خوش آمدید

میزان پایین تستوسترون خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مقدار پایین تستوسترون خطر ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، آرتریت (آرتروز) یک بیماری شایع و مزمن است. بعضی اوقات اوقات اشکار نیست که چرا برخی از افراد به آرتروز مبتلا خواهد شد و برخی دیگر نه.

محققان تا این مدت به جستوجو فهمیدن عواملی می باشند که افراد را زیاد تر در معرض خطر ابتلاء به آرتریت قرار می‌دهد، از جمله این که هورمون‌ها چطور نقش دارند.

یک مطالعه تازه نشان داد که سطوح پایین تستوسترون امکان پذیر با افزایش خطر ابتلاء به آرتریت همراه باشد.

محققان ربط بین سطح تستوسترون و خطر آرتریت را بازدید کردند. آنها از طریق تجزیه و تحلیل بیشتر از ۱۰۰۰۰ بزرگسال دریافتند که سطوح پایین تستوسترون با افزایش خطر ابتلاء به آرتریت مرتبط است.

نویسندگان مطالعه حاضر خاطرنشان کردند که تحقیقات قبلی نشان داده می بود که سطح تستوسترون امکان پذیر بر پیشرفت آرتریت تأثیر بگذارد. آن‌ها می‌خواستند در تجزیه و تحلیل مطالعاتی خود زیاد تر به این ربط بپردازند.

ادامه مطلب
مدیرعامل پرسپولیس برای مذاکره با برانکو شخصاً داخل عمل شد
آخرین مطالب

این مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگان مبتلا به آرتریت نسبت به شرکت‌کنندگانی که آرتریت نداشتند، سطح تستوسترون پایین‌تری داشتند. این چنین اشکار شد که سطوح پایین تستوسترون با خطر بالاتر ابتلاء به آرتریت در تجزیه و تحلیل با منفعت گیری از مدل‌های خاص مرتبط است.

تجزیه و تحلیل زیر گروه آنها نشان داد که ربط بین تستوسترون پایین و آرتریت در شرکت کنندگان با شاخص توده بدنی بالاتر و در بین شرکت کنندگان زن زیاد تر می بود.

محققان این چنین شرکت کنندگان را بر پایه سطح تستوسترون به چهار گروه تقسیم کردند. هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، دریافتند گروهی که بیشترین سطح تستوسترون را داشتند، در قیاس با گروهی که کمترین سطح تستوسترون را داشتند، ۵۱ درصد با خطر کمتر ابتلاء به آرتریت روبه رو بودند.

ادامه مطلب
شیوه نامه بهداشتی مراسم اعتکاف ابلاغ شد - تاشکن



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها