خوش آمدید

ویژه برنامه‌های فاطمیه در رادیو

اختصاصی برنامه های فاطمیه در رادیو


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، شبکه‌های گوناگون رادیویی برنامه‌های مختلفی را درنظر گرفته که از با اهمیت ترین آنها می‌توان به پخش قطعه‌های سخنرانی از سخنرانان مشهور در ایرانصدا، اختصاصی‌های رادیو او مباحثه، رادیو جوان و سوگنامه‌ای از جنس صدا و موسیقی و چند اختصاصی دیگر به همراه جزئیات در ادامه آمده است:

«من فاطمه‌ام» در رادیو معارف  

«شهیده ولایت» به طور زنده در شب شهادت حضرت زهرا (س) با کارشناسی آیت‌الله پناهنده و نوشته سبک زندگی فاطمی و شناساندن مقام حضرت زهرا (س) با مقصد ترویج شعائر دینی و اهل‌بیت علیهم‌السلام ساعت ۲۰:۱۵ شنیده می‌بشود. اختصاصی برنامه «یاس یاسین» با نوشته  آشنایی با الگوی جهاد تبیین در سیره فاطمی، شخصیت شناسی و رفتارشناسی حضرت زهرا(س) شنیده است. برنامه «من فاطمه‌ام» در ۴۰ تکه هر روز ساعت ۱۷:۳۰  با کارشناسی حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده با نوشته ترویج معارف فاطمی و آشنایی با خطبه فدکیه شنیده می‌بشود.

« یک نفر تو را دوست دارد» در پایگاه ایرانصدا 

پایگاه سخنرانی ایرانصدا تعداد ۲۰ قطعه سخنرانی از سخنرانان مشهور سرزمین از جمله حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حجت‌الاسلام سیدعبدالله فاطمی‌نیا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، آیت‌الله حسین انصاریان و …را آماده کرده است.

ادامه مطلب
تکلیف پخش سریال «سرزمین مادری» روشن شد- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

پایگاه موسیقی نیز پادکست  آوایی با نام «سوگچامه بانوی بی نشان» را در سه تکه ۶۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی ناصر هاشمی انتشار خواهد کرد. پایگاه کودک ایران صدا نیز برنامه« یک نفر تو را دوست دارد» را که شامل احادیثی از حضرت زهرا(س) است را با دقت به زندگی روزمره به روزرسانی شده و در ۱۲ تکه در ایام فاطمیه  با قرارگیری روی پایگاه به طور رایگان انتشار خواهد شد. پایگاه دعا و نغمه‌های مذهبی ایرانصدا نیز علاوه بر نواهای سال های قبل، نواهای انتشار شده در ایام فاطمیه امسال را نیز به شدت بر روی پایگاه خود انتشار خواهد کرد.

رادیو او گفت‌و‌گو و ۱۰ اختصاصی برنامه

رادیو او گفت‌و‌گو در قالب ۱۰ اختصاصی برنامه به شناخت سیره و سلوک عبادی، اجتماعی و سیاسی ایشان که مدام روشن کننده مسیر برای مسلمانان است، می‌پردازد. اختصاصی برنامه «مدینه آن روزها» به تحلیل و بازدید سبک زندگی در مکتب فاطمی و ربط ایشان با مقوله ولایت می‌پردازد. مستند «سلسله موی دوست» مستندی بر حدیث سلسله الذهب بر مبنای قول سدید که به زندگی پربرکت حضرت صدیقه کبری(س) و سجایای اخلاقی ایشان خواهد پرداخت. این چنین اختصاصی برنامه‌های «یاس کبود»، «آفاق»، «خورشید در غبار» و «بانوی بی‌نشان» با تمرکز بر نوشته عفاف و حجاب، به ویژگی‌های شخصیتی حضرت و سبک زندگی ایشان در حوزه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و عبادی می‌پردازد. بازدید شبهات مربوط به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) موضوعی است که اختصاصی برنامه‌های «حدیث غربت» و «بهشت بی‌نشان» به تحلیل آن می‌پردازند.

ادامه مطلب
پرسپولیس یک - گل‌گهر صفر

اغاز سرچشمه از رادیو تهران

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اختصاصی برنامه »باغ فیض» امشب از ساعت ۲۱، مراسم  عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را از هیئت چاوشیان، جنب مهدیه تهران پخش خواهد کرد و دوشنبه ۶ آذر ماه، با استقرار واحد سیار رادیو تهران در مسجد صاحب الزمان(عج) با وجود اعضای مجمع مداحان روی آنتن می‌رود.

اختصاصی برنامه «سرچشمه» یکشنبه و دوشنبه ۵ و ۶ آذر، از ساعت ۱۹ در قالب مسابقه به طور مناسبتی در ایام شهادت تهیه و پخش می‌بشود؛ از جمله قسمت‌های این مسابقه می‌توان به سنجش اطلاعات عمومی شرکت‌کنندگان حوالی احکام و دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد .این چنین شبکه رادیویی تهران با دقت به اغاز دهه اول و دوم فاطمیه در این فاصله از ۳ آذر تا ۳ دی‌ماه، خطبه فدکیه را قبل از خبر ۱۴ پخش می‌کند.

دلگویه و دلنوشته با حضرت زهرا(س) در رادیو صبا

 شبکه رادیویی صبا در شب شهادت حضرت زهرا(س) اختصاصی برنامه‌های «نوآهنگ، شهر بهشت و سرگذشت» را تقدیم مخاطبان می‌کند و روز دوشنبه در برنامه‌های زنده «صبح ارادت» ساعت ۶:۱۵ صبح و «هر طرف صدای تو » با ۸:۱۵ صبح سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را گرامی می‌دارد و در اختصاصی برنامه «ساده و صمیمی» از مخاطبان می‌خواهد در قالب دلگویه و دلنوشته با حضرت فاطمه زهرا(س) درد دل کنند. این برنامه ساعت ۱۷ تقدیم مخاطبان می‌بشود.

ادامه مطلب
وجود ابوالفضل پورعرب با یک دوبلور و یک طناز در تاک شوی تازه تلویزیون

در سوگ یاس در رادیو ورزش  

«در سوگ یاس» اختصاصی برنامه‌ای است که از ساعت ۲۰ در قالب کارشناسی و مداحی با نوشته شهادت حضرت زهرا(س) از رادیو ورزش پخش می‌بشود. مستند ورزشی در خصوص زندگینامه و شهادت فاطمه زهرا(س) از ساعت ۱۸:۳۰ تا۱۹ پخش خواهد شد. برنامه «به اضافه ورزش» از ساعت با حضورکارشناسان این حوزه و مصاحبه با ورزشکاران پخش می‌بشود. در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در برنامه‌های «صبح و ورزش»، «گلخونه»، «عصرانه» و «بانوی ایرانی» به تناسب به نوشته و زندگی و شهادت فاطمه زهرا(س) می‌پردازند.

رادیو فرهنگ در “پیداترین  نشان” 

«پیداترین نشان» امشب ساعت ۲۲ با نوشته بازدید سبک زندگی فاطمی و با محوریت جایگاه زنان در زندگی ایرانی اسلامی از رادیو فرهنگ پخش می‌بشود. برنامه «شناسنامه صبح » روز دوشنبه ساعت ۹ صبح با نوشته شعر فاطمی و اشعار شاعران در باب حضرت زهرا (س) از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

«بانوی آفتاب» در رادیو سلامت  

اختصاصی برنامه «بانوی آفتاب»  روزهای ۶ و ۲۶ آذرماه ساعت ۱۰:۰۵ صبح، با مقصد الگوگیری بانوان از سیره عملی و اخلاقی حضرت زهرا(س) و با محوریت بصیرت و آگاهی زنان جامعه امروز از صدای دانش، نشاط و اسایش پخش می‌بشود. 

این برنامه دارای قسمت‌های متنوعی از جمله «سلاله زنان» معارفه حضرت زهرا (س) به گفتن محور وحدت و الگویی برای زنان مسلمان، «در برابر آیینه» آموزه‌های زندگی حضرت برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب؛ «نیلوفرانه» نقش زنان در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی است. این چنین در این برنامه تلاش می‌بشود به ابعاد شخصیت والای آن حضرت پرداخته بشود. میهمانان حضوری از بانوان موفق جامعه در عرصه‌های گوناگون و کارشناسان امر در این برنامه وجود خواهند داشت.

ادامه مطلب
غلامرضا عنایتی سرمربی پیکان تهران شد

رادیو اقتصاد و «نو آوران»

برنامه «نوآوران» در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به طور مستند یکی از مشاغل تشکیل حوزه آیینی و مذهبی همانند تولیدی شال‌ها و کتیبه‌های مرتبط و تشکیل چادر را معارفه می‌کند، این برنامه چهارشنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو اقتصاد پخش می‌بشود.

رادیو جوان و سوگنامه‌ای از جنس صدا و موسیقی

برنامه «من به تو نزدیکم»، به بازدید سیره عملی حضرت زهرا (س) در عرصه‌های اخلاق، حیا، پاکدامنی و اهمیت و ترویج الگوی زندگی اهل بیت(ع) در جامعه می‌پردازد. زنان و دختران با الهام از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، می‌توانند سبک زندگی اسلامی-ایرانی را برجسته و الگوی خود نیز قرار دهند. این برنامه به طور زنده از ساعت ۱۰ صبح شنیده می‌بشود. اختصاصی برنامه «سوگنامه»، مداحی‌های فاخر با مضمون حضرت فاطمه (س) و مصائب آن حضرت را پخش می‌کند. این برنامه با منفعت گیری از صدا و موسیقی، تلاش می‌کند تا احساسات و قیمت‌های مربوط به حضرت فاطمه (س) را به خوبی به مخاطبان منتقل کند. این اختصاصی برنامه ساعت ۹:۴۵ صبح از رادیو جوان پخش می‌بشود.

ادامه مطلب
انتشار کردن تصاویر شماتیک آیفون 16؛ ماژول دوربین عقب عمودی می‌بشود

رادیو ایران در«باغ ارغوان»

«باغ ارغوان» با نگاهی مذهبی و اتحاد ملی با موسیقی‌ها و نواهای آیینی ۵ و ۶ آذرماه، با اجرای مریم نشیبا ساعت ۱۵ پخش می‌بشود. «خانه دوست اینجاست» در این ایام، با نوشته ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت در زندگی و با الگو قرار دادن سبک زندگی حضرت زهرا(س) با کارشناسی حجت‌الاسلام محسن محسن‌زاده ساعت ۱۷:۵۰ پخش خواهد شد. «خورشید نامه» که بسته صوتی معارفی سخنرانی‌محور است، درمورد فضایل حضرت زهرای مرضیه(س) است که ساعت ۲۲ از رادیو ایران شنیده می‌بشود. «نوبت نوا» بسته صوتی آوایی از مضامین روضه‌های صدیقه کبری(س) و ذکر رنج‌های ایشان است که ساعت ۲۲:۳۰ تقدیم مخاطبان خواهد شد. «نور وآیینه» درسی مهم از عبادات و شخصیت حضرت زهرا(س) که ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌بشود.

رادیو قرآن با «اشراق»

در برنامه «اشراق» سیره قرآنی حضرت زهرا(س) با روایتگری آدینه الهیاری و کارشناسی فرشته روح افزا گفتن می‌بشود، قسمت شعرخوانی، شاعر آیینی فاطمه نانی‌زاد از دیگر قسمت‌های این برنامه است که امشب ساعت ۲۱ روی موج ۱۰۰ رادیو قرآن پخش خواهد شد.

تابش «روشنا» در رادیو نمایش

«روشنا» با نوشته خصوصیات اخلاقی و زندگینامه حضرت زهرا(س) به نویسندگی و گویندگی فاطمه حاتمی، دوشنبه ۶ آذر ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح از رادیو نمایش پخش می‌بشود.

رادیو مطلب و «مطلب فاطمی»

برنامه «مطلب فاطمی» به زمان ۲ دقیقه، داستان‌هایی مختصر را بر پایه روایت‌هایی از زندگی حضرت فاطمه(س) در کنار سخنرانی‌های مختصر از کارشناسان مذهبی پخش می‌کند.

انتهای مطلب/

 



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها