خوش آمدید

نارضایتی از کیفیت خودروهای داخلی به اوج خود رسید

نارضایتی از کیفیت خودروهای داخلی به اوج خود رسید


در گزارش شاخص‌های کیفیت کالا که توسط سازمان ملی استاندارد ایران انتشار شده است، بیشترین نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی بوده است.

سازمان ملی استاندارد برای سال ۱۴۰۱ از ۲۰ هزار مصرف‌کننده نهایی در ۳۱ استان نظرسنجی به عمل آورده است. در این گزارش ۵۶ گروه کالایی مورد بازدید قرار گرفته‌اند که ماشین در اکثر ۲۴ شاخص مورد سنجش در قعر جدول است. این چنین در این نظرسنجی ماشین کمترین مقدار از رضایت مشتریان را جلب کرده و بیشترین شکایات مربوط به ماشین بوده است.

این چنین بخوانید: نتیجه تازه ترین بازدید کیفیت ماشین های داخلی؛ با کیفیت ترین ها کدام اند؟

نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از کیفیت خودروهای داخلی نوشته جدیدی نیست. این نارضایتی‌ها بعد از اعمال دور نخست تحریم‌ها در اواخر دهه ۱۳۸۰ و اغاز دهه ۱۳۹۰ خورشیدی اوج گرفت. خودروسازان تحریم‌شده ایرانی برای افت هزینه‌ها، کیفیت تولیدات خود را افت دادند. درنتیجه مقدار رضایت مردم از خودروها به مرور افت یافت. این رویه با امضای برجام در میانه دهه ۱۳۹۰ برای مدتی تحول کرد. بااین‌حال از سال ۱۳۹۸ و برگشت مجدد تحریم‌ها، نارضایتی از کیفیت اتومبیل‌ها روال افزایشی اشکار کرده است.

ادامه مطلب
تکلیف داور دربی 103 اشکار شد
آخرین مطالب

بازدید دقیق‌تر ابعاد نارضایتی از کیفیت خودروهای داخلی

نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی در ابتدا مربوط به محصولات ایران ماشین و سایپا می‌شد. بااین‌حال افزایش داخلی‌سازی خودروهای چینی، علتشده است تا کیفیت خودروهای مونتاژی نیز افت یابد. اگر اهل رصد محتوای اراعه‌شده در فضای مجازی باشید، ویدیوهای مختلفی از کارشناسی خودروهای صفر دیده‌اید که در جریان آن ایرادات گوناگون خودروها نمایان خواهد شد. این ایرادات با دقت به هر ماشین متفاوت می باشند و شامل مواردی همچون رنگ بدنه، ایرادات برقی، ایرادات موتوری و مشکل در سیستم چندرسانه‌ای خواهد شد.

ادامه مطلب
اولین طلای کاروان ایران توسط والیبالیست‌ها به دست آمد/ چین در فینال شکست خورد

بازدید‌های انجام‌شده روی گزارش سازمان استاندارد مشخص می کند روال کلی رضایت از کیفیت اولیه از مرداد ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰ ثابت و در مقاطعی کاهشی بوده است. این دوره سه ماه نخست مصرف یک کالا را شامل می‌بشود. بااین‌حال روال رضایت از کیفیت دوام، کاهشی بوده است. به عبارت دیگر خودروهای ایرانی در طویل مدت، دوام کیفی ندارند و قطعات منفعت گیری‌شده در آن‌ها از کیفیت ملزوم برخوردار نیست. با دقت به حالت بازار لوازم یدکی و قطعات ماشین، دور از انتظار به نظر می‌رسد که قضیه نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی در مختصر‌زمان بهبود اشکار کند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها