خوش آمدید

شناسایی افراد مشکوک به فشارخون و دیابت/ رصد ۴۵ میلیون ایرانی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اصرار اسناد بالادستی بر طب ایرانی و گیاهان دارویی – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در جلسه ادغام شیوه زندگی سالم بر پایه آموزه‌های طب ایرانی در نظام سلامت سرزمین، با گفتن این که یکی از کمبودهای نظام شبکه بهداشت سرزمین که در برنامه‌های گسترش پنجم و ششم گسترش به آن اصرار شده، منفعت مندی از تجارب چند هزار ساله طب ایرانی است، او گفت: شبکه بهداشت و درمان در نظام سلامت جایگاه اختصاصی ای دارد، اگر به تاریخ اراعه خدمات سلامت در سرزمین بنگریم، دو عمل مهم زیاد می‌درخشد، که یکی راه اندازی شبکه بهداشت و درمان و فرد دیگر ادغام آموزش پزشکی در نظام اراعه خدمات سلامت است.

او گفت: شبکه بهداشت و درمان تا این مدت هم جای کار دارد و باید ارتقا یابد تا به مقصد غایی خود که منفعت مندی آحاد جامعه از خدمات عادلانه سلامت است، برسیم.

ادامه مطلب
علت افت اهدای خون در روزهای پایانی سال - تاشکن

فرشیدی با اصرار بر برتری بهداشت و پیشگیری بر درمان، خاطرنشان کرد: پویشی تحت گفتن پویش ملی سلامت در سرزمین در حال اجرا است که مقصد از اجرای آن شناسایی افراد پرریسک فشارخونی و دیابتی و یا شناسایی مبتلایان به پرفشاری خون و دیابت است؛ اما این عمل حداقل کاری است که انجام می‌دهیم، چرا که باید قبل از آنکه فرد به دیابت مبتلا بشود، از ابتلای به دیابت پیشگیری می‌کردیم؛ در حالی که اکنون به شناسایی بیمار بسنده کرده ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اسناد بالادستی در حوزه طب ایرانی، تصریح کرد: در اسناد بالادستی بر طب ایرانی و گیاهان دارویی اصرار شده است و این مبحث با همکاری و تعامل چندین معاونت می‌تواند به نتایج بهتری دست یابد.

فرشیدی ضمن اصرار بر سبک زندگی سالم و انجام فعالیت فیزیکی، در ادامه گفت: تعداد بسیاری از مشکلات و بیماری‌های غیرواگیر با انجام ورزش و فعالیت بدنی کافی افت اشکار می‌کند. علاوه بر ورزش، تغذیه سالم نیز سهم بسزایی در اصلاح سبک زندگی دارد.

ادامه مطلب
دسترسی‌های ما مطابق اصول گوگل و اندروید است_تاشکن
آخرین مطالب

وی با گفتن این که به مرور ناظر گسترش برنامه ادغام طب ایرانی در دیگر دانشگاه‌ها در سرزمین خواهیم می بود، او گفت: با اجرای این برنامه، به سمت سبک زندگی سالم‌تر، پیشگیری و تحکیم نظام شبکه پیش خواهیم رفت.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها