خوش آمدید

ضعف جدی دایمنسیتی 9300 در در مدیریت گرما مشخص شد + ویدیو

ضعف جدی دایمنسیتی ۹۳۰۰ در در مدیریت گرما اشکار شد + ویدیو


دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک ماه قبل به‌گفتن رقیب سرسخت اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معارفه شد. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو چیپست عدم وجود هسته‌های بهینه در چیپ پرچمدار جاری مدیاتک است. در حالی که با این ویژگی دایمنسیتی ۹۳۰۰ می‌تواند کارکرد کلی باورنکردنی اراعه کند، اما این کار به قیمت افزایش مصرف انرژی دستگاه همه می‌بشود. اکنون در یک آزمایش تازه مشکل مصرف انرژی این چیپست در یک گوشی پرچمدار اندرویدی با سیستم خنک‌کننده پیشرفته اشکار شده است.

اکثر پرچمداران اندرویدی همانند ویوو X100 پرو که این آزمایش با آن انجام شده است، دارای یک محفظه بخار می باشند که برای کنترل دمای چیپ داخلی طراحی شده است. با دقت به این نوشته، آزمایش انجام‌شده توسط یکی یوتوبر حوزه فناوری در شبکه اجتماعی ایکس مشخص می کند که اجرای تست CPU Throttling فقط در ۲ دقیقه علتداغ‌شدن دستگاه می‌بشود.

ادامه مطلب
دایمنسیتی 9400 با هسته‌های X5 و X4 غوغا به‌پا خواهد کرد!

تست CPU Throttling گوشی تجهیزبه دایمنسیتی ۹۳۰۰

در این آزمایش، پردازنده ۸ هسته‌ای دایمنسیتی ۹۳۰۰ با حداکثر ۱۰۰ رشته بارگیری و سپس کارکرد آن اندازه‌گیری می‌بشود. مطابق عکس منتشرشده، شدت کلاک یکی از هسته‌ها در طول آزمایش تا ۰.۶۹ گیگاهرتز افت اشکار می‌کند و شدت هسته‌های باقی‌مانده تا چیزی بین ۱.۲۰ گیگاهرتز و ۱.۵۰ گیگاهرتز افت می‌یابد. بر پایه این نتایج، کارکرد دایمنسیتی ۹۳۰۰ با وجود این آزمایش به‌طور کلی ۴۶ درصد افت اشکار کرده است.

مدیاتک در تراشه پرچمدار جدیدش از پیکربندی ۴ + ۴ هسته پردازشی منفعت گیری کرده است که شامل ۴ هسته فوق قوی Cortex-X4 به‌همراه ۴ هسته قوی Cortex-A720 می‌بشود. در واقع خبری از هسته‌های کوچک و کم‌مصرف در تراشه مدیاتک نیست. هرچند در زمان معارفه وعده داده شده می بود که این پردازنده در عرصه مصرف انرژی زیاد بالا مشکلی نخواهد داشت، اما این تست تا حدی خلاف وعده مدیاتک را مشخص می کند.

ادامه مطلب
اهمیت دسترسی عادلانه به خدمات و مراقبت‌های سرطان - تاشکن
آخرین مطالب

در نهایت باید اشاره کرد که تست Throttling CPU به‌طوری طراحی شده که امکان پذیر کارکرد کارآمدترین چیپست‌ها را از نظر حرارتی مختل کند، اما به گمان زیادً اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا A17 پرو اپل کارکرد بهتری داشته باشند.





منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها