خوش آمدید

واکاوی ابعاد پیدا و پنهان شیوع بیماری‌های تنفسی در چین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

واکاوی ابعاد اشکار و نهان شیوع بیماری‌های تنفسی در چین – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا ناجی، درمورد روال افزایشی و غیرمتعارف بیماری‌های تنفسی که به تازگی در سرزمین چین شیوع اشکار کرده مواردی را نقل کرد.

به حرف های وی، اغاز مهر (اوخر اکتبر) سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به شیوع یک نوع بیماری تازه تنفسی در بین کودکان، از دولت چین خواست تا اطلاعات دقیقی در رابطه افزایش بیماری‌های تنفسی و شیوع خوشه‌های ذات الریه در بین کودکان در شمال چین، به این سازمان اراعه کند.

ناجی با اشاره به این که در یک کنفرانس مطبوعاتی که ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار شد، مقامات کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش دادند که شیوع بیماری‌های تنفسی در مناطق شمالی چین افزایش یافته، اضافه کرد: مقامات چینی گردش پاتوژن‌های شناخته شده همانند آنفلوانزا، مایکوپلاسما پنومونیه (عفونت باکتریایی رایج که طبق معمولً کودکان خردسال را مبتلا می‌کند)، ویروس تنفسی (RSV) و SARS-CoV-2 و کرونا را از دلایل شیوع بیماری‌های تنفسی اظهار کرده‌اند.

ادامه مطلب
مدیر رادیو معارف؛ از مدیریت کنداکتور تا اغازِ «عصر جوانی»_تاشکن

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به این که مطابق اظهار مسئولان بهداشتی سرزمین چین، افت محدودیت‌های کرونایی همانند برداشتن ماسک و افت مراعات پروتکل‌های بهداشتی عامل مهم شیوع بیماری‌های تنفسی در کودکان است، گفت: با دقت به این که سرزمین چین برای زمان‌های طویل سیاست کووید صفر را جستوجو کرد، پیش‌بینی این نوشته که سپس از افت مراعات پروتکل‌ها شیوع بیماری‌های تنفسی و ویروسی روال افزایشی داشته باشد، دور از ذهن نبوده است.

ناجی با گفتن این که به طور معمول در فصل سرما آمار ابتلاء به بیماری‌های تنفسی به مراتب زیاد تر است، خاطرنشان کرد: عوامل عفونی همانند مایکوپلاسما پنومونیه، ویروس تنفسیRSV و کرونا از جمله مواردی می باشند که در چین شیوع بیشتری داشته است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ایران در اولین رده‌بندی سال تازه در جایگاه بیستم دنیا قرار می‌گیرد_تاشکن

وی با اشاره به این که غالباً ویروس تنفسی (RSV) و مایکوپلاسما پنومونیه زیاد تر کودکان را مقصد قرار داده است اصرار کرد: طی چند روز قبل سازمان بهداشت جهانی گزارشی مبنی بر شناسایی خوشه‌های بیماری‌های تنفسی بین کودکان اراعه داده است.

به حرف های ناجی، تا این لحظه هیچ گونه تغییری در تظاهرات بیماری‌های تنفسی دیده نشده و هیچ‌گونه عامل عفونی غیر معمول و یا پاتوژن جدیدی با علامت‌های بالینی تازه نیز گزارش داده نشده است.

این استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با گفتن این که به نظر می‌رسد، فقطً افت محدودیت‌های کرونایی، خصوصاً در چین عامل مهم گردش ویروس است، یادآوری کرد: به نظر نمی‌رسد ویروس جدیدی با تظاهرات بالینی غیر معمول در گردش باشد.

وی درمورد حالت گردش ویروس در ایران نیز گفت: در ایران فعالیت ویروسی‌هایی همانند آنفلوانزا در سال جاری زیاد زیاد بوده و موارد بسیاری از ابتلاء به آن از اغاز شهریورماه گزارش شده که در قیاس با سال‌های قبل افزایش داشته است.

ادامه مطلب
رجبی دوانی: 10 سال است که فیلمنامه «امام باقر(ع)» در صداوسیما بلاتکلیف مانده!

ناجی با اصرار بر این که هم چنان فعالیت و گردش ویروس آنفلوانزا در سرزمین زیاد بالاست، هشدار داد: با سردتر شدن دمای هوا گمان گردش ویروس و افزایش موارد ابتلاء به مراتب زیاد تر خواهد شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی با گفتن این که دیده‌وری مناسب از سوی مسئولان، مراعات پروتکل‌های بهداشتی، منفعت گیری از ماسک خصوصاً در اماکن شلوغ و پرتردد و تزریق واکسن آنفلوانزا خصوصاً برای گروه‌های در معرض خطر راهکار مناسبی برای افت موارد ابتلاست، به افرادی که دارای علامت‌های شبیه سرماخوردگی می باشند نیز پیشنهاد کرد: به محض این که حس کردید سرماخورده‌اید در منزل بمانید و استراحت کنید و در وجود در اماکن شلوغ بپرهیزید.

ادامه مطلب
بیوگرافی فرهاد اردلان؛ عضو نخبه و موثر در انجمن فیزیک امریکا_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها