خوش آمدید

تبعات اقتصادی دو بیماری خاموش/ هزینه‌های کمرشکن دیابت و فشارخون - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

فشارخون بالا و دیابت عامل مرگ ۲۱۵ هزار ایرانی – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، محسن بارونی، با گفتن این که فشارخون بالا عامل مرگ و میر نزدیک به ۸۵ هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر در سرزمین است، او گفت: وزارت بهداشت با دقت به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را اغاز کرده است.

وی به افت سن ابتلای افراد به دو بیماری دیابت و پرفشاری خون در سرزمین اشاره کرد و او گفت: در پویش ملی سلامت ۲۹ هزار واحد بهداشتی سرزمین شامل نزدیک به ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۵ هزار و ۶۰۰ مرکز جامع سلامت، ۵ هزار و ۵۰۰ پایگاه سلامت و ۷۰ هزار مواظب سلامت و بهورز شراکت دارند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی از اهداف پویش ملی سلامت را افزایش جمعیت یکبار خدمت گرفته در مراکز بهداشتی گفت و افزود: امیدواریم بعد از ثبت اطلاعات افراد در این پویش و این چنین برنامه ملی سلامت خانواده در ۹۳ شهرستان سرزمین، حالت سلامت افراد را با منفعت گیری از پرونده سلامت، رصد و خدمات مناسبی اراعه کنیم.

ادامه مطلب
وزیر ارشاد به دانشگاه صدا و سیما رفت

بارونی تصریح کرد: در پویش ملی سلامت بعد از شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت، این افراد رها نمی‌شوند بلکه مراقبت فعال خدمات مشاوره، بهداشتی، درمانی و دارویی را دریافت می‌کنند. در این پوش و این چنین برنامه ملی سلامت، هر ایرانی با کد ملی، حتماً پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت و بیماران شناسایی شده برای دریافت خدمات، رصد و جستوجو شوند.

او همین طور گفت: بیماران شناسایی شده در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به سطوح ۲ و ۳ خدمات ارجاع خواهد شد و همکاران بهداشتی ما در این عرصه به بیماران مشاوره خواهند داد تا بیماران سریعتر شناسایی و تحت مراقبت قرار گیرند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
رئیس کمیته کنترل مسابقات والیبال زیر ۱۷ سال جهان به یک ایرانی رسید_تاشکن

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی دیگر از اهداف اجرای پویش ملی سلامت را پیشگیری در عرصه سال‌های از دست رفته عمر بیماران پرفشاری خون و دیابت دانست و یادآور شد: این دو بیماری از بیماری‌های زیاد مهم است که منشأ تعداد بسیاری از بیماری‌های دیگر به اختصاصی بیماری‌های قلبی و عروقی به گفتن با اهمیت ترین عامل مرگ و میر مردم در سرزمین می باشند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها