خوش آمدید

خبرهایی جدید از سریال «سلمان فارسی» در دیدار تهیه‌کنندگان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

خبرهایی تازه از سریال «سلمان فارسی» در دیدار تهیه کنندگان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی


به نقل از ، حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به جستوجو دیدارهای خود با اهالی فرهنگ و هنر این بار سراغ تهیه‌کنندگان رفته و با آنها دیدار و او مباحثه داشته است. او در دیدار با اعضای هیئت مدیره و مدیران اجرایی کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری با پافشاری بر اهمیت رسانه‌های دیداری او گفت: سه مدل حکمرانی در دنیا وجود دارد، حکمرانی هرمی که از بالا تصمیم‌گیری می‌بشود، مدل سپس حکمرانی بازاری است که افراد با مقصد اندوخته‌داری کسب سود اقتصادی حکمرانی را انجام خواهند داد.

او گفت: مدل سوم حکمرانی شبکه‌ای است که فعالان و ذی‌نفعان و افراد دغدغه‌مند در آن نوشته، در حکمرانی شراکت دارند، شراکت در حکمرانی هم دارای سه قسمت سیاستگذاری، تنظیم‌گری و تصدی‌گری است، حکمت و فقه معتقد به حکمرانی شبکه‌ای است. یقیناً نگاه ما، حکمرانی ولایی است که با تفاوت‌هایی همان حکمرانی شبکه‌ای است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که فعالان هر حوزه، طبق معمول تصدی‌گری آن نوشته را بر مسئولیت دارند اما چون در نوشته تنظیم‌گری و سیاستگذاری نقشی ندارند با مشکلاتی روبه رو خواهد شد، او گفت: ذی‌نفعان و فعالان هر گروه از جمله فعالان رسانه‌های دیداری در نوشته تنظیم‌گری و سیاستگذاری -با نگه داری خطوط قرمز نظام و دقت به قانون اساسی باید شراکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام خسروپناه با پافشاری بر این که حتما باید در حوزه رسانه، حکمرانی شبکه‌ای مورد دقت باشد او گفت: در تدوین سند رسانه‌های دیداری یا همان “صوت و عکس فراگیر” نیز پافشاری دارم که حتما نظر فعالان این حوزه گرفته بشود و شراکت فعالان در این عرصه در تشکیل این سند مورد دقت قرار گیرد و هر چه زیاد تر به فعالان این حوزه، میدان داده بشود و دولت ضمن تسهیل‌گری امور مانع ها را رفع کند. ذی‌نفعان و فعالان هر گروه از جمله فعالان رسانه‌های دیداری در نوشته تنظیم‌گری و سیاستگذاری با نگه داری خطوط قرمز نظام و دقت به قانون اساسی باید شراکت داشته باشند.

ادامه مطلب
قهرمانان لرستانی سهم عمده ای در کسب مدال‌های پاراآسیایی هانگژو داشتند
آخرین مطالب

وی با اشاره به این که سال‌ها فیلم‌ها و سریال‌های گوناگون، را به طور منظم جستوجو می‌کند و بعضا با خانواده نیز به تماشای برخی از تئاترها می‌رود او گفت: در کنار برخی از انتقادها، انصافاً فیلم‌های خوبی در سال‌های تازه ساخته شده است و باید او گفت که جامعه ما امروز، به فیلم‌های فاخر طنز نیاز دارد. یقیناً نگاه سخت‌گیرانه در نقد فیلم مقبول نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با مطرح این سوال که آیا فیلم‌سازی فقط برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت ساخته می‌بشود یا در ساخت آثار تصویری فرهنگ‌سازی هم در نظر گرفته می‌بشود، او گفت: طبیعتاً یکی از اهداف ساخت هر فیلم سرگرمی است، اما باید فرهنگسازی در حوزه فضلیت یا حکمت را هم در ساخت فیلم در نظر داشت و به گفتن دیگر فیلم باید مطلب مناسب داشته باشد.

وی ضمن انتقاد از برخی از مضامین دارای خشونت در فیلم‌های شبکه‌های خانگی، او گفت: یقیناً در همین شبکه‌های نمایش خانگی فیلم‌هایی نیز ساخته می‌بشود که به موضوعاتی همانند غیرت، جوانمردی و مردانگی پافشاری دارد که مناسب است.

حجت‌الاسلام خسروپناه پافشاری کرد: خانواده از با اهمیت ترین خط قرمزها در تشکیل آثار تصویری است که باید مورد دقت باشد. بی‌توجهی به نوشته خانواده، نظام اجتماعی را نابود می‌کند، این در حالیست که در تعداد بسیاری از کشورهای جهان، مردان ایرانی، به‌عنوانی مردان خانواده دوست شناخته خواهد شد. بی‌توجهی به نوشته خانواده، نظام اجتماعی را نابود می‌کند، این در حالیست که در تعداد بسیاری از کشورهای جهان، مردان ایرانی، به‌عنوانی مردان خانواده دوست شناخته خواهد شد.

ادامه مطلب
فرنگی‌کاران نوجوان ایران نایب قهرمان آسیا شدند_تاشکن

وی با اشاره به شرایط موسیقی در سرزمین او گفت: تعداد بسیاری از سازهای ایرانی، توسط حکیمان ساخته شده است اما متأسفانه در طول این سال‌ها به موسیقی کم‌توجهی شده است و این نوشته به فرهنگ مردم ما صدمه می‌زند. اگر موسیقی فاخر ایرانی تشکیل و انتشار نشود قطعا جای آن را  موسیقی نامناسب غربی پر می‌کند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به راه اندازی چهار ستاد بر أساس سند تحول این شورا او گفت: در ذیل هر کدام از ستادها، میزهایی برای فعالیت در موضوعات گوناگون راه اندازی شده است، برای نوشته سینما و نمایش خانگی هم به نظر می‌رسد باید کمیسیونی برای هنر در ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی بشود و یک میز برای رسانه‌های تصویری ذیل این کمیسیون راه اندازی بشود.

میز رسانه‌های تصویری در شورای عالی  انقلاب فرهنگی تعبیه بشود

مهدی فرجی رئیس هیئت مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری در ابتدای این دیدار با ابراز امیدواری از این که این جلسه نتایج خوب و فوق الاده در بر داشته باشد او گفت: این کانون سه سال با وجود نزدیک به ۵۰۰ نفر از فعالان و اعضای شاخص در عرصه تشکیل محصولات تصویری راه اندازی شده است. امروزه اهمیت رسانه در همه ابعاد رسانه‌های تصویری قابل تکذیب نیست و تعداد بسیاری از تأثیرات فرهنگی بر مردم با منفعت گیری از همین رسانه‌ها است که در تلویزیون، سینما، نمایش خانگی و فضای مجازی به مخاطب اراعه می‌بشود و زندگی و آداب و سنن آنها را تحت ثاثیر قرار می‌دهد، کانون تهیه‌کنندگان همه رسانه‌های تصویری غیر از سینما را تحت پوشش خود قرار داده است و تهیه‌کنندگان تلویزیون، فضای مجازی و نمایش خانگی عضو این کانون می باشند و محصولات متنوعی را تشکیل می‌کنند.

ادامه مطلب
مدیران بیمارستان لاکچری طلبکار شدند! - تاشکن

او گفت: تهیه‌کنندگان رسانه‌های تصویری، هزاران ساعت محتوا تولیدی در سال تشکیل می‌کنند اما آنگونه که باید، به رسمیت شناخته نمی‌شوند. آورده فرهنگی و جایگاه آنها خوب دیده نشده است. اولین خواسته این است که میز رسانه‌های تصویری در شورای عالی  انقلاب فرهنگی تعبیه بشود و به این جایگاه رسمیت داده بشود و نظرات تخصصی این اعضا در مصوبات دیده بشود. امروز در ساحت خانواده نمایش خانگی در کنار تلویزیون پذیرفته شده است.

ازمایش ها ۴۰ ساله قدرتی را به نظام داده که بتواند اهداف خود را جستوجو کند

حسین طاهری، عضو هیات مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری و تهیه‌کننده سریال حضرت سلمان فارسی، نیز با اشاره به دغدغه‌های فرهنگ اسلامی در بین جمع او گفت: ازمایش ها و توانمندی‌های کسب شده در طول ۴۰ سال فعالیت تصویری، قدرتی را به نظام داده است که بی آنکه نیاز به افراد خاصی داشته باشیم، بتواند اهداف خود را جستوجو کند.

او گفت: در سریال «سلمان فارسی» نیز علاوه بر ساخت ۲۰ هزار متر مربع فضا در شهرک غزالی برای قسمت بیزانس این سریال که با نگاه تمدنی و نگه داری اندوخته ملی صنعت فیلم و سریال ایران ساخته شده است، تا بحال نزدیک به ۱۷ تکه این سریال مرحله های تدوین خود را گذرانده و تقریباً نهایی شده است. در کانون نیز همه تهیه‌کنندگان فعال از سنین جوان تا افراد با توانایی وجود دارند و همه این‌ها به گفتن اعضای یک خانواده، زیر چتر حمایتی کانون قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
ناوهای هواپیمابر چگونه هواپیماها را به پرواز در می آورند؟

پافشاری بر جلوداری در تشکیل محتوا و تشکیل موج‌های مناسب

سعید ابوطالب نیز در این نشست صمیمانه با گفتن این که هم‌اکنون محتوای رسانه‌ای، از نیازمندی‌های الزامی جامعه شده است او گفت: الان هر فردی که یک گوشی تلفن همراه در دست دارد در حال تشکیل یک محتواست، این حجم از نیاز به محتوا، بازار عظیمی از محتوا را به وجود اورده است که بخشی از این بازار، بازار سیاه است که جدا گانه از هر سازمانی فعالیت دارد و به راحتی قابل سدّ کردن هم نیست، بعد باید در تشکیل محتوا، جلوداری کرد و موج‌های مناسب درست کرد.

او گفت: اعضای این کانون، به‌گفتن نیروهای متعهد به نظام، توانمندی این را دارند که این کار را انجام بدهند. پشتیبانی کردن این افراد با توانایی، کاربلد و توانمند در تدوین سیاست‌ها می‌تواند زیاد موثر باشد.

الزام برگزاری جلسه با جوانان برای ساماندهی محتوا در فضای‌مجازی

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده و مدیرعامل خبرگزاری فرهنگی هنری صبا نیز در این جلسه با پافشاری بر رها بودن تشکیل محتوا در فضای مجازی او گفت: در طول این سال‌ها، در کنار صدمه‌هایی که از طریق فضای مجازی به سرزمین داخل شده، هیچ اتقاق مهمی در نوشته تشکیل محتوا در این فضا در سرزمین نیافتاده است. ما برای این نوشته، جز این که تشکیل محتوا در این سکوها را دست خودمان بگیریم، هیچ راه‌حلی نداریم.

او گفت: هم اکنون مقداری بسیاری از محتواهای اینستاگرام که به زبان فارسی تشکیل می‌بشود، توسط جوانان داخل ایران تشکیل می‌بشود اما هیچ هدایت و نظارتی بر این محتوا وجود ندارد، کافی است بی‌آنکه بگیر و ببندی بشود، جلساتی با این جوانان برگزار بشود تا همراه شوند. این ویدئوها سبک زندگی و افکار جامعه را می‌سازد اما متأسفانه فضای مجازی و تشکیل محتوا در این فضا، کاملاً رهاست و باید ساماندهی شوند.

ادامه مطلب
ایلان ماسک علت انفجار دومین مأموریت استارشیپ را گفت

مطمعن به تهیه‌کنندگان؛ پشتیبانی به حاکمیت برای حل معضلات را خواهد داشت

مسلم آقاجانزاده مدیرعامل کانون نیز با پافشاری بر نقش تهیه‌کنندگان در تشکیل آثار تصویری غیرسینمایی او گفت: مطمعن به تهیه‌کنندگان در کنار مسئولیت‌خواهی از آنان، به‌اختصاصی در قالب یک تشکل صنفی می‌تواند به حاکمیت پشتیبانی کند تا در نظارت‌ها و کنترل‌ها، زیاد از معضلاتی که در سکّوها وجود دارد را حل کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های حمایتی از سکّوها را تصویب کند

امیرحسین خرمشاهی نیز در این نشست با گفتن این که رسانه با اهمیت ترین ابزار نظام برای تحقق اهداف است، اما هیچ قانون حمایتی برای رسانه در طول این چهل سال تدوین نشده است او گفت: تعداد بسیاری از فعالان تشکیل محتوا در آثار غیرسینمایی، چون دلسوز و علاقه‌مند به این حاکمیت و مردم می باشند، در این حوزه فعالیت می‌کنند و خود را وامدار و سرباز حوزه فرهنگ و رسانه می‌دانند. این در حالی است که ضوابط و قوانین مقرراتی و مالیاتی هیچ تفاوتی بین تشکیل در سینما و تشکیل در سکّو‌ها یا تلویزیون قائل نیست و جایگاهی که می‌تواند این سیاست‌های حمایتی را تدوین کند تنها شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

او گفت: تصویب قوانین حمایتی از فعالان تشکیل محتوا در رسانه دیداری از نکاتی که در طول این سال‌ها از آن غفلت شده است و امیدواریم با پرچمداری شورای عالی انقلاب فرهنگی، این مشکل رفع بشود.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها