خوش آمدید

زنان سیگاری زودتر درگیر بیماری‌های ریه و سرطان می شوند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

زنان سیگاری سریعتر دچار بیماری‌های ریه و سرطان می شوند – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، همایش مردمی روز جهانی بیماری‌های مزمن انسدادی ریه در تالار شهید پیرویان بیمارستان شریعتی برگزار شد.

احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی، او گفت: بیماری‌های انسدادی سالانه ۳۲۹ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا می‌کنند و علتناتوانی و تنگی نفس در افراد می‌بشود و این در حالی است که پیشگیری می‌تواند زیاد به مؤثر و مقرون به صرفه باشد.

در ادامه، محمدرضا مسجدی فوق تخصص ریه، به تحلیل آمارها و روال رشد بیماری‌های انسدادی ریه پرداخت و افزود: بیماری‌های انسدادی ریه سومین علت مرگ در کشورهای جهان است.

وی او گفت: مطابق آمارهایی که انگلستان اظهار کرده، بیماری‌های انسدادی ریه تا دو سال آینده می‌تواند در رتبه اول و بالاتر از مرگ‌های ناشی از سکته قلبی و مغزی و فشارخون قرار گیرد و این یک هشدار برای جامعه است که باید هرچه بهتر و عملی‌تر به مصاف اولین علت این بیماری‌ها یعنی دخانیات برویم.

ادامه مطلب
تاثییر معامله های هوش‌مصنوعی در اقتصاد اتحادیه اروپا_تاشکن

مسجدی در ادامه گفت: نیمی از افراد از بیماری خود مطلع نیستند و این نوشته نیازمند دقت زیاد تر برای شناسایی و درمان به موقع بیماری است.

مهرناز اسدی قره باغی فوق تخصص ریه بیمارستان شریعتی، درمورد راه‌های پیشگیری از بیماری‌های انسدادی ریه او گفت: بیماری‌های ریه تقریباً به یک شکل ابراز می‌کنند اما مشکل بیماری‌های ریه این است که امکان پذیر این بیماری‌ها دیر توسط فرد بیمار تشخیص داده بشود.

وی از عوامل محیطی و ارثی در ابراز بیماری‌های ریه نام برد و سیگار کشیدن و مصرف دخانیات را با اهمیت ترین عامل ابراز بیماری‌های ریه گفت.

ادامه مطلب
خبرهای تازه از شبکه کودک/عمو پورنگ با بالش ها به دیدن بچه ها می آید

در ادامه، ام البنین پاکنژاد رئیس قسمت ریه بیمارستان شریعتی، به بازدید تأثیر مصرف دخانیات در بانوان پرداخت و او گفت: متأسفانه توانایی عوارض مصرف سیگار همچون بیماری‌های انسدادی و سرطان در بانوان به مراتب زیاد تر از آقایان است و این در حالی است که مصرف سیگار در بانوان با شیب شدت در حال افزایش است و با دقت به نقش بانوان در جامعه این نوشته نیازمند تأمل بیشتری است.

او گفت: بخشی از قربانیان دخانیات، بانوان و کودکانی می باشند که در معرض دود درجه ۲ سیگار قرار می‌گیرند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها