خوش آمدید

افزایش سه‌برابری درآمد انویدیا در فصل سوم 2023 به‌لطف هوش مصنوعی

افزایش سه‌برابری درآمد انویدیا در فصل سوم ۲۰۲۳ به‌لطف هوش مصنوعی


انویدیا گزارش خود برای سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۴ را اراعه کرده است که مطابق آن، درآمد غول تراشه‌سازی در مقیاس سالانه ۲۰۶ درصد رشد کرده و به ۱۸.۱۲ میلیارد دلار در این دوره رسیده است. این مقدار از انتظارات تحلیلگران (۱۶.۱۸ میلیارد دلار) زیاد بالاتر است. علاوه‌براین، سود انویدیا نیز ۴.۰۲ دلار به‌ازای هر سهم اظهار شده، درحالی‌که انتظار تحلیلگران ۳.۳۷ دلار به‌ازای هر سهم بوده است.

انویدیا در بیانیه خود توضیح می‌دهد که درآمد قسمت مرکز داده این شرکت در سه‌ماهه منتهی به ۲۹ اکتبر مجموعاً ۱۴.۵۱ میلیارد دلار بوده که ۲۷۹ درصد افزایش یافته که از انتظارات تحلیلگران (۱۲.۹۷ میلیارد دلار) زیاد تر است. این چنین به حرف های این شرکت، نیمی از درآمد مرکز داده آن از اراعه‌دهندگان زیرساخت ابری همانند آمازون و باقی آن از شرکت‌های اینترنتی مصرف‌کننده و شرکت‌های بزرگ به‌دست آمده است.

ادامه مطلب
نام مدیرعامل انویدیا به‌زودی داخل فهرست 20 میلیاردر برتر جهان می‌بشود
افزایش سه‌برابری درآمد انویدیا در فصل سوم ۲۰۲۳ به‌لطف هوش مصنوعی ۱۹

درآمد قسمت گیمینگ این شرکت نیز ۲.۸۶ میلیارد دلار اظهار شده که از اجماع ۲.۶۸ میلیارد دلاری تحلیلگران زیاد تر بوده و این چنین نسبت به سال قبل با افزایش ۸۱ درصدی همراه بوده است.

انتظارات انویدیا برای آینده

برای سه‌ماهه چهارم مالی، انویدیا درآمد ۲۰ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده است. «کولت کرس»، مدیر مالی انویدیا، به سهامداران این شرکت او گفت:

«انتظار داریم که فروش ما در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۴ به مقدار قابل‌توجهی افت اشکار کند؛ هرچند معتقدیم که این افت با رشد قوی در دیگر تکه‌ها جبران خواهد شد.»

1700655970 782 افزایش سه‌برابری درآمد انویدیا در فصل سوم 2023 به‌لطف هوش
افزایش سه‌برابری درآمد انویدیا در فصل سوم ۲۰۲۳ به‌لطف هوش مصنوعی ۲۰

کرس در کنفرانس تلفنی خود با تحلیلگران او گفت که انویدیا درحال همکاری با برخی از مشتریان مستقر در خاورمیانه و چین است تا مجوزهای دولت ایالات‌متحده مبنی بر فروش محصولات با کارکرد بالا را دریافت کنند. انویدیا انگارً درحال تلاش برای گسترش محصولات تازه مرکز داده است که مطابق با سیاست‌های دولت آمریکا بوده و نیاز به مجوز نداشته باشد، اما کرس او گفت که این محصولات تأثیری روی درآمد سه‌ماهه چهارم سال مالی آن‌ها نخواهد داشت.

ادامه مطلب
انویدیا از هوش مصنوعی برای گسترش سریع تر تراشه‌های خود منفعت گیری می‌کند



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها