خوش آمدید

ابهامات ویروس ناشناخته در چین/ آیا کووید تکرار می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ابهامات ویروس ناشناخته در چین/ آیا کووید تکرار می بشود – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، چین از عفونت‌های تنفسی در سراسر سرزمین خبر داده و ویروس‌های رایجی همانند آنفلوانزا، RSV، آدنوویروس و…، را عامل آن گفتن کرده است. مقامات بهداشت چین در عکس العمل، خواستار افزایش کلینیک‌های تب و واکسیناسیون شده‌اند. این در حالی است که گزارش‌هایی از ازدحام بیمارستان‌ها و اوج گرفتن موارد پنومونی در کودکان بدون تشخیص وجود دارد. یک بیمارستان کودکان در پکن خبرداد روزانه ۷۰۰۰ بیمار پذیرفتن خواهد شد که از ظرفیت بیمارستان فراتر است.

سازمان بهداشت جهانی اغاز هفته به طور رسمی از چین خواست اطلاعات در رابطه شیوع بیماری کرد که آن را یک بازدید “روتین” توصیف نمود. مقامات چینی طی تماس تصویری با WHO، داده‌هایی مبنی بر افزایش پذیرفتن کودکان در بیمارستان‌ها به علت بیماری‌های رایج پاییزی از اکتبر اراعه کردند.

سازمان بهداشت جهانی هم چنان اظهار کرده که داده‌ها برای برسی خطر شیوع ناکافی است. مقامات بهداشتی چین در ادامه اظهار کردند که “هیچ بیماری غیرمعمول یا جدیدی” یافت نشده و موارد افزایش یافته را به فصل سرما و آنفلوانزای اول بعد از لغو محدودیت‌های کووید مرتبط می‌دانند.

ادامه مطلب
محمدحسین محمدیان به مدال برنز آسیا قناعت کرد_تاشکن

هم چنان او گفت و گو‌هایی در رابطه منشأ ویروس کرونا که از اواخر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین اغاز شد، وجود دارد. یک کارشناس WHO می‌گوید در حالی که شیوع جاری می‌تواند هرچیزی باشد، نیاز به اطلاعات زیاد تر قبل از نتیجه گیری وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی از چین خواسته است اطلاعات بیشتری در رابطه شیوع یک بیماری تنفسی و خوشه‌های گزارش شده پنومونی بدون تشخیص در کودکان اراعه دهد.

نوید شفیق فوق تخصص مراقبت‌های اختصاصی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در او مباحثه با خبرنگار مهر او گفت: به نظر من، چند مسئله کلیدی در رابطه این شیوع بیماری تنفسی در کودکان چین وجود دارد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

او گفت: این نوشته دلواپس‌کننده است که اطلاعات کافی و شفاف از سوی مقامات چینی در اختیار سازمان بهداشت جهانی و افکار عمومی قرار نگرفته و می‌تواند خاطرات اغاز همه‌گیری کووید را زنده کند.

شفیق در ادامه گفت: با دقت به نقل از‌های حاضر، به نظر می‌رسد بار بیماری‌های تنفسی بر سیستم بهداشتی چین در حال افزایش است که نیازمند بازدید دقیق‌تر علت‌ها و پایش مداوم حالت است.

او گفت: گمان ظهور عامل بیماری‌زای تازه و ناشناخته‌ای وجود دارد، گرچه اکنون شواهد کافی برای اثبات آن وجود ندارد؛ ولی این گمان نباید نادیده گرفته بشود.

این فوق تخصص مراقبت‌های اختصاصی اصرار کرد: با دقت به سابقه نهان‌کاری چین، نظارت و پایش جدا گانه WHO بر حالت الزامی به نظر می‌رسد. این چنین شراکت بین‌المللی و تبادل اطلاعات شفاف، اهمیت بسیاری دارد.

ادامه مطلب
همکاری کوالکام با منچستریونایتد؛ اسپانسری با هزینه سالانه 75 میلیون دلار_تاشکن

او گفت: در کل، پیشنهاد می‌بشود حالت با جدیت و دقت پایش بشود تا از ابراز هرگونه همه‌گیری دیگر جلوگیری به عمل آید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها