خوش آمدید

۲۵۰ عمل کرونر قلب در شاهرود انجام شد/ فتح قله درمان با کار جهادی

۲۵۰ عمل کرونر قلب در شاهرود انجام شد/ فتح قله درمان با کار جهادی – تاشکن


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان شاهرود است. این دانشگاه با دارا بودن هفت معاونت و دو شبکه بهداشت و درمان، چهار دانشکده، چهار بیمارستان، ۲۰ پایگاه امداد جاده‌ای یک پایگاه امداد هوایی، ۳۱ مرکز جامع سلامت و پایگاه بهداشتی، ۶۴ خانه بهداشت به مردم خدمت رسانی می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود این چنین با ۱۶۰ هیأت علمی در ۲۳ رشته دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد ، PHD ،تخصصی و پنج مرکز تحقیقاتی (سه مرکز مصوب وزارت و دو مرکز مصوب دانشگاه) و به‌طور کلی به بیشتر از ۵۰ درصد وسعت جغرافیای استان سمنان خدمات بهداشتی درمانی اراعه می‌کند.

مساحت تحت پوشش این دانشگاه ۵۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع است که ۲۷۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. با حسین شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درمورد با اهمیت ترین عمل های و اتفاقاتی که در سال جاری در این مجموعه با محوریت عمل های درمانی رخ داده به گفتگو نشستیم.

*این روزها درمورد جراحی قلب در شاهرود زیاد سخن بگویید می‌بشود درمورد این کار توضیح دهید

افتتاح قسمت جراحی قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود در اسفند ماه ۱۴۰۰ و ترقی آن در اسفند ۱۴۰۱ با بکارگیری عضو هیئت علمی با سابقه ۲۵۰ عمل پیوند قلب با جذب پشتیبانی‌های خیران سلامت یکی از عمل های اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بوده است.

این قسمت دارای دو اتاق عمل تجهیزبه بهترین تجهیزات پایه بوده و نواقص تجهیزاتی آن از قبیل بالون پمپ، ست جراحی عروق، ست دوم جراحی قلب باز، پروپ اکوی مری از محل پشتیبانی خیران فراهم شده است. در این مرکز تا به حال ۲۵۰ عمل جراحی بای بعد عروق کرونر که ۱۰ مورد آن اورژانسی بوده را انجام داده است. این قسمت این چنین ۱۲ عمل معاوضه و ترمیم دریچه و سه عمل ترمیم ASD انجام شده و مقدار مرگ آن در کل قابل قبول بوده، گرچه اکنون که زیاد کم است. این چنین در دستور کار قرار گرفتن انجام عمل جراحی قلب باز(CABG) به روش توتال آرتریالیزاسیون (همه شریانی) از جمله برنامه‌های دیگر دانشگاه است.

*درمورد قسمت‌های گوناگون مرکز قلب شاهرود هم توضیح دهید

ما در یکسال تازه توانسته ایم ناظر راه اندازی قسمت اکوی تخصصی در مرکز قلب بیمارستان امام حسین (ع) و راه اندازی قسمت نورو اینترونشن در قسمت انژیوگرافی با وجود یک فلوشیپ نورواینترونشن باشیم. این چنین تحکیم بنیه علمی و تجربی مرکز قلب شاهرود با وجود یک استاد همه پروفسور مه منش و یک دانشیار تازه از دیگر اقداماتی می بود که صورت گرفته است.

ادامه مطلب
دختر شطرنج‌باز ایرانی در مسابقات سریع آسیا قهرمان شد_تاشکن

این چنین ما امروز قسمت قلب کودکان و اطفال را هم داریم و دانشگاه توانسته جذب فوق تخصص قلب کودکان و خرید سه عدد پروپ اکوی اطفال به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل پشتیبانی خیران را نیز صورت دهد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

تجهیز و افتتاح قسمت بازتوانی قلب و ریه با جذب پشتیبانی‌های خیرین شهریور ۱۴۰۱ از جمله دیگر عمل های مهم و اختصاصی در مجموعه دانشگاه در مقوله قلب بوده است. این قسمت در مراکز بزرگ درمانی و عمدتاً در مراکز استان وجود دارد و در مرکز استان سمنان وجود ندارد و هم اکنون با ظرفیت بالا در حال اراعه خدمت است و خوشبختانه مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است.

*درمورد این قسمت زیاد تر بگویید

این قسمت فقط در مراکز استان‌ها وجود دارد و برای بهبود عوارض حاصل از سکته‌های قلبی زیاد سودمند است و متأسفانه از قسمت‌هایی است که به علت عدم آگاهی هیچ زمان مطالبه مردم و مسئولان نیست، از طرفی با دقت به شیوع زیاد بالاتر دیابت در شاهرود و یزد نسبت به دیگر نقاط سرزمین تقریباً ۱.۵ برابر و این که دیابت یکی از مهم ترین فاکتورهای خطر برای سکته‌های قلبی است و این که در سرزمین ما سکته‌های قلبی یکی از سه علت مهم مرگ محسوب خواهد شد، بعد راه اندازی قسمت‌های پشتیبانی کننده در این مسیر یعنی راه اندازی قسمت‌های مرکز قلب شامل انژیوگرافی-آنژیوپلاستی، جراحی قلب باز، اکو و بازتوانی برای شاهرود زیاد حیاتی است.

درمورد بیمارستان میامی و دیگر زیرساخت‌ها هم توضیح دهید

تکمیل، تجهیز و افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان میامی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ انجام و منفعت برداری آن از دی ماه ۱۴۰۱ صورت گرفت. این بیمارستان علیرغم کارشکنی‌های متعدد توسط پزشکان و پرستاران همان‌ها که با پست میامی استخدام شده بودند اما سال‌ها در شاهرود خدمت می‌کردند و حتی یک بار میامی را ندیده بودند و زیاد دوست می‌داشتند که این مرکز سرپا نشود، اکنون ضریب اشغال تخت ۳۰ درصد دارد.

این بیمارستان اکنون دارای متخصصان قلب، داخلی، زنان، اطفال و طب اورژانس مقیم بوده و ریاست آن بر مسئولیت یک متخصص طب اورژانس است. از حیث تجهیزات در رابطه تخصص‌های حاضر هیچ نقصی ندارد. فقط متخصص جراحی این بیمارستان که سال‌ها است با پست آنجا استخدام شده از رفتن به آنجا سر باز می‌زد از ابتدای اغاز به کار جان ۱۰ بیمار سکته حاد قلبی را نجات داده است.

ادامه مطلب
یحیی گل محمدی سرمربی فولاد خوزستان شد_تاشکن

آماده سازی ساختمان و افتتاح آزمایشگاه ژنی مولکولی بیمارستان امام حسین (ع) در آذر ماه ۱۴۰۱ با جذب وام بانک جهانی، طراحی و ساخت، تجهیز و افتتاح قسمت اسکوپی در بیمارستان امام حسین (ع) با پشتیبانی خیران، راه اندازی اولین آزمایشگاه تشخیص پزشکی ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ۱۴۰۱ از جمله عمل های دیگر در حوزه درمان می باشند.

فراهم یک عدد پروپ اکوی مری بزرگسالان، سه عدد پروپ اکوی اطفال، ست جراحی عروق، دو عدد بالون پمپ، کلیه تجهیزات قسمت باز توانی و…. از محل پشتیبانی خیران، تجهیز و افتتاح قسمت آی سی یوی جراحی قلب باز با هشت تخت (دو تخت ایزوله) تجهیز و افتتاح قسمت پست آی سی یو با شش تخت، افتتاح ساختمان و اغاز به کار پایگاه اورژانس ۱۱۵ فرومد در زمره دیگر عمل های این حوزه است.

راه اندازی کلینیک طب ایرانی سنتی، راه اندازی کلینیک تغذیه در کلینیک اختصاصی دانشگاه، تحویل یک دستگاه رادیوگرافی دندان پزشکی، سه عدد دیالیز ATF ، دو عدد نبولایزر برای دو بیمار CF، اغاز اجرای مطرح پرستار پیگیر در بیمارستان‌های تحت پوشش اغاز مطرح تله مدیسین (دوراپزشکی) در داشبورد اطلاعات MCMC از دیگر عمل های انجام شده است.

۲۵۰ عمل کرونر قلب در شاهرود انجام شد/ فتح قله درمان با کار جهادی

*ناظر ترقی زیر ساخت‌ها هم بودیم که نمونه آن در بیمارستان امام حسین (ع) دیده می‌بشود

بله؛ در کنار این مسائل می‌توان به اغاز به کار دبیرخانه‌های جوانی جمعیت، سلامت و امنیت غذایی، اخذ مجوز و فراهم اعتبار برای ارتقا تأسیسات برودتی اتاق عمل امام حسین (ع)، اخذ مجوز و فراهم اعتبار برای افزایش زیر بنای اتاق عمل امام حسین به مقدار ۳۰۰ مترمربع برای ترقی قسمت رختکن و اطفال، راه اندازی قسمت جراحی محدود بهار با شراکت تفاهم نامه‌ای با دریافت تعرفه دولتی، راه اندازی قسمت جامع توانبخشی در بهار با پشتیبانی قسمت خصوصی وبا دریافت تعرفه دولتی و اخذ مجوز IPD بیمارستان بهار برای اغاز توریسم درمانی اشاره کرد.

اخذ موافقت اصولی جهت خرید یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی (۱۲۸ اسلایس) و یک دستگاه سی تی اسکن (۱۶ اسلایس) افتتاح نزدیک کلینیک جامع دندانپزشکی از محل شراکت یا خرید خدمت به گفتن مقدمه دانشکده دندانپزشکی و تحویل دو دستگاه موتورولانس به ناوگان حمل بیمار ۱۱۵ از دیگر کارهایی است که در یک سال تازه صورت گرفته است.

ادامه مطلب
تصویر روز ناسا: کهکشان‌ها و دنباله‌دار

انجام اولین عمل جراحی بای بعد کرونر در یک بیمار با نقص مادرزادی دکستروکاردی تشکیل اولین نوزاد حاصل از عمل میکروسکوپی مردان دربخش ناباروی بیمارستان بهار و پیگیری اخذ مجوز و راه اندازی پیوند قلب در کنار اخذ مجوز پت اسکن: این مجوز فقط به مراکز استان تعلق می‌گیرد و اعطای مجوز دی کلینیک شفا و پشتیبانی به آن جهت اخذ مجوز IPD(درمان توریست) از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

* و این به ترقی خدمات هم انجامیده است

یقیناً؛ افزایش تعداد ام ار ای از ۳۰ تا به ۱۰۰ مورد در در روز و افت نوبت از یک ماه به ۷۲ ساعت نمونه این نوشته است. اخیراً با دقت به اراعه خدمات خوب و مراجعه متقاضیان غیر شاهرودی تعداد متقاضیان به ۱۴۰ تا در روز رسیده که از ظرفیت دستگاه ما بالاتر است و لذا جهت شده نوبت‌ها مجدد طویل گردد این چنین افزایش ضریب اشغال تخت بیمارستان‌های دانشگاه به ۷۰ درصد از دیگر مسائلی است که آمارها آن را تائید می‌کند.

*برای ترقی کیفیت خدمات چه کردید؟

جذب ۲۲ پزشک متخصص برای اراعه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش در سال قبل یکی از عمل های می بود این چنین بیشتر از ۲۵۰ بازدید نظارتی از همه مراکز و مؤسسات درمان تحت پوشش) بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشکان، دندان پزشکان عمومی و متخصص، مؤسسات درمانی، دفاتر کار از جمله کارهایی می بود که صورت گرفت.

انجام گشت مشترک نظارتی و بازدید از مراکز غیر مجاز اراعه دهنده خدمات درمانی، برخورد با مداخله گران در امر درمان، پلمپ مراکز مذکور و ارسال پرونده‌ها به مراجع قضائی و وجود پزشکان متخصص مقیم در رشته‌های طب اورژانس و زنان و زایمان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه نیز جستوجو شد و ما این چنین توانستیم ناظر راه اندازی و تجهیز قسمت PICU (قسمت آی سی یوی اطفال) در بیمارستان بهار باشیم.

تجهیز و راه اندازی قسمت CCU بیمارستان بهار و افزایش تخت‌های قسمت ICU در بیمارستان امام حسین (ع) به مقدار ۴۰ درصد در کنار آنالیز کسورات اسناد بیمه‌های پایه جهت جلوگیری از زیان و زیان مراکزو تهیه شاخص‌های عملکردی در خصوص اقتصاد سامت و دیگر موارد و ارسال به مراکز همچون درصد اشغال تخت و متوسط اقامت بیمار و… در کنار برگزاری دوره آموزشی غیرحضوری مدیریت درمان و برخورد صحیح با بیماران سکته حاد مغزی و قلبی از جمله دیگر کارهایی می بود که صورت گرفته است.

برگزاری دوره آموزشی احیا پیشرفته کودکان با وجود مدرس کشوری برای گروه‌های پزشکی، پرستاری و فوریت‌های پزشکی، انجام عمل های اصلاحی به منظور افت ابراز وقایع ناخواسته در بیمارستان‌های دانشگاه، تهیه و تدوین سناریوهای آموزشی از موارد وقایع ناخواسته و ارسال به وزارت متبوع، جمع آوری و ارسال شاخص‌های ملی پرستاری از طریق راه اندازی داشبورد اطلاعاتی سامانهMCMC، ثبت و پایش اطلاعات کودکان پر خطر و پیگیری و مراعات با لیاقت سالاری در خصوص تصدی همه پست‌های مدیریتی پرستاری (سوپروایزرها، سرپرستاران و …)، کارشناسان و مدیران پرستاری ستادی دانشگاه‌ها از جمله دیگر عمل های صورت گرفته در حوزه درمان می بود.

ادامه مطلب
اسنپدراگون 8 نسل 4 به گمان زیادً فرکانس 4 گیگاهرتزی خواهد داشت

*درمورد اقداماتی که در حوزه زایمان و کودکان صورت دادید توضیحاتی گفتن شد اما قدری زیاد تر بگویید

پیگیری و عقد قرار داد با بیمه سامت و فراهم اجتماعی جهت پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری در راستای برنامه جوانی جمعیت و اخذ مجوز هماهنگی و برگزاری کارگاه آموزشی زایمان فیزیولوزیک به منظور توانمند سازی ماماهای شاغل در بیمارستانها و مراکز جامع سامت مناطق روستایی میامی و شهرستان شاهرود در راستای برنامه‌های جوانی جمعیت از جمله کارهایی است که در حوزه جمعیت کردیم.

راه اندازی تیم مادر پرخطر و اراعه خدمت تخصصی به بیشتر از ۲۳ مادر با عوارض شدید بارداری که تبدیل نجات جان مادر و نوزاد منجر گردیده این چنین طی ۱۸ ماهه قبل بیشتر از ۱۶۰ مورد مادر مبتلا به کووید خدمات درمانی بستری اراعه شده, هشت مادر نیازمند تهویه کمکی و خدمات قسمت ICU بوده اند که با راه اندازی به موقع کمیته مشورتی تخصصی بر بالین بیماران خوشبختانه همه انها بعد از بهبودی ترخیص شده اند و ثبت فرم کلیه موارد کووید در سامانه توسط کارشناس ستاد نیز از دیگر کارهایی می بود که انجام شد.

برگزاری کمیته‌های بیمارستانی عوارض شدید مادری و بازدید چالش‌های حاضر و از بین بردن نواقص فرایندهای اراعه خدمت و ثبت مستندات در سامانه Maternal morbiditiyاداره سامت مادران و انجام برسی‌های اولیه توسط کارشناسان درمان و از بین بردن نواقص حاضر که در نهایت در پایش وزارتی بیمارستان واجد شرایط دریافت لوح دوست دار کودک با وجود کارشناسان اداره کودکان و برنامه شیر مادر بیمارستان بهار موفق به دریافت لوح عالی دوستدار کودک گردید.

۲۵۰ عمل کرونر قلب در شاهرود انجام شد/ فتح قله درمان با کار جهادی

*در حوزه آزمایشگاه نیز بگویید

صدور مجوز تأسیس و منفعت برداری از اولین آزمایشگاه ژنتیک قسمت خصوصی در استان افتتاح آزمایشگاه پلی کلینیک تخصصی دانشگاه و پذیرفتن تست‌های روتین و تخصصی با تعرفه دولتی و با وجود چهار نفر از اعضا هیأت علمی دانشگاه از جمله کارهایی است که صورت گرفته است.

صدور پروانه مسئول فنی آزمایشگاه برای بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان میامی با وجود چهار نفر از اعضا هیأت علمی دانشگاه که تا بحال این آزمایشگاه بدون مسئول فنی فعالیت داشته است. برگزاری مکرر جلسه مدیریت منفعت برداری از خدمات آزمایشگاهی در محل معاونت درمان و بیمارستان‌ها، برگزاری دوره آموزشی مدیریت منفعت برداری از خدمات آزمایشگاهی برای کادر درمان بیمارستان‌ها و تحقق صد درصدی برنامه عملیاتی ابلاغی از وزارتخانه در حوزه آزمایشگاه در زمره دیگر پیروزی‌های دانشگاه است.

ادامه مطلب
نقد فیلم شهر هرت - سرخوش‌ها زیر تیغ

پیگیری در خصوص اجرایی نمودن فرایند تأسیس شبکه آزمایشگاهی با همکاری آزمایشگاه مرجع سامت و کارشناسان این حوزه و تجهیز آزمایشگاه مرکزی با این مقصد در راستای افت هزینه همه شده خدمات آزمایشگاهی و پیگیری و نظارت بر آزمایشگاه‌های مجاز انجام تست‌های غربالگری و آزمایش تخصصی NIPT به منظور نظام مند نمودن فرآیند انجام تست در آزمایشگاه‌های مجاز در راستای اخذ مجوز پت اسکن از جمله دیگر کارهایی است که ما انجام دادیم.

*اگر بخواهیم چند مورد شاخص ترین کارهایی که صورت گرفته در قسمت درمان را بگویید چه چیزهایی را معارفه می‌کنید؟

افزایش ضریب اشغال تخت بیمارستان‌های دانشگاه به متوسط ۶۵ درصد، انجام بیشتر از ۶۰۰ بازدید نظارتی از همه مراکز و مؤسسات درمان تحت پوشش، پیگیری و راه اندازی مجدد کلینیک دندانپزشکی دانشگاه، صدور پروانه منفعت برداری بیمارستان امام رضا (ع) میامی با ۶۴ تخت، منفعت برداری و افزایش قسمت‌های تخصصی و فوق تخصصی به مقدار ۷۵ تخت در بیمارستان بهار و صدور موافقت اصولی افزایش قسمت دندانپزشکی بیمارستان بهار و ۲۳ تخت اورژانس بستری می‌تواند در زمره این موارد باشد.

اخذ موافقت اصولی افزایش قسمت‌های توانبخشی قلب، طب فیزیکی و توانبخشی، ۲۵ تخت ۱۵ تخت پست آی سی یو، ۱۴ تخت آنکولوژی، ۴۰ تخت اورژانس بستری در بیمارستان امام حسین (ع) صدور پروانه منفعت برداری درمانگاه دندانپزشکی پارسیان) خصوصی (، مؤسسه رادیولوژی و سونوگرافی پرتو، مرکز جراحی محدود شفا و منفعت برداری کلینیک اختلال خواب دانشگاه از دیگر عمل های است.

خرید، تحویل و صدور پروانه منفعت برداری تجهیز دو دستگاه سی آرم در اتاق عمل بیمارستان امام حسین (ع) و بهار، قبول اعضا و صدور موافقت اصولی ثبت دو شرکت تعاونی بهداشتی درمانی، پیگیری در خصوص راه اندازی سامانه الکترونیک تریاژ در اورژانس بیمارستان‌ها (پیشرفت ۷۰ درصد) از دیگر عمل های می‌تواند باشد که صورت گرفته است.

تجهیز خیریه بیمارستانی جهت اراعه وسایل توانبخشی به بیماران از قبیل: دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه اکسیژن، ونتیلاتور، ساکشن و ویلچر به پشتیبانی خیرین و خیریه بیمارستان، اجرای مطرح سامت یار منفعت گیری از نیروهای داوطلب برای اراعه خدمت به بیماران در بیمارستان امام حسین (ع) و معارفه ۵۴۶ نفر بیمار خاص و صعب العاج و سرطانی به بیمه سامت استان برای معارفه بیماران با بانک در راستای اعطای وام از دیگر کارهایی است که انجام شده است.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها