خوش آمدید

همکاری تجاری کرمان و قطر در حوزه‌های کشاورزی و معدن افزایش یابد

همکاری تجاری کرمان و قطر در حوزه‌های کشاورزی و معدن افزایش یابد

به نقل از خبرگزاری برنا؛ امیر حسن‌زاده در کارگروه گسترش صادرات استان و ربط تصویری با رایزن بازرگانی ایران در قطر از ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌های گوناگون صادراتی نام برد و همین طور گفت: با اهمیت ترین ربط کرمان با قطر در ربط با محصولات کشاورزی می‌تواند باشد.
او گفت: در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان محصولات کشاورزی خارجی از فصلی تشکیل می‌بشود می‌تواند به خوبی نیاز بازار‌های سرزمین قطر را تامین کند.
معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به رتبه اول کرمان در اندوخته‌گذاری خارجی ابراز داشت: عرصه‌های اندوخته‌گذاری قطری‌ها نیز در استان کرمان فراهم است.
حسن‌زاده با اشاره به این که ۴۰ درصد اشتغال استان در قسمت کشاورزی است، تصریح کرد: ۸.۵ میلیون تن صادرات محصولات کشاورزی استان کرمان در سال قبل بوده است.
او همین طور گفت: یکی از سرزمین‌های مقصد صادراتی، پاکستان است که در همسایگی ما قرار دارد و امکان اختصاصی از این جهت است، شرکت‌های صادراتی را باید پای کار آورد و محصولات صادراتی استان کرمان به‌اختصاصی در حوزه کشاورزی جنوب باید به بازار‌های مقصد معارفه بشود.
معاون اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: برای وجود در بازار‌های صادراتی باید تشکیل و کشت نیز صادرات محور باشد.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: سطح روابط ایران و قطر ممتاز است و از این موقعیت می‌توانیم به سود مردم و سرزمین منفعت گیری کنیم.
وی او گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی در سرزمین‌های گوناگون زمان زیاد خوبی برای معارفه ظرفیت‌های استان کرمان برای اندوخته‌گذاری و این چنین معارفه محصولات صادراتی است که باید در آن‌ها شرکت کرد.
انتهای مطلب

ادامه مطلب
مصوبه شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی باطل شد



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها