خوش آمدید

«بچه مهندس» ادامه پیدا می‌کند؟/ فیلمبرداری «رخنه» در سکوت!

«بچه مهندس» ادامه اشکار می کند؟/ فیلمبرداری «رخنه» در سکوت!


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، این روزها سریال‌های مختلفی با تنوع ژانر در تلویزیون یا در حال پیش‌تشکیل و تشکیل و یا در حال نگارش و آماده‌سازی است. یکی از این کارها «رخنه» علی غفاری نام دارد که به اقتدار موشکی ایران با محوریت هوافضا می‌پردازد. همان فضایی که در فصل سوم و چهارم «بچه مهندس» به طوری دیگر روایت شد. 

درمورد «رخنه» مسئله‌ای زیاد نقل نشده آن هم به علت حساسیت موضوعی که علی غفاری به آن می‌پردازد و ترجیح داد زیاد درمورد آن سخن بگویید نکند. فقط از بینِ بازیگرانش می‌توان به نام نیلوفر شهیدی اشاره کرد که چندی پیش در او مباحثه با تسنیم از حضورش در این سریال خبر داد.

این چنین امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، نادر فلاح، سپیده خداوردی از جمله بازیگرانی‌اند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. به این علت این سریال که در سکوت خبری کار خود را اغاز کرده باز هم در سکوت به کار خودش ادامه می‌دهد. همانند برخی از سریال‌های دیگر که این سکوت در آنها هم پابرجاست و زیاد اطلاعات و جزئیات از سریال‌های تازه تلویزیون بیرون نمی‌آید.

ادامه مطلب
سند افترا بودن اظهارات روحانی و ظریف درمورد فراهم واکسن کرونا - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

اما مسئله‌ای که این روزها در کنار دقت به ژانرهای متنوع و موضوعات گوناگون در ساخت سریال‌ها، پافشاری روی محتوا و کامل کردن فیلمنامه قبل از اغاز تشکیل، احیای اندوخته‌های تلویزیون در دهه‌های قبل و در واقع ساخت ادامه دنباله‌های موفق و نوستالژی رسانه ملّی است. 

نهضتی که این روزها با ساخت فصل پنجم «نون‌خ» در جریان است و «زیرخاکی» هم آرام آرام مهیای تشکیل فصل تازه خود خواهد شد. در این بین آیا «بچه مهندس» یا برخی از سریال‌های چند فصله تلویزیون هم فصل جدیدی خواهند داشت؟ سؤالی می بود که علی غفاری به آن جواب داد.

ادامه مطلب
"بدون حکم"، برای مردی که نقطه امید اسیران ایرانی می بود + فیلم_تاشکن

علی غفاری به این مسئله اشاره کرد: حرکت و سیاست خوبی است که تلویزیون در پیش گرفته چون صددرصد مخاطب با آن ربط برقرار می‌کند. یکسری از اندوخته‌های تلویزیون‌اند که می‌توانند ادامه‌دار باشند. در همه‌جای دنیا هم به همین صورت است و شرط داشتن ایده خوب، شدنی است. 

او گفت: در روزهایی که آخرین تکه «بچه مهندس» روی آنتن رفت درمورد ادامه ساخت این سریال او گفت و گو شد اما هرچه زمان به پروژه بخورد یک مقداری فراموش می‌بشود. اخیراً صحبتی درمورد ادامه «بچه مهندس» نشده اما باید تلویزیون نسبت به نخبه‌گرایی و جریان ساخت آثار نمایشی با این مضامین جدّیت بیشتری نشان دهد چون حلقه مفقوده است. 

غفاری خاطرنشان کرد: من آن‌قدر ایده و سوژه در ذهنم است و باید شرایط ساخت به وجود آید. فیلمنامه خوب، نیاز سرزمین و شرایط ساخت خوب همه در کنار هم علتمی‌بشود «بچه مهندس» فصل فرد دیگر داشته باشد.

ادامه مطلب
امیر محمد یزدانی به مدال نقره قهرمان جهان بسنده کرد

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها