خوش آمدید

اپل ظاهراً تا سال 2026 از مودم 5G داخلی خود رونمایی نخواهد کرد

اپل انگارً تا سال ۲۰۲۶ از مودم ۵G داخلی خود رونمایی نخواهد کرد


اپل هم چنان در گسترش مودم ۵G داخلی خود برای جایگزینی مودم‌های ۵G کوالکام در آیفون و محصولات دیگر با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

غول کوپرتینویی سال ۲۰۱۹ اکثریت کسب‌وکار تلفنهای هوشمند اینتل را تصاحب کرد و از همان زمان تلاش جدی را برای گسترش مودم داخلی خود اغاز کرده است، اما این پروژه تا بحال با مشکلات بسیاری روبرو شده است. اکنون «مارک گرمن» از بلومبرگ نیز ادعا کرده که ا‌‌پل سال ۲۰۲۶ را برای تراشه‌های خود مقصد قرار داده است.

اپل انگارً تا سال ۲۰۲۶ از مودم ۵G داخلی خود رونمایی نخواهد کرد ۱۹

غول سازنده آیفون ابتدا می‌خواست این تراشه مودم داخلی خود را تا سال ۲۰۲۴ آماده کند. هدفی که محقق نشد و اکنون گورمن می‌گوید که اپل در سال ۲۰۲۵ نیز موفق نخواهد شد تا این برنامه را پیاده کند. مطابق گزارش بلومبرگ، اکنون اراعه تراشه مودم اپل تا آخر سال ۲۰۲۵ یا اغاز سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است و این شرکت هم چنان تصمیم دارد تا فناوری خود را در نسخه‌ای از آیفون SE نمایش دهد.

ادامه مطلب
تسهیل گری ساترا برای صدور مجوز سریالهای مستند

مطابق گزارش‌ها، انگارً یکی از نسخه‌های در حال گسترش تراشه داخلی ا‌پل از فناوری mmWave سریع تر حمایتنمی‌کند و این چنین این شرکت با کد اینتل که با آن کار می‌کرده به مشکل خورده است. این چنین اپل در طول گسترش این تراشه باید مواظب باشد که حق ثبت اختراع کوالکام را نقض نکند.

اختلاف اپل و کوالکام

1700212176 718 اپل انگارً تا سال 2026 از مودم 5G داخلی خود
اپل انگارً تا سال ۲۰۲۶ از مودم ۵G داخلی خود رونمایی نخواهد کرد ۲۰

نارضایتی ‌ا‌پل از کوالکام به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. در آن زمان اپل از کوالکام به علت دریافت ناعادلانه حق امتیاز فناوری‌هایی که هیچ ارتباطی با آن‌ها ندارد، شکایت کرد. غول سازنده آیفون استدلال داشت که کوالکام برای فناوری تراشه مودم خود هزینه بسیاری دریافت می‌کند.

ادامه مطلب
با اهمیت ترین مؤلفه در استخدام کارمندان اپل چیست؟ تیم کوک جواب می‌دهد

با سری آیفون ۱۱، اپل تصمیم گرفت تا از تراشه‌های کوالکام دیگر منفعت گیری نکند و در عوض آیفون‌ها را به تراشه‌های اینتل تجهیزکند، اما رابطه بین ا‌پل و اینتل نیز مختصر زمان بو. بعد از اراعه آیفون ۱۱، اپل تصمیم داشت در اولین آیفون‌های ۵G خود، یعنی مدل‌های آیفون ۱۲ نیز از تراشه‌های اینتل منفعت گیری کند، اما این شرکت موفق نشد استانداردهای اپل را برآورده کند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها