خوش آمدید

کدام افراد کلیدی OpenAI همراه با سم آلتمن به مایکروسافت می‌پیوندند؟

کدام افراد کلیدی OpenAI همراه با سم آلتمن به مایکروسافت می‌پیوندند؟


سه روز تازه برای OpenAI، مدیران و کارمندان آن روزهای پرتلاطمی می بود و این تلاطم امروز به نقطه اوج خود رسید. «سم آلتمن» بعد از اخراج از OpenAI موفق نشد با هیئت مدیره به توافق برسد و به این شرکت برگردد. در نتیجه، مایکروسافت او را به‌گفتن مدیر تیم تازه تحقیقات هوش مصنوعی پیشرفته خود به استخدام درآورد. به‌جستوجو این اتفاق تعداد از چهره‌های برجسته OpenAI نیز از این شرکت جدا شدند.

بعد از اظهار خبر برکناری سم آلتمن از مدیرعاملی OpenAI، حتی «میرا موراتی»، جانشین موقت او نیز خواستار برگشت دادن این چهره برجسته در صنعت هوش مصنوعی می بود. بااین‌حال، مذاکرات در این عرصه راه به جایی نبرد و در نهایت اظهار شد که «امت شیر»، مدیرعامل اسبق توییچ هدایت موقت این شرکت را برعهده خواهد گرفت.

ادامه مطلب
اپ ChatGPT در مک انتشار شد؛ تأخیر در اراعه حالت صوتی پیشرفته_تاشکن

ساعتی سپس ساتیا نادلا در خبری خبرداد که مایکروسافت سم آلتمن، «گرگ براکمن» و همکاران آن‌ها را به استخدام خود درآورده است تا تیم تازه هوش مصنوعی این شرکت را رهبری کنند. اگرچه گرگ براکمن تنها فردی است که در بیانیه نادلا در کنار آلتمن از او نام برده شده، اما افرادی بیشتری OpenAI را ترک می‌کنند.

از راست به چپ: گرگ براکمن، میرا موراتی، سم آلتمن، ایلیا سوتسکیور

چه افرادی شرکت OpenAI را ترک می‌کنند؟

گرگ براکمن در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار کرده است که آن‌ها در مایکروسافت محصولی تازه خواهند ساخت که شگفت‌انگیز خواهد می بود. او می‌گوید مدیران تیم هوش مصنوعی تازه مایکروسافت در ابتدا شامل «جیکوب پاچوکی»، مدیر ارشد گسترش GPT-4 و مدیر تحقیقات OpenAI، «سیمون سیدور»، عضو تیم فنی OpenAI و «الکساندر مادری»، رئیس واحد آمادگی خواهد می بود. او وعده داده است که در آینده افراد بیشتری به این تیم ملحق خواهند شد.

ادامه مطلب
OpenAI به گمان زیادً از ماه آینده دسترسی چین به ابزارهایش را مسدود می‌کند_تاشکن
آخرین مطالب

افزون بر فهرست منتشره از سوی براکمن، افرادی نظیر «میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری، «برد لایت‌کپ»، مدیر ارشد عملیات، «جیسون کووان»، مدیر ارشد استراتژی، «چلسی سیرا واس»، عضو تیم فنی، «مدی سیمنز»، طراح محصول، «جاشوا آچیام»، دانشمند محقق OpenAI نیز در کنار تعداد بسیاری از دیگر کارمندان شرکت در پست‌هایی در شبکه اجتماعی ایکس به‌طور ضمنی از آلتمن حمایتکردند. به این علت می‌توان گمان داد که همکاری آن‌ها هم با OpenAI به آخر برسد. منتها تا این مدت نمی‌توان به‌صورت قطعی در این مورد اظهارنظر کرد و اشکار نیست که این افراد نیز به تیم آلتمن در مایکروسافت ملحق خواهد شد یا خیر.

ادامه مطلب
اینفوگرافیک| اماکن ورزشی شهرداری تهران که بعد از دو سال باز شدند





منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها