خوش آمدید

در زیر یخچال‌های نمکی عطارد، ممکن است حیات وجود داشته باشد

در زیر یخچال‌های نمکی عطارد، امکان پذیر حیات وجود داشته باشد


دمای سطح سیاره عطارد، به علت نزدیکی زیاد زیاد به خورشید، به ۴۲۷ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. از این روی، سطح این سیاره پذیرای زندگی نیست. بااین‌حال دانشمندان آمریکایی شواهدی از یخچال‌های طبیعی نمکی در سطح این سیاره اشکار کرده‌اند که گمان دارد زندگی در آن جریان داشته باشد؛ این مناطق همانند به محیط‌های زیاد خشن و غنی از نمک روی زمین می باشند.

بر پایه مقاله منتشرشده در Planetary Science، دانشمندان مؤسسه علوم سیاره‌ای یا PSI در آریزونا می‌گویند: «ترکیبات خاص نمکی روی سیاره زمین، حتی در برخی از سخت‌ترین محیط‌ها همانند صحرای خشک آتاکاما در شیلی، حفره‌های قابل سکونت تشکیل می‌کنند. ما فکر می‌کنیم این چنین مناطقی در زیر سطح عطارد وجود دارد که مهمان‌نوازتر از سطح خشن آن است.»

در زیر یخچال‌های نمکی عطارد، امکان پذیر حیات وجود داشته باشد ۱۴

عطارد؛ به گمان زیادً سیاره‌ای دارای حیات

کاوشگر عطارد ناسا کشف کرده است که این سیاره حاوی ترکیبات پنهانی همانند سدیم، پتاسیم، گوگرد و کلر است. دانشمندان قبلاً فکر می‌کردند به علت نزدیکی به خورشید و نبوده است جو، این چنین عناصری در عطارد از بین رفته‌ باشند. اما محققان اخیراً بر روی دو منطقه این سیاره، یکی دهانه Raditladi و فرد دیگر منطقه‌ای در قطب شمال عطارد به نام Borealis Chaos مطالعات جدیدی را انجام داده‌اند.

ادامه مطلب
لیست داوران هفته بیست‌وششم لیگ‌ برتر فوتبال اظهار شد_تاشکن

با مطالعه این مناطق، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مقدار بسیاری از این ترکیبات نهان که به شکل یخچال‌های طبیعی در زیرزمین می باشند، در زمان برخورد یک سیارک به سطح عطارد آشکار خواهد شد.

فرضیه دانشمندان این است که وجود این لایه‌های نمک به قبل زیاد دور این سیاره برمی‌گردد. این لایه‌های نمک وقتی راه اندازی شده‌اند که آتشفشان‌ها بخارهای آب حاوی سدیم را در هوا آزاد می‌کردند و این بخارهای آب و سدیم در حوضچه‌های موقت متراکم می‌شدند. سپس خورشید آب را تبخیر کرده و سدیم را به جا گذاشته است؛ طی میلیاردها سال این لایه‌ها به شکل جاری درآمده‌اند. محققان می‌گویند که این لایه‌ها احتمالا حاوی شواهدی از حیات باشند، درست همانند استخرهای نمک خشن در سیاره ما که حیات میکروبی را در خود جای داده‌اند.

ادامه مطلب
بارسلونا از شانس‌های قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست

دانشمندان چشم به راه می باشند تا کاوشگر «BepiColombo»، که حاصل تلاش اروپا و ژاپن است، در سال ۲۰۲۵ به عطارد برود و داده‌های بیشتری جمع‌آوری کند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها