خوش آمدید

شورای رقابت قیمت خودروهای برقی را تعیین نمی‌کند

شورای رقابت قیمت خودروهای برقی را تعیین نمی‌کند


بر پایه گزارش خبرگزاری تحلیل بازار (بازار)، شورای رقابت در تعیین قیمت خودروهای برقی نقشی نخواهد داشت. به این علت خودروهای الکتریکی از چهارچوب قیمت‌گذاری دستوری خارج شدند. این چنین اراعه این خودروها به‌صورت آزاد انجام خواهد شد و اتومبیل‌های الکتریکی در سامانه یکپارچه اراعه نمی‌شوند.

مقصد از انجام این کار، حمایتاز خودروهای برقی است. به این علت خودروهای الکتریکی با قیمت آزاد و به‌صورت سریع در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. مشتریان نیز می‌توانند بدون محدودیت و انتظار، نسبت به خرید خودروهای الکتریکی عمل کنند. بااین‌حال عمل های انجام‌شده تفاوت معناداری با برنامه‌های حمایتاز گسترش خودروهای الکتریکی دارد. در دیگر کشورها، برنامه‌های گسترش خودروهای الکتریکی با اراعه یارانه‌های دولتی و تخفیفات دیدنی برگزار خواهد شد.

قیمت خودروهای برقی در چه محدوده‌ای قرار می‌گیرد؟

از نظر دیگر قوت خرید مشتریان ایرانی در حدی نیست که بتوانند از بعد هزینه‌های خرید ماشین برقی برآیند. به حرف های «منوچهر منطقی»، معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت، قیمت خودروهای برقی در سه گروه دسته‌بندی می‌بشود. گروه نخست شامل خودروهایی با قیمت کمتر از ۱۰ هزار یورو می باشند. در گروه دوم خودروهای الکتریکی ۱۵ الی ۲۰ هزار یورویی برای منفعت گیری در ناوگان تاکسیرانی قرار می‌گیرند. درنهایت خودروهای گروه سوم نیز با قیمتی بیشتر از ۲۵ هزار یورو و برای مشتریان با قوت خرید بالا خواهند می بود.

ادامه مطلب
سردر باغ ملی یکی از نمادهای شهر تهران+عکس

این چنین بخوانید: اولین ماشین برقی مونتاژی ایران معارفه شد؛ اسکای ول et5 با قیمت ۲.۸ میلیارد تومان

بر پایه حرف های‌های منوچهر منطقی، خرید خودروهای برقی برای مالکان تاکسی‌ها نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. یقیناً این رقم تنها مربوط به قیمت ماشین است و دیگر موارد همچون عوارض و سود بازرگانی واردات ماشین را شامل نمی‌بشود. با محاسبه موارد فوق، به‌راحتی قیمت تاکسی‌های برقی از یک میلیارد تومان فراتر خواهد رفت. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که رانندگان تاکسی می‌توانند با پرداخت یک سوم این قیمت، سورن پلاس تاکسی را خریداری کنند. خودرویی که نگهداری آن زیاد راحت‌تر از اتومبیل‌های برقی است. به این علت اقداماتی از این قبیل، تنها به سود مصرف‌کنندگان با قوت خرید بالا همه خواهد شد که به‌راحتی قادر به خرید خودروهای برقی و منفعت گیری از آن‌ها می باشند.

ادامه مطلب
برندسازی دیجیتال چطور علترشد کسب و کار می بشود



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها