خوش آمدید

بیانات مقام معظم رهبری رسالت ما را سنگین‌تر کرد

بیانات مقام معظم رهبری رسالت ما را سنگین‌تر کرد



به نقل از

خبرگزاری موج


به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، کیومرث هاشمی در جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی ورزش و پرورش‌بدنی سرزمین که امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: خیرمقدم می‌گویم به همه عزیزان حاضر در جلسه که اندوخته‌های پرورش‌بدنی سرزمین می باشند و امیدواریم که مصوبات این جلسه بتواند راهگشای مسائل و مشکلات ورزش سرزمین باشد.

او گفت: شورای عالی ورزش یک شورای بالادستی است که با وجود رییس‌جمهور برگزار می‌بشود که برخی از وزرا نیز در این جلسه وجود دارند و جلسه شورای عالی محصول کار و نظرات جلسه کمیسیون دائمی است که علتخواهد شد که در جلسه شورای عالی مطرح‌ها و برنامه‌ها به تصویب برسد. این ظرفیت خوبی است که در دولت سیزدهم برای ورزش درنظر گرفته شده است که همه ما باید پشتیبانی کنیم به موضوعات اساسی و کاربردی بپردازیم. مقصد ما این است که ورزش از روزمرگی خارج بشود و بتوانیم کارهای بزرگی را برای ورزش سرزمین انجام دهیم.

ادامه مطلب
حالت سرپرستی‌ فدراسیون‌های ورزشی را اشکار می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دیدار جامعه ورزش با رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: شاه‌بیت سخن بگویید‌های مقام معظم رهبری در این دیدار او گفت و گو ورزش قوی برای ایران قوی می بود که این جمله از جهات گوناگون قابل بازدید است. این زمان خوبی است که اگر بتوانیم سند پیشرفت ورزش سرزمین را به تصویب برسانیم می‌توانیم به واقع ورزش قوی را برای ایران قوی ترسیم کنیم. ما ظرفیت خوبی در حوزه ورزش در سرزمین داریم ولی تا پیش از این به علت عدم انسجام دستگاه‌ها نتوانستیم برنامه‌ها را عملیاتی کنیم. نداشتن نقشه راه صدمه‌های جدی را به ورزش سرزمین زده است.

او گفت: رسالت مهم پرورش بدنی او گفت و گو سلامت و تندرستی است و اگر بتوانیم الگوی مناسبی داشته باشیم و نوشته ورزش را به یک فرهنگ تبدیل کنیم می‌توانیم جامعه سلامتی داشته باشیم و تعداد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. اگر ما افراد سالم و جامعه سالم داشته باشیم قطعاً نیاز به افتتاح بیمارستان نخواهیم داشت. بهبود سلامت و رفاه اجتماعی یکی از مسائلی است که می‌تواند به ایران قوی پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
روایت جبلی از شایعه ها علیه تلویزیون و برگشت چهره ها_تاشکن

وی تصریح کرد: او گفت و گو تشکیل وحدت و غرور ملی یکی دیگر از مسائلی است که با ورزش ظهور و ابراز اشکار می‌کند. این چنین نوشته شهرت یکی از ابزارهایی است که دولت‌ها و ملت‌ها به واسطه ورزش از آن منفعت‌برداری کرده‌اند. گسترش دیپلماسی ورزشی نیز یکی از راهکارها برای تشکیل قوت نرم است و می‌تواند تاثیرگذار باشد. ورزش یک قوت نرم است که با منفعت گیری از ظرفیت‌های گوناگون از جمله گرفتن میزبانی‌ها می‌توان قوت سرزمین را از طریق ورزش نشان دهیم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت قضیه فرهنگ در ورزش او گفت: نمایش و اراعه ویژگی‌های فرهنگی در ذات ورزش است که این نوشته مورد اصرار مقام معظم رهبری نیز است. ایران با پیروزی در میدان ها گوناگون می‌تواند برتری فرهنگی نیز داشته باشد. بازتاب فرهنگ در ورزش زیاد زیاد است است به طوری که می‌توان از طریق ورزش فرهنگ عفاف و حجاب را در دنیا معارفه کنیم. هنگامی یک عکس با حجاب از ورزشکاری بیرون می‌آید اثرگذاری آن از چندین سخنرانی هم زیاد تر خواهد می بود.

ادامه مطلب
انتقادها به «پانتولیگ» محمدرضا گلزار/ تا این مدت دیر نشده صدا و سیما می تواند نام بهتری انتخاب کند

او همین طور گفت: او گفت و گو تحکیم انسجام اجتماعی نیز یکی از موضوعات مهم ورزش است، ورزش این ظرفیت بزرگ را دارد که مانع ها اجتماعی را از بین ببرد و آن را ارتقا دهد. هنگامی یک تیم ملی ما به پیروزی می‌رسد جهت نشاط جامعه می‌بشود که این نوشته مربوط به تحکیم انسجام اجتماعی خواهد می بود.

کیومرث هاشمی اظهار داشت: سخن بگویید‌های تازه مقام معظم رهبری کار و رسالت ما را سخت‌تر کرد و باید تلاش کنیم منویات مقام معظم رهبری را جستوجو و انجام دهیم. ماموریت ما و تک‌تک عزیزان در جمع این است که نوشته ورزش قوی برای ایران را قوی را به یک گفتمان تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری دست ما را باز گذاشته است که با رایزنی با دولت و دیگر نهادها بتوانیم در راستای گسترش ورزش قدم برداریم. او گفت و گو سند ملی پیشرفت ورزش که دستور جلسه امروز نیز هست از ابتدای وجود ما در وزارت ورزش در دستور کار قرار گرفت و تلاش و مقصد ما این است که این سند همه‌گیر باشد و همه دستگاه‌ها از آن منفعت گیری کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به قسمت‌هایی از محتوای این سند اظهار داشت: سند ملی پیشرفت ورزش سرزمین مبتنی بر عقلانیت و برنامه‌ریزی است و مناسبت‌ترین راه برای دستیابی به اهداف ما در برنامه‌های طویل مدت ورزش خواهد می بود. نخواستیم رویایی فکر کنیم و زمان ۱۰ سال را برای این سند درنظر گرفتیم چون امکان پذیر ایراداتی نیز داشته باشد و نیاز باشد اصلاحاتی انجام دهیم و تحقق آن به طور بنیادین خواهد می بود.

ادامه مطلب
پیگیری تبلیغات سلبریتی ها و ماجرای کوروش کمپانی از وزارت ارشاد/ سلبریتی ها برای تبلیغ در فضای مجازی مجوز بگیرند

وی او گفت: این سند بر پایه بیانیه قدم دوم انقلاب ترسیم شده و برای این سند دو مسئله مهم درنظر گرفته شده است. یک مسئله جهت‌گیری سند است که عرصه تحول راهبردی و بنیادی را در مسیر تمدن نوین اسلامی را تشکیل می‌کند و دیگر مسئله پیوستگی این سند با برنامه گسترش و اسناد فرادستی است.

کیومرث هاشمی خاطرنشان کرد: لزوماً داشتن سند و نقشه راه برای ورزش سرزمین بهتر و سودمند است. این سند به ما یک نقشه راه می‌دهد و باید با قوت آن را تصویب کنیم. این چنین یکسری اختیارات برای اعضای کمیسیون دائمی بگذاریم که اگر جایی نیاز به اصلاح داشت بتوانیم اصلاحات را انجام دهیم.

وی او گفت: بیانات تازه و قبل مقام معظم رهبری باید در سند گنجانده بشود به اختصاصی تاکیداتی که رهبر انقلاب درخصوص از بین بردن مشکلات ورزشکاران در حوزه مسکن و اشتغال دارند. ما ماموریت داریم که بیانات رهبری و رییس‌جمهور را مورد دقت قرار دهیم. روی این بیانات و دستورات فکر شده و بر پایه مطالعات و مشاوره‌های صورت گرفته این فرمایشات را انجام خواهند داد.

ادامه مطلب
ال جی و اندوخته گذاری 3.5 میلیارد دلاری برای افزایش تشکیل نمایشگرهای OLED_تاشکن

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: کارهای خوبی درخصوص معیشت ورزشکاران صورت گرفته ولی کافی نیست، اگر لایحه‌ای که دولت به مجلس فرستاده تصویب بشود دیگر مشکلی درخصوص استخدام توان‌یابان و ناشنوایان نخواهیم داشت.

وی او گفت: این چنین می‌بایست مطرح آمایش سرزمینی را در این سند بگنجانیم که اشکار بشود مطرح آمایش سرزمینی مربوط به همه دستگاه‌ها است.

هاشمی با اشاره به نقش آموزش و پرورش فرمود: مسیر عمومی کردن، گسترش ورزش همگانی و گسترش ورزش قهرمانی از آموزش و پرورش می‌گذرد. اگر ما همچون قبل نقش آموزش و پرورش را نادیده بگیریم دچار روزمرگی خواهیم شد. برای گسترش ورزش و با برنامه بودن نیاز مبرم به باشگاه‌داری و گسترش این حوزه داریم. گسترش باشگاه‌داری فقط معطوف به فوتبال نیست و این نوشته را در رشته‌های گوناگون می‌توانیم انجام دهیم.



آیا این خبر سودمند می بود؟





منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها