خوش آمدید

آغاز فرایند آزادسازی قیمت بنزین به‌صورت چراغ خاموش

اغاز فرایند آزادسازی قیمت بنزین به‌صورت چراغ خاموش


به باور کارشناسان و برخلاف نظر سخنگوی کمیسیون تلفیق، مجلس به آزادسازی قیمت بنزین رأی مثبت داده است. به نقل از ایران‌جیب، بر پایه تصمیم مجلس، دولت بر مبنای ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم و بند «الف» آن، مجوز اجرای عمل های ملزوم برای منفعت‌مندی مساوی همه ایرانیان از یارانه انرژی تا آخر سال اول برنامه هفتم را اخذ کرده است. این قضیه به‌معنی آزادسازی قیمت بنزین در آینده نزدیک است. بر پایه این مطرح، سهمیه بنزین به‌جای خودروها به افراد تعلق خواهد یافت.

این چنین بخوانید: قبول و تکذیب سه‌نرخی شدن قیمت بنزین؛ بازار داغ شایعه ها بنزینی

در تاریخ ۲۸ آبان‌ماه، ‌«محسن زنگنه»، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گسترش، اخبار منتشرشده درمورد تصویب مطرح واریز یارانه سوخت به کارت ملی مردم و اغاز مرحله های آزادسازی قیمت بنزین را رد کرد. وی دراین‌‌باره او گفت: «کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم برای تعیین تکلیف نحوه تعلق یارانه بنزین هیچ بند مجزایی را بازدید نکرده است.»

ادامه مطلب
تحقق ۸۰ درصدی اهداف پویش ملی سلامت - تاشکن

او در ادامه خاطرنشان کرد که در جریان بازدید لایحه برنامه هفتم، نظر افزودن تبصره‌ای برای واریز سهمیه بنزین افراد به کارت ملی آن‌ها نقل شد که کمیسیون به آن رأی نداد.

آزادسازی قیمت بنزین، از تکذیب تا تصویب

بااین‌وجود، عصر شنبه، ۲۷ آبان‌ماه،‌ خبر موافقت اعضای کمیسیون تلفیق با ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم و بند الف آن انتشار شد. به این علت در صورت تصویب این لایحه در شورای نگهبان، فرایند آزادسازی قیمت بنزین و تحول در شیوه پرداخت یارانه به شیوه واریز مستقیم آن به کارت ملی افراد اغاز خواهد شد.

ادامه مطلب
سهمیه بنزین آزاد ماهانه از 150 به 100 لیتر افت اشکار کرد

مجلس و دولت از آزادسازی قیمت بنزین در کنار دو مطرح سه‌‌نرخی شدن و افت سهمیه بنزین حمایتمی‌کنند. بااین‌حال، نگرانی از تنش اجتماعی در پی اجرای آن‌ها تبدیل توقف هرگونه عمل توسط دولت برای تحول قیمت بنزین شده است.

ازمایش ها قبل مشخص می کند که دولت درخصوص مطرح‌های حساس، ابتدا اخبار مربوط به آن را اظهار می‌کند. سپس برخی افراد یا نهادها برای کنترل افکار عمومی آن را تکذیب می‌کنند. دولت در قدم بعدی یا به‌طور ناگهانی آن را اجرا می‌کند یا روال اجرایی‌ آن را چراغ خاموش پیش می‌برد. شبیه این روال را در مطرح صیانت از فضای مجازی نیز ناظر بودیم. 



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
بازار شیرخشک متعادل شد - تاشکن

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها