خوش آمدید

شش درمان طبیعی برای ریزش مو

شش درمان طبیعی برای ریزش مو

به نقل از برنا؛ در آمریکا، شایع‌ترین نوع ریزش مو آلوپسی آندروژنتیک است که طبق معمول با گفتن ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه شناخته می‌بشود. این نوع ریزش مو ارثی است. بر پایه اطلاعات موسسه ملی بهداشت آمریکا، بیشتر از ۵۰ میلیون مرد و ۳۰ میلیون زن آمریکایی دچار این نوع ریزش مو می باشند.

با دقت به این که ریزش مو زیاد رایج است، محصولات بسیاری با وعده از بین بردن آن در بازار وجود دارد.

دکتر اشتون اولین قدم برای درمان ریزش مو را همکاری با پزشک یا فردی می‌داند که دست‌اندرکار مراقبت‌های بهداشتی برای شناسایی علت آن است. او توضیح می‌دهد هنگامی که علت مهم شناسایی شد، درمان‌های طبیعی و مقرون به صرفه‌ای وجود دارد که امکان پذیر به توقف ریزش مو و حتی افزایش رشد مو پشتیبانی کند.

 

آنچه قبل از امتحان کردن درمان‌های طبیعی باید دانست

 

آخرین مطالب
ادامه مطلب
سپاهان بعد از 8 سال پرسپولیس را در نقش جهان برد

اشتون خاطرنشان می‌کند که داروهای طبیعی محلول‌هایی برای کاربرد سطحی و موضعی‌اند، یعنی فقط باید روی پوست و کف سر به کار برده شوند، نه این که خورده شوند. از آنجا که منفعت گیری از این داروها امکان پذیر علتتحریک پوست سر بشود، اشتون نظر می‌کند که محلول را قبل از منفعت گیری روی پوست سر، روی تکه کوچکی از پوست به‌زمان یک یا دو روز آزمایش کنید و تاثییر آن را بازدید کنید.

او این چنین می‌گوید که هر کدام از این درمان‌ها را باید یک شب درمیان یا هفته‌ای دو تا سه مرتبه به کار برد، نه هر روز. این چنین، ملزوم است صبور باشید، چون سه تا شش ماه امکان پذیر طول بکشد تا نتیجه را ببینید.

 

روغن نارگیل

 

یافته‌های پژوهشی مشخص می کند که روغن نارگیل امکان پذیر به جلوگیری از ریزش مو پشتیبانی کند. هرچند روغن نارگیل زیاد تر گزینه‌ای پیشگیرانه است تا درمانی برای رشد مجدد مو، اشتون معتقد است روغن نارگیل- که به‌صورت مایع و جامد وجود دارد- گزینه کم‌خطری است که او دوست دارد.

ادامه مطلب
جمعه بورکینافاسو با تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اشتون این چنین به داده‌های محدودی اشاره می‌کند که نشان خواهند داد رشد مو یا ضخامت آن در تاثییر مصرف روغن نارگیل بهبود یافته است.

 

روغن رزماری

 

حداقل یک مطالعه پژوهشی نشان داده است که روغن رزماری به همان اندازه داروی ماینوکسیدیل- داروی ریزش مو که با نام تجاری روگین فروخته می‌بشود- در تحکیم رشد مو موثر است.

به حرف های اشتون، روغنی را که از گیاه رزماری استخراج می‌بشود می‌توان مستقیما روی پوست سر مالید و ماساژ داد.

 

روغن نعناع فلفلی

 

یک مطالعه پژوهشی دیگر روی حیوانات نشان داده است که روغن نعناع فلفلی، با افزایش جریان خون در پوست سر، رشد مو را تحریک می‌کند.

ادامه مطلب
تیم ملی کوراش زنان ایران نایب قهرمان آسیا شد_تاشکن

اشتون توضیح می‌دهد که روغن نعناع فلفلی عروق را گشاد می‌کند و در نتیجه، جریان خون افزایش می‌یابد. او این چنین گفت که این روغن باید با روغن فرد دیگر رقیق بشود و بعد از آن است که می‌توان آن را روی پوست سر مالید و ماساژ داد.

 

جینسینگ قرمز

 

جینسینگ قرمز داروی گیاهی پرمصرفی است که برخی مطالعات نشان داده‌ است که رشد مو را در موش‌ها بهبود می‌بخشد.

اشتون در رابطه منفعت گیری از جنسینگ قرمز می‌گوید که این ماده در انتقال فولیکول مو از مرحله استراحت به فاز فعال‌تر، روی ضخیم‌تر شدن موها تاثییر دارد. او در ادامه به این مسئله اشاره می‌کند که با دقت به خطر زیاد مقداری که این ماده دارد، امتحان کردن آن امکان پذیر بی‌زیان نباشد.

به حرف های اشتون، جنسینگ قرمز نیز باید با روغن فرد دیگر رقیق بشود و بعد از آن روی پوست کف سر منفعت گیری بشود.

ادامه مطلب
مشخصات کامل گلکسی فیت 3 در تصاویر تبلیغاتی آن آشکار شد

 

آب پیاز

 

برخی مطالعات نشان داده است که آب پیاز علترشد مو در افراد می‌بشود. حرف های می‌بشود که این ماده به‌علت ویژگی گوگردی که دارد به تحکیم مو، افت التهاب، و آب‌رسانی به پوست سر پشتیبانی می‌کند.

آب پیاز را می‌توان مستقیم روی پوست سر مالید.

 

ماساژ پوست سر

 

مطالعات فرد دیگر مشخص می کند که ماساژ پوست سر می‌تواند به افزایش ضخامت موها پشتیبانی کند.

به حرف های اشتون، این تکنیک با پشتیبانی کردن به افزایش جریان خون در پوست سر کار می‌کند.

 

موارد قابل دقت در محصولات مراقبت از مو

 

همان گونه که مواد غذایی بسته‌بندی شده‌ برچسب تغذیه‌ای دارند که مواد راه اندازی‌دهنده آن‌ها را مشخص می کند، محصولات مراقبت از مو نیز برچسب‌های شبیهی دارند.

به حرف های اشتون، اولین ماده‌ای که در هر محصول مراقبت از مو باید جست‌وجو کرد الکل است. او می‌گوید الکل زیاد تر یکی از سه ماده اولیه است، اما صدمه واقعی را به موهای شما داخل می‌کند. الکل موها را خشک و مستعد شکستگی می‌کند و امکان پذیر علتخشکی پوست سر نیز بشود.

ادامه مطلب
ثبت نام ربات ژاپنی در گینس با حل مکعب روبیک در 0.305 ثانیه + ویدیو_تاشکن

اشتون در ادامه اضافه کرد که هرچند زیاد تر محصولات مو حاوی الکل‌اند، محصولی تهیه کنید که در فهرست ترکیبات اولیه آن، الکل جزو سه‌ ماده اول نباشد.

او در آخر پیشنهاد می‌کند ترکیباتی چون کافئین، نعناع، یا نعناع فلفلی می‌توانند علتافزایش گردش خون و بهبود سلامت کلی پوست سر شوند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها