خوش آمدید

قدیمی‌ترین شبکه خارجی تلویزیون 27 ساله شد/رونمایی از یک مستند ضداسرائیلی

قدیمی ترین شبکه خارجی تلویزیون ۲۷ ساله شد/رونمایی از یک مستند ضداسرائیلی


به نقل از خبرنگار فرهنگی ،‌ در ۲۵ آبان‌ماه سال ۱۳۷۶ شبکه جهانی سحر فعالیت رسمی خود را اغاز کرد. در ابتدای راه‌اندازی، این شبکه متشکل از کانال‌های اردو، کردی، آذری و بالکان می بود که کم کم و بنا به الزام‌های رسانه‌ای زیرمجموعه‌هایی به آن اضافه شد تا این که در یکم آذرماه ۱۴۰۰ تازه ترین کانال این شبکه، کانال افغانستان به آن اضافه شد و در قالب‌های گوناگون مستند، ترکیبی، نمایشی، انیمیشن و جنگ را در موضوعات گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معارف دینی برای همه گروه‌های سنی، مخاطب خود در دستور کار دارد.

با گذشت ۲۷ سال از تأسیس این شبکه به همراه ۵ کانال آذری، کردی، بالکان، اردو و سحر افغانستان برای مخاطبان جهانی خود برنامه‌های رنگین‌کمانی از برنامه‌ها را طی این سال‌ها تدارک دیده و در لحظات غم و نشاط همراه مخاطبان خود بوده است. بیست و هفتمین سالگرد راه‌اندازی شبکه جهانی سحر با وجود احمد نوروزی معاون برون‌مرزی صداوسیما، ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر، مدیران و کارکنان این شبکه و همکاران معاون برون‌مرزی برگزار شد.

ادامه مطلب
نکات ضروری در هنگام خرید لاستیک خودرو

در این مراسم نوروزی معاون برون‌مرزی با تبریک بیست و هفتمین سال تأسیس شبکه جهانی سحر او گفت: شبکه سحر اولین و قدیمی‌ترین تلویزیون معاونت برون‌مرزی است که از آن و بعد از آن شبکه‌های فرد دیگر در معاونت برون‌مرزی منشعب و راه‌اندازی شدند.

او گفت: در طول سالیان قبل این شبکه به این درجه از رشد و بالندگی رسیده است و امیدوارم که با ادامه تلاش و تلاش شما همکاران و مدیران، سال‌هایی باشکوه‌تر پیش‌روی داشته باشیم و این شبکه بتواند نقش و جایگاه اختصاصی رسانه‌ای خود را نگه داری کرده و با توان زیاد تر آن را گسترش دهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
خبرهایی از «پایتخت»، «زیرخاکی» و چند برند دیگر/ صداوسیما چه چالش هایی در سریال سازی دارد؟

نوروزی در ادامه گفت: ملزوم است با تشکیل و توزیع محتواهای گوناگون و متنوع علاوه بر افزایش وجود رسانه‌ای، به فضاهای رسانه‌ای تازه ورود کرده و بتوانیم نفش «رسانه اول» را به نحو مطلوب‌تر از قبل ادامه دهیم.

معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما با اشاره به وقایع و رویدادهای تازه در فلسطین، «طوفان الاقصی» و نسل‌کشی‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی خاطرنشان کرد: نوشته فلسطین نوشته مهم و مهم سرزمین ما است و ما به گفتن رسانه موظفیم با همه تلاش نقش رسانه‌ای خود و مطلب جمهوری اسلامی ایران را که همان دفاع از مظلوم در روبه رو ظالم است را ادا کنیم. ایران از فلسطین جدا شدنی نیست و موضع جمهوری اسلامی در حمایتاز مظلومان جهان به گفتمانی برای دیگر کشورها تبدیل شده است.

این چنین در این مراسم ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر با سپاس از کوششهای بی‌شائبه همکاران شبکه برای آنان و خانواده‌های‌شان آرزوی سلامتی و پیروزی کرد.

ادامه مطلب
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن

او این چنین بر الزام منفعت گیری از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی پافشاری کرد و او گفت:‌به همت شما، موفق شدیم جنایات و نقاط تاریک اشغالگری صهیونیست‌ها در روزهای تازه را در معرض دید جهانیان و مخاطبان شبکه سحر در اقصی نقاط جهان قرار دهیم.

مدیر شبکه سحر افزود: بعد از اغاز تهاجم و دعوا رژیم اشغالگر به غزه و اغاز نسل‌کشی فلسطینیان، شبکه سحر با دقت به برتری های خبری اغاز به ساخت و تشکیل برنامه هایی متنوع با محوریت فلسطین و مرور و واکاوی حوادث روزانه جنگ کرد و امروز حاصل روشنگری رسانه‌ای جمهوری اسلامی را در اعتراضات و راهپیمائی های اعتراضی در سرتاسر نقاط جهان ناظر هستیم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
فهمیدن تعریف بازار رقابتی - شبکه کسب و کار

علی برزی با اشاره به ساخت مستند تاریخی، فرهنگی و هنری «ژیکان» او گفت: ساخت این مجموعه مستند ۱۶ قسمتی برگ زرین فرد دیگر بر کارنامه پر افتخار شبکه جهانی سحر معاونت برون مرزی است و نشان لیاقت و پویایی این رسانه است و یقیناً حاصل زحمات شما همکاران، که امیدوارم پرتلاش‌تر و با منفعت گیری از همه ظرفیت های رسانه ای جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی قدم بردارید.

در این مراسم از مستند «ژیکان» هم رونمایی به عمل آمد. 

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها