خوش آمدید

روایتی از فرقه ها و نحله ها در رادیو گفت وگو

روایتی از فرقه ها و نحله ها در رادیو او گفت وگو


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، معصومه نصیری مدرس دانشگاه که در فصل هشتم برنامه «ساعت بیست و چهار یک دقیقه» رادیو او گفت‌و‌گو به گفتن کارشناس سواد رسانه‌ای در این برنامه وجود یافته تا بتوانند با تشکیل گفتمان‌های مبتنی بر علوم شناختی چارچوب‌های یک سازمان رفتاری شناختی در ساحت رسانه را استخراج و تبیین کنند، توضیحاتی در خصوص ۴ تکه اختصاصی از این فصل اراعه داد؛

نصیری با گفتن این که ما به جهت اهمیت نوشته در چهار تکه به نوشته سازمان رفتاری و رفتارسازی برای چگونگی کنترل فرقه‌های رفتاری و نحله‌های تفکری در یک سیستم پرداختیم، اظهار کرد: نوشته فرقه‌ها و چگونگی رسوخ و رفتارسازی آنها برای تبدیل و تحمیل حرکت سیستم و نحله‌ها به سازمان و دریافت خروجی دستکاری شده نوشته مهمی است که در صورت غفلت یا پشتیبانی‌های جهت‌دار تبدیل خروجی خواهد شد که ترقی نقایص در سازمان‌ها را در پی خواهد داشت.

ادامه مطلب
وزیر بهداشت شنونده مشکلات مردم می بشود - تاشکن

وی با پافشاری بر این که این ترقی نقص تبدیل انحراف از معیار صحیح در سازمان خواهد شد و می‌تواند تحکیم‌کننده راه حلهای فکری کددار شوند، تصریح کرد: راه حلهای فکری معنادار که غالباً خروجی نحله‌ها و فرقه‌ها می باشند، ضمن تلاش برای برهم زدن تمرکز سازمان از رفتارها و تصمیمات اصیل و رو به جلو، در قالب‌های دلنشین و با چارچوب‌های به ظاهر مورد قیمت، مسیر را به گونه ای منحرف می کنند که تبدیل عدم کنترل بر روی ترقی حرکت سازمانی شده و سپر دفاعی سیستم ها را از بین می‌برد.

نصیری افزود: در این چهار تکه پافشاری شد که رسانه خواسته و ناخواسته توان پشتیبانی به ترقی نقص و اهداف فرقه‌ای را خواهد داشت. برای مثالً رسانه باید نسبت به شخصیت‌دهی کاذب به برخی افراد دقت ملزوم را داشته باشد. مراقبت کند که محتوایی که به هر علت تفکر سیستم نحله‌ها را ترویج می‌دهد را ضریب ندهد، خرافه‌گرایی و ترویج نقاط غیرعقلانی را نفی کند و ردی از آن در محتواهای رسانه‌ای دیده نشود، نسبت به ترقی ذائقه ذهنی مخاطب عمل کند و سازمان رفتاری ضد فرقه و نحله را منجر بشود.

ادامه مطلب
صنعت خودروسازی ایران از ترکیه عقب افتاد_تاشکن
آخرین مطالب

این مدرس سواد رسانه‌ای یادآور شد: ما در این چهار تکه از برنامه ساعت بیست و چهار و یک دقیقه تلاش کردیم از زاویه علوم شناختی، رسانه و جامعه شناسی به موضع سازمان رفتاری و حرکت سازمانی فرقه‌ها و نحله‌ها و گفتن اشتراکات و افتراقات سیستم و سازمان بپردازیم و گفتن کنیم چطور سازمان‌ها تحت تأثیر تحمیل اراده سیستمهای خودساخته یا موازی تبدیل اعتباربخشی به فرقه‌ها خواهد شد.

نصیری در ادامه گفت: رسانه نباید با حرکت یا تولیدات خود تبدیل عادی سازی رفتاری فرقه‌ای شده و نسبت به تشکیل فضای فزاینده فکری برای ارائده سازمان رفتاری فرقه عمل کند. رسانه از نظر دیگر باید نسبت به پاسخگویی به شبهاتی که فرقه‌ها و نحله‌ها به طور موثر نقل می‌کنند، عمل به پاسخگویی به زمان کرده و از تغافل دوری کنند.

ادامه مطلب
مطرح کیفیت بخشی به کارکرد مدیریت مدرسه اولین عمل تحکیم مدارس دولتی/ احتیاط شود_تاشکن

گفتنی است، برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» به تهیه‌کنندگی نوشین رهگذر، کارشناسی و اجرای دکتر محمدصالح حسین‌زاده روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۶ به روی آنتن شبکه رادیویی او مباحثه، موج fm ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز می‌رود.

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها