نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی ‌هم‌اندازه با زمین در فاصله 22 سال نوری ما شناسایی شد

دانشمندان با پشتیبانی تلسکوپ فضایی هابل، اندازه یک سیاره فراخورشیدی کوچک را که فقط ۲۲ سال نوری با ما فاصله دارد، اندازه‌گیری کرده‌اند. به حرف های آن‌ها، این سیاره نزدیک‌ترین جهان شناخته‌شده به منظومه شمسی ما با اندازه‌ای همانند به زمین است.

دانشمندان این سیاره را که LTT 1445Ac نام دارد، ابتدا در سال قبل کشف کردند و اکنون با عبور آن از روبه رو ستاره‌اش که یک ستاره کوتوله قرمز کوچک است (از طریق اتفاق‌ای به نام گذر)، موفق شدند این سیاره را به‌طور دقیق‌تر بازدید کنند.

ویژگی‌های سیاره همسایه زمین

نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی ‌هم‌اندازه با زمین در فاصله ۲۲ سال نوری ما شناسایی شد ۱۹

بر پایه تحقیق دانشمندان که در مجله Astronomical انتشار شده است، به‌نظر می‌رسد که این سیاره فراخورشیدی همانند زمین یک دنیای سنگی است اما ۱.۰۷ برابر قطر بیشتری دارد. این چنین با جرمی در نزدیک به ۱.۳۷ برابر زمین، گرانش سطح آن مقداری زیاد تر است.

نسخه ارزان ویژن پرو با تراشه آیفون و بدون نمایشگر خارجی خواهد بود

بااین‌حال، برخی ویژگی‌های LTT 1445Ac با دنیای ما تفاوت بسیاری دارد. به گفتن مثال، دمای سطح آن ۵۰۰ درجه فارنهایت است که این نوشته هرگونه امید واقعی نسبت به کشف زندگی بالقوه یا قابلیت سکونت در آن را رد می‌کند.

1700414961 86 نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی ‌هم‌اندازه با زمین در فاصله 22 سال
نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی ‌هم‌اندازه با زمین در فاصله ۲۲ سال نوری ما شناسایی شد ۲۰

کشف سیارات فراخورشیدی و رصد با جزئیات آن‌ها زیاد دشوار است. در قیاس با ستارگان، این سیاره‌ها کوچک‌تر می باشند و از خود نور ساطع نمی‌کنند و تا حد بسیاری در گستره تاریک کیهان نهان باقی می‌همانند. با وجود این شرایط، اخترشناسان برای تماشای آن‌ها زیاد تر به یک اتفاقات ستاره‌شناسی موسوم به «گذر» وابسته می باشند که در آن، سیاره از بین تلسکوپ زمینی ما و ستاره خود عبور می‌کند. این اتفاقات علتمی‌بشود تا نور ستاره به سیاره بتابد و اخترشناسان بتوانند دنیایی را رصد کنند که در غیر این صورت دیده نمی‌شد.

دانشجو:بیش از ۴۰۰ هکتار اراضی برای تولید مسکن به ۳ شهر افزوده می‌شود

در زمان کشف LTT 1445Ac، محققان از ماهواره بازدید سیاره فراخورشیدی گذر ناسا (TESS) برای مشاهده آن پشتیبانی گرفتند. این تلسکوپ فضایی ماموریت خود را با پیداکردن این سیاره انجام داد، اما به‌اندازه‌ای قوی نبوده است که بتواند داده‌های نهایی اراعه کند. اما هابل سرانجام به پشتیبانی دانشمندان آمد و توانست داده‌های قطعی را اراعه کند.