خوش آمدید

فرصتی طلایی برای شبکه خارجی تلویزیون

فرصتی طلایی برای شبکه خارجی تلویزیون


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، علی ودایع، کارشناس روابط بین الملل او گفت: شبکه پرس تی وی، در پوشش تغیرات منطقه غرب آسیا به اختصاصی جنگ در باریکه غزه، جنبه متغیری از (جنگ روایت‌ها) را با دقت به جامعه مقصد خود، جستوجو کرد.

او همین طور گفت: شبکه پرس‌تی‌وی که زمان‌ها است با انعکاس متفاوت خبرها مبتنی بر گفتمان جمهوری اسلامی کنشگری کرده است، اکنون هم در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، دفاع رسانه‌ای از محور مقاومت را بر مسئولیت دارد.

این کارشناس با اشاره به ادعای دروغین بریده شدن سرکودکان توسط حماس در عملیات طوفان الاقصی، پافشاری کرد: اگر سختی رسانه‌های جبهه مقاومت نبوده است، این ادعا تبدیل به یک باور و به جستوجو آن توجیه تعداد بسیاری از عمل های اشغالگران علیه مردم غزه می‌شد.

ودایع، تصریح کرد: زمان طلایی رسانه‌هایی نظیر پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تی‌وی این است که دوگانگی همیشگی در رسانه‌های غربی را برجسته‌سازی کنند. برای نمونه موضوعاتی همانند «تروریسم خوب، تروریسم بد» و «غیر نظامی خوب، غیرنظامی بد» این چنین «جنایت خوب، جنایت بد» و … همه و همه در ساختار رفتاری و رسانه‌ای غرب وجود دارد.

ادامه مطلب
اختصاص 500 میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی‌های شهر قم
آخرین مطالب

این کارشناس افزود: در دیدگاه رسانه‌ای غرب، تلفات جنگ اوکراین ماجرایی دردناک است اما فجایع غزه قابل توجیه است در حالی که فاجعه انسانی در همه جای دنیا دردناک و غیرقابل دفاع است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش ساختاری و عملکردی رسانه‌های بین‌المللی ایران به موازات رسانه‌های داخلی یک نیازمندی مهم تهران است که باید در دستور کار قرار داشته باشد. نوع ادبیات و پوشش خبری رسانه‌های غربی مبتنی بر جنگ روایت‌ها مسأله‌ای است که نیازمند اندوخته‌گذاری هوشمندانه و به روزرسانی رویکردها است.

ادامه مطلب
القاب دلنشین هواپیماهای جنگی آمریکایی چه معنایی دارند؟

ودایع، پافشاری کرد: هزینه‌های ناکامی در نبرد رسانه‌ها احتمالا در ابتدا چندان ملموس نباشد اما در ادامه بهای آن گزاف خواهد می بود.

کارشناس روابط بین‌الملل با گفتن این که طوفان الاقصی و جنگ در غزه یک نبرد سنگین چند وجهی است او گفت: آنچه در میدان جنگ مشاهده می‌کنیم بخشی از زد و خورد فلسطینیان با رژیم صهیونیستی است اما جنگ دیپلماتیک و جنگ رسانه‌ای در برخی موارد سنگین‌تر از حجم آتش در میدان [نبرد] است.

وی با اشاره به ترور ۵۰ خبرنگار به دست رژیم صهیونیستی در یک ماه تازه تصریح کرد: تل‌آویو در طراحی عملیات «شمشیرهای آهنین» بیشتر از نیروهای حماس، خبرنگاران و عکاسان را برای ارتش خود، تهدید می‌داند. مسئله بنیادین اینجاست که تل آویو از هر ابزاری به  رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سختی داخل کرد تا نوع خبر‌رسانی و سختی افکار عمومی علیه رژیم اشغالگر را کنترل کنند.

ادامه مطلب
نسبت به دیگر تیم‌ها قرعه بهتری داریم_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ودایع، پافشاری کرد: جنگ روایت‌ها، به موازات نبرد نظامی در جریان است. در همین نوشته انگلیسی‌ها اعتقاد دارند که جنگ نه ‌تنها اراعه اخبار را تشکیل می‌کند، بلکه تقاضا برای آن را هم به جستوجو دارد. اکنون نگرانی بزرگ رژیم صهیونیستی این است که در جنگ روایت‌ها عرصه را ببازند.

این اندیشمند ضمن پافشاری بر اهمیت جنگ روایت‌ها اظهار داشت: شکی نیست که در نبرد تن به تن بین مقاومت اسلامی با اشغالگران صهیونیست، حتماً غافلگیری‌های بسیاری برای اسرائیل وجود دارد اما جنگ روایت‌ها تعیین‌کننده آینده غزه است.

او همین طور گفت: در جنگ نرم، خشونت فیزیکی اعمال نمی‌بشود و نوشته کاملاً نامحسوس است اما مطلبی که به مخاطب اراعه می‌بشود قوت ادراک مردم سپس عکس العمل جامعه را مقصد قرار می‌دهد. آن چیزی که ما در جنگ اوکراین مشاهده کردیم این می بود که جنگ روایت‌ها روی نبرد میدان و منازعات دیپلماتیک تأثیر بسیاری گذاشت که همین روال در رابطه باریکه غزه هم تکرار می‌بشود.

ادامه مطلب
برای اولین‌بار، منیسک زانوی انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی چاپ شد

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها