خوش آمدید

پوشش بیمه‌ای خدمات روان درمانی/ خدمات بیمه سلامت به توانخواهان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

پوشش بیمه‌ای خدمات روان درمانی/ خدمات بیمه سلامت به توانخواهان – تاشکن

محمداسماعیل کاملی، در او مباحثه با خبرنگار مهر، با اشاره به خدمات روانشناسی و مشاوره و این چنین خدمات روان درمانی تحت پوشش بیمه سلامت، او گفت: سازمان بیمه سلامت در راستای حفاظت مالی زیاد تر از بیمه شدگان و گسترش خدمات سلامت محور، با مقصد ارتقا سلامتی مردم و افزایش سطح دسترسی آنان به خدمات سلامت، برنامه‌های بسیاری را در سال قبل و سال جاری تعیین نموده و در برتری انجام قرار داده است.

وی با اشاره به این که یکی از با اهمیت ترین نیازها در حوزه سلامت خدمات روان درمانی و روانشناسی و مشاوره است، افزود: با تصویب شورای عالی بیمه استاندارد خرید راهبردی خدمات روانشناسی و مشاوره شامل ویزیت، خدمات روان درمانی فردی و گروهی به سازمان‌های بیمه گر پایه ابلاغ گردید.

کاملی اصرار کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای منفعت مندی بیمه شدگان، این خدمات را در سامانه‌های خود بارگذاری کرد و بدین ترتیب همه افراد نیازمند این خدمات با مراعات ضوابط می‌توانند از پشتیبانی‌های بیمه‌ای در این حوزه منفعت گیری کنند.

ادامه مطلب
اولین کهکشان مارپیچی کشف شد

وی در خصوص اراعه خدمات در مراکز دولتی و خصوصی، او گفت: ویزیت و خدمات روان درمانی از قبل توسط روانپزشکان اراعه شده و تحت پوشش بیمه بوده است، اما با مصوبه تازه، خدمات تجویزی و یا اراعه شده توسط دانش آموختگان PHD و MDPHD روانشناسی بالینی و این چنین PHD روانشناسی سلامت نیز تحت پوشش قرار گرفته و در همه مالکیت‌ها از جمله مراکز خصوصی بر پایه تعرفه دولتی تحت پوشش بیمه است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در قسمت سرپایی عمده پوشش‌های بیمه سلامت بر مبنای ۷۰ درصد تعرفه‌های دولتی است، لذا این نوشته برای خدمات روانشناسی هم جاری است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مردم ایران چه مقدار گوشت مصرف می‌کنند؟ - تاشکن

وی درمورد خدمات مورد نیاز بیماران خاص، صعب العلاج و نادر اظهار داشت: از عمل های خوب نظام سلامت در سال قبل تشکیل صندوق بیماری‌های خاص، صعب العلاج و نادر ذیل سازمان بیمه سلامت است. این کار مهم با خواست مجلس شورای اسلامی و در دولت سیزدهم با تصویب و ابلاغ اساسنامه صندوق عملی شد. خوشبختانه از سال قبل تعداد قابل توجهی از بیماری‌های صعب العلاج تحت پوشش صندوق قرار گرفتند که نحوه پوشش در بیماری‌ها و خدمات گوناگون متفاوت است.

کاملی او گفت: بر پایه قانون همه مراکز اراعه دهنده خدمات تشخیصی درمانی موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه گر پایه می باشند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، درمورد خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب دیگر در بیمه سلامت، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات توانبخشی مورد نیاز جامعه توانخواهان سرزمین است.

ادامه مطلب
خبر خوب برای بیماران اوتیسم/ورود بیمه به قسمت خصوصی - تاشکن

او گفت: بر پایه ماده ۶ قانون حمایتاز حقوق افراد دارای معلولیت، وزارت بهداشت مکلف به فراهم نمودن شرایط اراعه خدمات درمانی به طور بیمه‌ای به توانخواهان سرزمین است.

کاملی در ادامه گفت: در این راستا بیمه سلامت خدماتی نظیر کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و ارتوپدی فنی؛ مجموعاً ۵۹ کد خدمتی را که تحت پوشش بیمه نبوده اما مورد نیاز توانخواهان بوده را تحت پوشش قرار داده است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران او گفت: اراعه خدمات در مالکیت‌های متغیری صورت می‌گیرد، الگوی دریافت خدمات توانبخشی در سرزمین شبیه دیگر خدمات سرپایی و به طوری است که برخلاف خدمات بستری، عمدتاً از طریق قسمت خصوصی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، لذا با مقصد حمایتبیمه‌ای زیاد تر از افراد دارای معلولیت، در خصوص خدمات توانبخشی توانخواهان بهزیستی، ۷۰ درصد از تعرفه با دقت به مالکیت وابسته در همه قسمت‌های خصوصی و دولتی تحت پوشش قرار گرفته است.

ادامه مطلب
رئیس جمهور قهرمانی دختران هاکی ایران را در رقابت‌های آسیایی تبریک گفت_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها