خوش آمدید

جزئیات غنی سازی قوت غالب مردم/ افزودنی های نان کامل - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

جزئیات غنی سازی قوت غالب مردم/ افزودنی های نان کامل – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، احمد اسماعیل‌زاده، روز شنبه در نشست خبری او گفت: یکی از مطرح‌های موفق مشترک وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه، برنامه «ترقی حالت تغذیه کودکان زیر ۵ سال» است که شناسایی این کودکان در سرزمین توسط ۱۵۰۰ کارشناس تغذیه آموزش دیده وزارت بهداشت در حال انجام است.

او گفت: شارژ کارت الکترونیک مخصوص این کودکان توسط وزارت رفاه انجام می‌بشود و برنامه‌غذایی که مجاز به خرید آن می باشند توسط وزارت بهداشت تدوین شده است. بودجه این برنامه در سال جاری زیاد تر شده و این کار جهت شده که تعداد افراد تحت پوشش افزایش یابد. از طرفی پیش‌تر پولی که به این افراد پرداخت می‌شد، محدودیتی برای خرید نداشت ولی امسال به جز مواد غذایی که مورد نظر وزارت بهداشت است دیگر قادر به خرید دیگر اقلام نیستند چراکه این برنامه غذایی کاملاً در راستای بهبود تغذیه کودک تعیین شده است.

ادامه مطلب
همه برنامه های کشوری نیازمند پیوست سلامت است - تاشکن

اسماعیل زاده او گفت: ماموریت مهم‌تری که بر مسئولیت ما است، پایش اجرای برنامه است که طی ۳ تا ۶ ماه آینده گزارشی از حالت رشد کودکان بعد از اجرای برنامه خواهیم داشت که بتوانیم چهره زشت سوءتغذیه را از سرزمین پاک کنیم.

وی درمورد اقلام و محتویات بسته غذایی که برای کودکان زیر ۵ سال در نظر گرفته شده است، افزود: این بسته شامل ۱۶ قلم مواد غذایی است که فراهم کننده کالری و پروتئین است. بسته مشتمل بر لبنیات، گوشت‌ها، تخم مرغ، حبوبات، برنج، ماکارانی، روغن مایع و…، است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در جواب به سوالی مبنی بر این که نحوه حمایتتغذیه‌ای از کودکان بالای ۵ سال چطور است، او گفت: برنامه‌های فرد دیگر برای گروه سنی بالاتر از ۵ سال در سطح شبکه‌های بهداشتی به شکل جاری داریم که در حال انجام است.

ادامه مطلب
هلند بازی باخته روبه رو لهستان را برد_تاشکن
آخرین مطالب

او گفت: با دقت به بودجه خوب این برنامه برای سال جاری بالای ۸۵ درصد بچه‌هایی که در گروه مقصد بودند تحت پوشش درآمدند و تعداد بسیاری از افراد مورد نظر آمدند.

اسماعیل‌زاده در ادامه گفت: مقصد ما به حداقل رساندن عقب ماندگی رشد است اما باید بدانیم که سوءتغذیه مشکل حاد سرزمین نیست و مشکل مهم‌تر اضافه وزن و چاقی است که اعداد و رقم های بالاتری دارد که به ابراز بیماری‌های غیرواگیر دامن می‌زند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در رابطه توزیع شیر در مدارس، او گفت: اکنون برای کودکان مدارس ابتدایی دولتی هفته‌ای دو روز شیر توزیع می‌بشود. دغدغه دولت و مجلس جهت شد تا نوشته توزیع شیر در مدرسه در برنامه هفتم گسترش هم بیاید.

ادامه مطلب
درمورد The Last of Us و قصه‌ای که اکنون در چند مدیا جادوان شده است

وی در خصوص برنامه مکمل‌پشتیبانی وزارت بهداشت، افزود: این برنامه هم در مدارس و هم برای دیگر گروه‌های سنی در حال انجام است. اکنون کودکان زیر دو سال در سطح شبکه‌های بهداشتی و درمانی سرزمین قطره آهن و مکمل AD به شکل رایگان دریافت می‌کنند. در گروه سنی مدارس نیز مکمل آهن و ویتامین D توزیع می‌کنیم. در خانم‌های باردار و دیگر گروه‌های سنی هم این کار در حال انجام است.

اسماعیل‌زاده به برنامه دیگر وزارت بهداشت در خصوص توزیع آرد سالم و پخت نان کامل اشاره کرد و او گفت: به جستوجو این هستیم که فیبر کافی از طریق نان به گفتن قوت غالب به مردم برسد و از طرفی می‌خواهیم برخی مواد که افتآن هم وجود دارد همانند آهن و اسید فولیک هم از طریق نان به مردم برسد.

ادامه مطلب
نوشاد عالمیان روبه رو حریف اروپایی پیروز شد_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او گفت: اکنون برنامه غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک در حال انجام است و به جستوجو اثربخشی این برنامه هستیم. از طرفی با تعامل سازمان غذا و دارو به جستوجو غنی سازی آرد با ویتامین D هم هستیم چراکه افتاین ویتامین اندکی به ابراز بیماری‌های غیرواگیر دامن زده است و این نوشته باید به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در آخر او گفت: قیمت نان نوشته زیاد مهمی است که آیا با غنی‌سازی آرد قیمت نان زیاد تر می‌بشود یا خیر که در این عرصه باید کارها پیش برود تا به نتیجه برسیم. اکنون نانی که با آهن و اسیدفولیک غنی شده است یارانه دولتی دارد و مقصد دولت هم این است که مردم نان کامل بخورند بدون این که قیمت آن افزایش یابد.

ادامه مطلب
سریال مشترک ایران و عراق سر از نمایش خانگی درآورد



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها