خوش آمدید

استفاده از دستمال مرطوب فاقد مواد آنتی‌باکتریال برای پوست نوزاد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

منفعت گیری از دستمال مرطوب فاقد مواد آنتی‌باکتریال برای پوست نوزاد – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، پریسا محققی، مقصد از برگزاری کنگره سلامت نوزادان ایران را، تشکیل دسترسی به اطلاعات تازه و بهبود کارکرد و دانش متخصصان این حوزه از طریق اراعه تازه‌های علم نوزادان در عرصه‌های مراقبت، پیشگیری، بهبود سلامت و درمان بیماری‌های نوزادان گفت.

او گفت: اراعه‌های علمی در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی، و ربط با صنعت یکی از مواردی است که کنگره سلامت نوزادان را برای فعالان این حوزه به مرجع دانشی تبدیل کرده است.

فوق تخصص نوزادان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی، در جواب به نگرانی برخی از پزشکان و پرستاران در رابطه با منفعت گیری از محصولات بهداشتی نوزادان به‌اختصاصی دستمال مرطوب، گفت: «در منفعت گیری از محصولات بهداشتی نوزادان و به‌خصوص دستمال مرطوب، آنچه جهت نگرانی است وجود مواد آنتی باکتریال و نگهدارنده در دستمال مرطوب است. اگر دستمال مرطوب دارای آنتی باکتریال منفعت گیری بشود جهت از بین رفتن باکتری‌های سودمند روی سطح پوست نوزاد شده و برای وی مشکل تشکیل می‌کند. اما اگر دستمال مرطوب فاقد مواد آنتی باکتریال باشد، منفعت گیری از آن بدون زیان است.

ادامه مطلب
ماست بخورید تا سیستم ایمنی بدن شما تحکیم بشود - تاشکن

دبیر اجرایی نهمین کنگره سلامت نوزادان ایران در رابطه همکاری صنعت و دانشگاه نیز افزود: همیشه انجمن پزشکان نوزادان و نیز اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت در عرصه همکاری با شرکت‌هایی که فن‌آوری‌های تازه را به کار می‌گیرند و گسترش خواهند داد، همکاری می‌کنند. ما حاضریم که در کنار شرکت‌ها باشیم و برای آزمایش محصولات و ارتقا کیفیت با آنها همکاری کنیم.

محققی با اشاره به این که تهیه و تشکیل محصولات مرتبط با نوزادان در سرزمین امری نسبتاً تازه است، اظهار کرد: پیش از این دسترسی به محصولات خارجی وجود داشت و نیازی به محصولات داخلی حس نمی‌شد. اما تحریم از یکسو و افزایش قیمت محصولات خارجی از نظر دیگر، جهت شد که شرکت‌های ایرانی داخل این حوزه شوند و سال به سال به تعداد و کیفیت آنها افزوده می‌بشود. ما از این بابت خوشحالیم چراکه هم دسترسی بهتری به محصولات تشکیل شده است و هم صرفه‌جویی ارزی می‌بشود.

ادامه مطلب
وزیر ورزش درگذشت دکتر محمد توکل را تسلیت او گفت
آخرین مطالب

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص عدم پذیرفتن محصولات اختصاصی نوزادان توسط خانواده‌ها نیز گفت: به گمان من کم کاری از جانب همه ما بوده است، اگر محصول ایرانی با کیفیتی در بازار وجود دارد باید از آن سخن بگویید کنیم و از آن منفعت گیری کنیم. خانواده‌ها نیز دوست دارند که بهترین محصول با کمترین مشکل را برای نوزاد خود منفعت گیری کنند و اگر مطمعن داشته باشند که منفعت گیری از محصول ایرانی برای نوزادشان مشکلی تشکیل نمی‌کند، قطعاً از آن محصولات منفعت گیری می‌کنند. احتمالا قدم اول در این راه بیمارستان‌هایی باشند که نوزاد در آنها به دنیا می‌آید، آنها می‌توانند از همین محصولات ایرانی با کیفیت منفعت گیری کنند و آن را به خانواده‌ها نشان دهند.

ادامه مطلب
استعلام سیم کارت ایرانسل | کد دستوری + آموزش جامع تصویری

این فوق تخصص نوزادان، در ربط با ویژگی محصولاتی همانند پوشک و دستمال مرطوب که با پوست نوزادان در تماس است، اظهار کرد: قوت جذب محصولی همانند پوشک، نداشتن نشتی، چسب خوب، و نداشتن عوارض پوستی از ویژگی‌های مهم پوشک است و نباید برای نوزاد که پوست لطیفی دارد مشکل تشکیل کند. یقیناً باید به خانواده‌ها آموزش ملزوم برای معاوضه به موقع پوشک هم داد تا از ابراز برخی از عوارضی که ناشی از منفعت گیری نادرست محصولات است اجتناب بشود و مطمعن به محصولات ایرانی از بین نرود.

نهمین کنگره سلامت نوزادان ایران از ۲۴ الی ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی با وجود پزشکان و پرستاران نوزادان برگزار شد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
محققان با الهام‌ از مغز انسان، نسل بعدی نیمه‌رسانای هوش مصنوعی را می‌سازند_تاشکن

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها