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دکور داخلی تا این مدت مورد او گفت و گو قرار نگرفته است، اگرچه با دقت به اندازه MPH، به گمان زیاد چیزی دنج خواهد می بود.

ادامه مطلب
چین برای فرود در سمت نهان ماه در خردادماه آماده می‌شود_تاشکن

«فرانکو فنوگلیو»، رئیس برنامه‌های اکتشاف تالس آلنیا اسپیس او گفت:

«MPH یک نقطه عطف تاریخی را به‌گفتن اولین ماژول سکونت ایتالیایی که روی سطح ماه کار می‌کند، رقم خواهد زد. این مایه غرور بزرگ برای شرکت ما است که توانایی‌های فنی و سازمانی منحصر به‌فردی برای تسلط بر چالش‌هایی از این نوع دارد.»



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها