خوش آمدید

خرید فیگما توسط ادوبی به رقابت در بازار آسیب می‌زند

خرید فیگما توسط ادوبی به رقابت در بازار صدمه می‌زند


سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) می‌گوید خرید وفروش ۲۰ میلیارد دلاری ادوبی برای خرید پلتفرم فیگما به بازار نرم‌افزارهای طراحی صدمه می‌رساند. این سازمان تکمیل این خرید وفروش را موقتاً تا وقتی که نگرانی‌های رقابتی رفع بشود، متوقف کرده است. پیش‌ازاین، اتحادیه اروپا نیز هشدار داده می بود که این خرید به رقابت سالم در بازار نرم‌افزارهای طراحی صدمه می‌زند و درصدد لغو این خرید وفروش برآمده می بود.

بر پایه گزارش سازمان CMA بریتانیا، اگر این خرید وفروش به‌شکل جاری انجام بشود، رقابت در بازارهای نرم‌افزارهای طراحی، ویرایش عکس و تصویرسازی از بین می‌رود. فیگما یکی از بزرگ‌ترین رقبای ادوبی در بازار نرم‌افزارهای طراحی محسوب می‌بشود و CMA می‌گوید که ادغام این دو شرکت‌ برنامه‌های بزرگی همانند ادوبی فتوشاپ و ایلاستریتور را بی‌رقیب می‌کند.

تلاش سازمان CMA برای جلوگیری از ادغام فیگما در ادوبی

فیگما در کنار برنامه وایت‌بردینگ FigJam، زیاد تر بر طراحی یوایکس، مثالسازی اولیه و طراحی محصول تمرکز دارد تا تصویرسازی دیجیتال و طراحی گرافیک؛ اما این شرکت تا همین اواخر مستقیماً در بازار یوایکس و طراحی محصول با ادوبی رقابت می‌کرد. در اغاز سال ۲۰۲۳، ادوبی امکان خرید نرم‌افزار طراحی محصول خود، یعنی ادوبی XD را از دسترس خارج کرد؛ این چنین این شرکت گسترش سرویس طراحی محصول تازه خود را کنار گذاشت. گروه تحقیقاتی CMA معتقد است که این عمل های ادوبی عرصه‌ساز خرید فیگما بوده است.

ادامه مطلب
۱۰ تا از تاریک‌ترین آخر‌ها در انیمه‌
خرید فیگما توسط ادوبی به رقابت در بازار صدمه می‌زند ۱۴

مقصد مهم CMA ممنوعیت کامل خرید یا واگذاری این شرکت در هر بازاری است که تبدیل افت رقابت بشود؛ به عبارت دیگر، هنگامی که رقبای ادوبی حذف یا ادغام شوند، مصرف‌کنندگان با مشکل روبه رو خواهد شد و راهی جز انتخاب نرم‌افزارهای ادوبی برای ویرایش عکس نخواهند داشت.

CMA این چنین پذیرای پیشنهادهای هریک از طرفین خواهد می بود، اما این سازمان اساساً به ادوبی می‌گوید تا وقتی که فتوشاپ و ایلاستریتور را در اختیار دارد، نمی‌تواند فیگما را داشته باشد. مطمئناً تصمیم ساده‌ای برای ادوبی نخواهد می بود که دو برنامه محبوب‌ خود را از سرویس Creative Cloud، که در سال قبل به ۳۰ میلیون مشترک پولی رسید، حذف کند.

ادامه مطلب
بخش «کتاب و سینما» پس از جشنواره فیلم کوتاه تهران ادامه می یابد/ برگزاری اردوهای «از کتاب تا فیلم»

«مارگو دالی»، رئیس گروه مستقلی که تحقیقات CMA را انجام می‌دهد، می‌گوید:

«قسمت طراحی دیجیتال نزدیک به ۶۰ میلیارد پوند برای بریتانیا قیمت دارد که ۲.۷ درصد از اقتصاد ملی آن را شامل می‌بشود. این قسمت بیشتر از ۸۵۰ هزار نفر را در کارهای مرتبط استخدام کرده است. نرم‌افزاری که این قسمت منفعت گیری می‌کند برای پیروزی آن زیاد مهم است، به این علت CMA از همان ابتدا روی این نوشته متمرکز می بود که این ادغام تأثیر منفی بر این چنین قسمت مهمی از اقتصاد بریتانیا نداشته باشد.»

یقیناً این سازمان تا این مدت تصمیم نهایی خود را دراین‌باره نگرفته است. ادوبی و فیگما تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۸ آذرماه) زمان دارند تا به تحقیقات CMA جواب دهند. تصمیم نهایی این سازمان در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفندماه ۱۴۰۲) صادر خواهد شد.

ادامه مطلب
فروش جهانی نیمه‌رساناها در سال 2023 به 527 میلیارد دلار رسید

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها