خوش آمدید

واکنش داریوش ارجمند به کم‌‎لطفی‌ها درباره پروانه معصومی/ نام او به عنوان یک هنرمند واقعی برای همیشه در تاریخ ماند + فیلم

عکس العمل داریوش ارجمند به کم ‎لطفی ها درمورد پروانه معصومی/ نام او به گفتن یک هنرمند واقعی برای همیشه در تاریخ ماند + فیلم


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، پروانه معصومی در طول حیاتش در ۲۳ سریال بازی کرد؛ او اغاز دهه ۶۰ با وجود روبه رو دوربین «کوچک جنگلی» بازی در اولین سریالش را به ثبت رساند و آخرین حضورش روبه رو دوربین‌ یک سریال تلویزیونی، ۲ سال قبل در ساخته‌ای از داریوش پشتیبانی رقم خورد.

«در کنار پروانه‌ها» تابستان ۱۴۰۰ از تلویزیون پخش شد، داستان از آنجا اغاز می‌شد که مشکلات پی‌درپی زندگی «رهی» را که از بیماری حاد قلبی در رنج است به جوانی نومید تبدیل کرده است. او در ادامه برای نجات تنها دلخوشی‌ زندگی‌اش که خواهرش است طعمه نقشه‌ای می‌بشود، معصومی در این سریال نقش گیسو را بازی می‌کرد.

در سریال «امام علی(ع)» پروانه معصومی که آن زمان کمتر از ۵۰ سال داشت، ایفاگر نقش «هاجر» همسر مالک اشتر می بود، می‌او گفت: “زیاد برای ایفای نقش «هاجر» مطالعه نکردم، احتمالا بهتر است بگویم ۸۰ درصد ماجرای داستان زندگی «هاجر» را داود میرباقری برایم او گفت و زیاد برای ایفای این نقش به من پشتیبانی کرد”. او بازی در سریال امام علی(ع) را لذت‌قسمت گفتن کرده می بود.

ادامه مطلب
هزینه برق استخراج بیت کوین در آمریکا در 2024 به 2.7 میلیارد دلار رسید_تاشکن

در سریال طنز «شرایط خاص»، معصومی ایفاگر نقش مادر شهید می بود. او که در این سریال با مریم سعادت همبازی می بود، پافشاری می‌کرد: “ژانر طنز نیاز امروز رسانه‌ ملی است”. سریال «شرایط خاص» سال ۱۳۹۸ تشکیل و پخش شد. این مجموعه تلویزیونی طنز با زوج هنری کامبیز دیرباز و بهرام افشاری در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تشکیل و پخش آن از ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ از شبکه سه اغاز شد.

«یوسف پیامبر(ع)» ساخته زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور دیگر سریال ماندگاری است که پروانه معصومی در آن ایفای نقش کرده است. او نقش بانو تیه همسر آمنهوتپ سوم را بازی می‌کرد.

ادامه مطلب
حمید ابراهیمی بازیگر شهید طهرانی مقدم شد_تاشکن

 

.

 

سریال «همانند هیچ‌کس» هم سال ۸۷ ساخته شد، در این سریال پروانه معصومی جانشین ثریا قاسمی شد. وی که کنار دیگر بازیگران خانم سریال «همانند هیچ‌کس» از جمله آتنه فقیه‌نصیری، مرضیه لشگری، نفیسه روشن و حنانه شهشهانی بازی می‌کرد، بعد از صدمه‌دیدگی ثریا قاسمی بر تاثییر تصادف با ماشین و لغو قرارداد به‌گفتن بازیگر نقش «بی‌بی‌خانم» معارفه شد. سریال «همانند هیچ‌کس» را عبدالحسن برزیده بر پایه فیلم‌نامه‌ای از علی‌اکبر محلوجیان کارگردانی کرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

 پروانه معصومی در سریال «پلیس جوان» نقش زیور، مادر یونس همسر اسبق جلال رئیس مادران خط نجات را بازی می‌کرد. این سریال توسط سیروس مقدم ساخته و در سال ۱۳۸۰ از شبکه سه سیما پخش شد. نقش یونس را شهاب حسینی بازی می‌کرد. مریلا زارعی و میترا حجار دیگر بازیگران این سریال بودند.

معصومی یک سال سپس در سریال «دریایی‌ها» از سیروس مقدم هم بازی کرد. در این مجموعه باز هم مریلا زارعی ایفای نقش داشت و این بار پژمان بازغی نقش اول مرد (امید پرتو) را بازی می‌کرد. رضا عطاران در نقش بهنام، مرجان شیرمحمدی مهتاب، مهدی فتحی مفتش آجرلو، داریوش ارجمند، نعیمه نظام‌دوست و سام فوق الاده دیگر بازیگران این سریال بودند.

ادامه مطلب
تهران به خون نیاز دارد/ افت اهدای خون در تعطیلات - تاشکن

با نگاهی به کارنامه پروانه معصومی خواهیم دید که بیشترین همکاری را با داریوش ارجمند به‌گفتن نقش روبه رو خودش داشته است. این بازیگر پیشکسوت ششم آذرماه در بیمارستان آریای رشت چشم از جهان فرو بست. روز قبل مراسم تشییع او در رشت برگزار شد و امروز در آرامگاه امامزاده ابوطالب آرام می‌گیرد.

اما بعد از درگذشت او رسانه‌های معاند و گروهی از همکاران و مخاطبان آثارش در صفحات مجازی هجمه‌‌ای غیرمنصفانه را درمورد این بازیگر فقید اغاز کردند، همان هجمه‌هایی که در زمان حیاتش خصوصاً وقتی که درمورد سینمای سپس از انقلاب و برخی موضوعات دیگر عکس العمل‌های منطقی نشان می‌داد زیاد تر به چشم می‌خورد و این‌بار رنگ‌وبویی تازه به خود گرفته می بود.

داریوش ارجمند به‌پاس سال‌ها همکاری با او در او گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم چند کلامی درمورد این بانوی بزرگ سینما و تلویزیون سخن بگویید کرد.

ادامه مطلب
مدل هوش مصنوعی Sora معارفه شد + ویدیو

او این‌این چنین او گفت: “من زیاد به خانواده پروانه معصومی تسلیت می‌گویم؛ به خواهران بزرگوار و پسر بزرگوارش. نمی‌دانم که می‌دانید خانم معصومی احتمالا با من بیشتر از همه هنرپیشه‌های مرد این مرز و بوم فیلم بازی کرده است. من زیاد کنار ایشان بودم، زیاد خانم باادب، زیاد خانم هنرمند، با شعور و باسواد بودند، هنرمند که می‌گویم یعنی تنها هنرشان بازیگری نبوده است.

یادم می‌آید در منزل‌شان بعد از سریال امام علی(ع) با آقای عبدی و میرباقری دعوت بودیم، آشپزی و خیاطی خوب می‌دانستند، این اواخر در کار کشاورزی در شمال مشغول بودند و حتی رئیس یک قسمتی از کارهای برزگرها و کشاورزها بودند،
بانوی فعالی در سینما بودند تا آنجا که به‌یاد دارم زیاد خانم محترم دوست‌داشتنی، مؤدب و چیزفهم بودند، خواست خدا می بود در دهه فاطمیه(ع) ایشان مرحوم بشوند، امیدوارم که با حضرت فاطمه(ع) محشور بشوند و امیدوارم که اگر در این مملکت در این حیات کم‌لطفی و بی‌معرفتی به ایشان شده است به‌واسطه حرکت خوب‌شان در این جهان در آن دنیا از مزایای رفتارشان در این جهان برخوردار باشند.

ادامه مطلب
توقف برنامه های طنز شبکه نسیم در پی دعوا تروریستی کرمان

زن‌های ما زن‌های مظلومی‌اند برای این که من باور دارم سینما اساساً مذکر است نه در ایران بلکه در همه جهان این سخن را چندین دفعه زده‌ام.

امیدوارم که روح‌شان شاد باشد امیدوارم که در آرامگاه خانوادگی‌شان به اسایش برسند و امیدوارم هم چنان مردم این هنرمند را قدر بدانند.

آن افرادی که در بسیاری از کارهای ایشان لذت بردند هم چنان محبت‌شان را داشته باشند، چون معتقدم هنرمندان نمی‌میرند مخصوصاً امثال خانم معصومی همیشه زنده‌اند، هرچه دلشان می‌خواهد در موردشان بگویند، پروانه معصومی برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط شده است، نمی‌توانیم بگوییم رفت.

هنگامی فردی فوت می‌کند باید برای او آرزوی آمرزش و غفران الهی بخواهیم و بگوییم خدا رحمتش کند؛ ان‌شاءالله با بزرگان محشور باشد سخن فرد دیگر را نباید درمورد‌اش او گفت، چون در جایگاه خداوند نیستیم که انسان‌ها را قضاوت کنیم.”

انتهای مطلب/+



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها