خوش آمدید

نظرسنجی ایسپا درباره میزان تمایل به سرمایه‌گذاری رمزارز

چند درصد مردم تمایل به اندوخته‌گذاری در حوزه رمزارز دارند؟


نتایج نظرسنجی ایسپا در مهر امسال مشخص می کند تنها ۱.۳ درصد از مردم، تمایل دارند تا بعد‌انداز خود را در حوزه رمزارز اندوخته‌گذاری کنند. این در حالی است که رقم یاد شده برای سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳ درصد می بود. اندوخته‌گذاری در زمین و مسکن محبوب‌ترین گزینه در بین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بوده است.

به نقل از دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی ایسپا، این مرکز افکارسنجی از ۱۲ هزار نفر از مردم بالای ۱۵ سال ایران به روش مصاحبه حضوری پرسیده است «اگر شرایط مالی شما به طوری باشد که بتوانید بعد‌انداز کنید. ترجیح می‌دهید بعد‌انداز خود را چطور مدیریت کنید؟»

مطابق یافته‌های این نظرسنجی، ۳۳.۳ درصد از مردم ایران حرف های‌اند اگر بعد اندازی داشته باشند ترجیح خواهند داد در زمین و مسکن اندوخته‌گذاری ‌کنند، ترجیح ۲۰.۷ درصد مردم نیز این است که طلا و سکه بخرند.

ادامه مطلب
بازنگری فیلترینگ برای کسب‌وکارها کاری حیاتی است
چند درصد مردم تمایل به اندوخته‌گذاری در حوزه رمزارز دارند؟ ۱۹

۱۵.۵ درصد از افراد اشتغال‌زایی و کارآفرینی ­را انتخاب کردند و ۱۵.۲ درصد دیگر نیز سود ثابت بانکی را ترجیح خواهند داد. از بین شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۲.۷ درصد دلار و ارز را برای اندوخته‌گذاری انتخاب کرده‌اند. ۲.۷ درصد در بازار ماشین، ۱.۳ درصد در بورس و ۱.۳ درصد نیز در رمزارز و بازارهای جهانی اندوخته‌گذاری می­‌کنند.

ربط سن و تحصیلات با تمایل به فعالیت در حوزه رمزارزها

بر پایه این نظرسنجی برتری مردم برای اندوخته‌گذاری و نحوه مدیریت بعد‌انداز بر حسب متغیرهای جنس، سن، تحصیلات، سرانه هزینه ماهیانه فرد در خانوار و محل سکونت قابل دقت و از حیث آماری معنادار است.

ادامه مطلب
دهه فجر پای تلویزیون؛ از فیلم های شبکه نمایش تا جُنگ های شبانه

به طور مثال زنان زیاد تر از مردان حرف های‌اند اگر بعد‌اندازی داشته باشند طلا و سکه می‌خرند یا در بانک اندوخته‌گذاری می‌کنند. در روبه رو مردان (۳۹.۹ درصد) زیاد تر از زنان (۳۲.۱ درصد) حرف های‌اند در زمین و مسکن اندوخته‌گذاری می‌کنند.

نظرسنجی ایسپا
چند درصد مردم تمایل به اندوخته‌گذاری در حوزه رمزارز دارند؟ ۲۰

هر چه سن افراد بالاتر می‌رود، تمایل کمتری به اندوخته‌گذاری در حوزه رمزارزها و بازارهای جهانی دارند. این چنین افراد با تحصیلات دانشگاهی، بیشتر از افراد دارای مدرک دیپلم یا پایین‌تر، اندوخته‌گذاری در رمزارز را انتخاب کرده‌اند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها