خوش آمدید

توقف تولید پژو پارس در سال 1402، سورن پلاس XU7P جایگزین آن خواهد شد

توقف تشکیل پژو پارس در سال ۱۴۰۲، سورن پلاس XU7P جانشین آن خواهد شد


همان گونه که انتظار داشتیم، ایران ماشین خروج پژو پارس از خط تشکیل را تایید کرد. بر پایه اظهارات رادمنش معاون تحقیقات ایران ماشین، توقف تشکیل پژو پارس را در آخر سال ۱۴۰۲ ناظر خواهیم می بود. او این کار را مقارن با حذف پلتفرم پژو ۴۰۵ گفت، اظهار نظری که چندان درست به نظر نمی‌رسد.

خودرویی که جانشین پژو پارس می‌بشود، سورن پلاس با موتور XU7P است. به این علت نه پلتفرم پژو ۴۰۵ و نه پیشرانه آن از خودروسازی ایران حذف نخواهند شد، بلکه در قالبی تازه به حیات خود ادامه خواهند داد. پلتفرم پژو ۴۰۵ برای گسترش نسل‌های گوناگون سمند از جمله سورن پلاس و خانواده دنا مورد منفعت گیری قرار گرفته است. اکنون وانت آریسان ۲ نیز بر پایه پلتفرم و موتور پژو به تشکیل می‌رسد. تفاوت‌های سورن پلاس XU7P با پژو پارس XU7P نیز تنها در قسمت ظاهر داخلی و خارجی ماشین می باشند.

ادامه مطلب
دانه‌های بیلی در خورشیدگرفتگی کامل_تاشکن

توقف تشکیل پژو پارس، تصمیم پر ریسک ایران ماشین

پژو پارس در طول دو دهه تازه یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایران ماشین بوده است. به این علت جایگزینی آن با یک محصول دیگر تصمیم پر ریسکی برای مدیران این شرکت محسوب می‌بشود. ایران ماشین در سال ۱۴۰۲ پژو ۲۰۶ محبوب را به کلی از خط تشکیل خود کنار گذاشت و به جای آن تیپ‌های گوناگون پژو ۲۰۷ و رانا پلاس را جانشین کرد. با این حال اشکار نیست که جایگزینی پژو پارس محبوب با سورن پلاس XU7P چه نتایجی خواهد داشت. تشکیل سورن پلاس XU7P به زودی در سایت‌های کرمانشاه، فارس و خزر ایران ماشین اغاز خواهد شد.

از ابتدای تشکیل پژو پارس در ایران ماشین تا بحال، تغییرات تعداد بسیاری روی این ماشین اعمال شده است. با این حال هم چنان پارس ظاهری آشنا برای مشتریان ایرانی دارد و یقیناً زیاد محبوب است. ایران ماشین مدتی پیش از نسخه فیس‌لیفت این ماشین موسوم به پژو پارس بهینه پرده برداشت. تا این مدت اخبار دقیقی در خصوص تشکیل این ماشین انتشار نشده است، با این حال پژو پارس بهینه به موتور TU5 پلاس مشترک با تارا تجهیزخواهد می بود.

ادامه مطلب
قیمت هایما S7 از سوی ایران‌ماشین افزایش یافت + جدول اردیبهشت 1403_تاشکن
آخرین مطالب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها